אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

איך כותבים המחאות ?

סוגיות בענייני שיקים

כמעט כולנו משתמשים בשיקים, אך האמת היא שקיימות מספר הגבלות אותן ניתן לרשום על שיק ומטרותיהם והשפעותיהם של אלה הינה משמעותית במיוחד. עו"ד קרן מיידר, ממשרד עורכי דין אוגינץ - מיידר, מבהירה לנו מספר סוגיות הקשורות לשיקים:

שאלה: מה המשמעות של הכיתוב "למוטב בלבד"?

תשובה: המדובר הוא בשיק שעבירותו נאסרה. כלומר – רק מי שרשום על השיק יכול לפדות או להפקיד את השיק. היתרון הוא שכך אנו יכולים לוודא כי השיק הגיע בדיוק למי שרצינו ושלא ניתן לסחר את השיק (להעביר אותו הלאה).

שאלה: מה משמעותו של השרטוט "קרוס":

תשובה: המשמעות היא שהשיק חייב להיות מופקד לחשבון בנק ולא ניתן לפדותו ישירות בסניף הבנק. היתרון הוא שכך ניתן לוודא שהשיק לא נסחר לידיים זרות וכי השיק הופקד בחשבון בנק.

שאלה: מהי המשמעות של החותמת "א.כ.מ" על שיק שחזר?

תשובה: המדובר הוא בראשי תיבות של "אין כיסוי מספיק". כלומר, לא היתה יתרת כספים מספיקה בחשבון הבנק על מנת שהבנק יאשר את כיבוד השיק. כאשר התופעה חוזרת על עצמה מספר פעמים, יהפוך הלקוח ל"לקוח מוגבל" בבנק.

שאלה: מהי המשמעות של החותמת "נ.ה.ב" על שיק שחזר?

תשובה: המדובר הוא בראשי תיבות של "ניתנה הוראת ביטול". כלומר, עושה השטר נתן הוראה לבנק שלא לכבד את השיק הספציפי. אין המדובר הוא בחוסר כספי דווקא. יש לציין כי לפעולה מסוג זה, כאשר אין סיבה שבדין לעשות כן – יכולות להיגרר משמעויות פליליות כנגד המבטל.

שאלה:יש לי עסק בבעלותי. לאחד מלקוחותי חזר השיק. מה אני יכול לעשות?

תשובה: פתוחות בפניך מספר דרכים: הראשונה, לנסות להגיע עם הלקוח החייב להסדר פרעון החוב (במזומן או בדרך אחרת), באפשרותך גם לפנות ללשכת ההוצאה לפועל ולהגיש את השיק לביצוע. כמו כן פחותה בפניך הדרך לפנות לבית המשפט ולהגיש תובענה בסדר דין מקוצר. כמובן, הבחינה בין האפשרויות השונות היא בהתחשב בנסיבות של כל מקרה ומקרה. חשוב מאוד להתייעץ עם עו"ד על מנת לבחור בדרך היעילה ביותר ולהפיק את המקסימום מההליך שנבחר.

מידי שבועיים אנו נציג כאן כתבות בעניינים משפטיים שונים. הנכם מוזמנים להפנות את פניותיכם בתחום המשפט האזרחי – מסחרי למשרד עורכי דין אוגינץ- מיידר. שאלות בעלות חשיבות כללית יפורסמו באתר בהעדר פרטים אישיים מזהים.

בברכת חג חנוכה שמח,

משרד עורכי דין אוגינץ - מיידר


 

נותני חסות: