אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

חמי מרפא - להזמין שנה מראש

זכאי לצאת לטיפולים בחמי מרפא ? המקומות אוזלים

נכי צה"ל הזכאים לטיפולים בחמי מרפא מגלים כי מספר החדרים שהוקצה על ידי אגף השיקום קטן משמעותית ביחס לכמות הזכאים, החדרים בבתי המלון אוזלים במהירות וזמן ההמתנה בטלפון לספקיות אגף השיקום "אשת טורס" ו- "השטיח המעופף" מתארך. ואם לא די בכך, נכים שרוצים לממש את זכאותם לשנת 2018 יגלו שהחדרים הבודדים שנשארו יהיו לעוד שנה.

חמי מרפא - נכי צהל

פחות מחודשיים ונגמרו החדרים?

בערב ראש השנה תשע"ח התפרסמה באתר אגף השיקום ההודעה הבאה :

"... החל מה-10/09/2017 יפתחו מוקדי ההזמנות ואתרי האינטרנט לביצוע הזמנות לשנת הזכאות 2018 שתחל בתאריך 01/03/2018. ניתן להמשיך ולבצע הזמנות גם לשנת הזכאות הנוכחית..."

אך עדין לא חלפו להם חודשיים ימים וכבר נמסר כי מלאי החדרים שאושרו על ידי אגף השיקום לזכאים לחמי מרפא כמעט ואזל ועד שאגף השיקום לא יגדיל את מלאי החדרים - המקומות הבודדים שנשארו הם לתאריך של עוד 10 חודשים.

כיצד ייתכן הדבר ? מדוע אגף השיקום לא מגדיל את מלאי החדרים ומונע מנכי צה"ל מלקבל את זכאותם על פי הוראת אגף השיקום ?

האם הספקיות אשמות ?

עשרות תלונות מגיעות מידי יום למערכת פורטל נכי צה"ל כנגד ספקיות אגף השיקום "אשת טורס" ו - "השטיח המעופף". נכי צה"ל שמתלוננים על זמן המתנה ארוך בטלפון, ניתוקים ומלאי חדרים קטן.

אך השאלה המרכזית היא האם הספקיות של אגף השיקום "אשמות" או שהן נמצאות בסיטואציה בלתי אפשרית ?

על מנת לענות על השאלה נצטרך לחזור אחורה לימים בהם ההפניה לבית המלון נעשתה דרך מחוז השיקום אליו הנכה שייך. באותם ימים הייתה אפשרות לבחור את בית המלון, לבקש הפניה ולעשות את ההזמנה מול בית המלון הרצוי.

בתי המלון חיזרו אחרי נכי צה"ל והבטיחו הטבות ופינוקים לנכי צה"ל שיבחרו להתארח אצלם.

התייעלות על חשבון נכי צה"ל

אלא שאז החליט משרד הביטחון "להתייעל" ולהוציא את מערך ההזמנות לנכי צה"ל הזכאים לטיפולים בחמי מרפא לחברות חיצוניות. המטרה המוצהרת של האגף הייתה לשפר את השירות לנכי צה"ל ולאפשר לחברה המתמחה בתחום התיירות פנים לייצג את הזכאים מול בתי המלון השונים.

אך בפועל ההתייעלות נעשתה לכאורה על גבם של נכי צה"ל ואגף השיקום משתמש לכאורה באותן חברות חיצוניות על מנת לשלם כמה שפחות לבתי המלון וכן לקצץ בעקיפין בכמות הימים להם זכאים נכי צה"ל על ידי הקצאת מלאי חדרים קטן ביחס לכמות הזכאים בפועל, יצירת פקקי ענק בהמתנה טלפונית ועוד, הכל על מנת להתיש את הזכאי.

לכן, לדעתנו מרבית האחריות מוטלת על אגף השיקום ולא על הספקיות שמוצאות עצמן עומדות בתווך - בין מתן מענה ושירות ראוי לנכי צה"ל לבין מספר החדרים המצומצם שמאשרים להם באגף השיקום.

להקדים ולהזמין...

לכאורה, לא מסתמן כי אגף השיקום עומד לשנות את דרכיו והשיטה ולכן האופציה היחידה שנותרה בפני הזכאים לטיפולים בחמי מרפא היא להקדים ולהזמין מקומות בבתי המלון מוקדם ככל האפשר.

שעות הפעילות של מוקדי ההזמנות פתוח בימים א'-ה' בין השעות 17:00-09:00 וכן ביום ו' בין השעות 13:00-08:00

לנוחיותכם תמצאו מידע על טלפונים ודרכי יצירת קשר עם החברות "אשת טורס" ו- "השטיח המעופף" דרך הקישורים הבאים :

"אשת טורס"

"השטיח המעופף"


 

נותני חסות: