אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

דווח ורדי - ליישם ומיד

הודעה לעיתונות מטעם ועדה לענייני ביקורת המדינה

שלוש שנים לאחר דו”ח ורדי – משרד הביטחון עדיין לא ביצע חלק גדול ממסקנות הדו”ח בנושא שיקום נכי צה”ל.

התפרסם בתאריך: 19/07/2005

ועדת ורדי הוקמה בעקבות דו”ח מבקר המדינה והמליצה שורת המלצות בנושא שיקום נכי צה”ל לאחרונה העביר משרד הביטחון לוועדה לענייני ביקורת המדינה דו”ח על ביצוע ההמלצות לפיו בוצעו חלק גדול מההמלצות.

יו”ר הוועדה, ח”כ יורי שטרן, התרשם שהדיווח של משרד הביטחון אינו מדוייק שכן אינו מבחין בין המלצות מהותיות להמלצות טכניות ונותן לכולן משקל שווה. בנוסף דווח משרד הביטחון על כמה המלצות שבוצעו בעוד שלאמיתו של דבר הן הוקפאו מחוסר תקציב.

לפני כחודשיים התקיים בוועדה דיון בנושא ספציפי של ליעוז עמר, נכה צה”ל בן ,25 שלא מקבל לדבריו את הטיפול הראוי שנקבע לו ע”י רופאיו. ליעוז שהופיע היום בוועדה פעם נוספת טען שמאז הדיון הקודם לא חל שינוי ועדיין אינו מקבל את הטיפול המומלץ.

אמו של ליעוז אמרה לחברי הוועדה ”בעלי מטפל בילד 26 שעות ביממה, בני התגייס בפרופיל 97 היה חייל ”מורעל” ומפקד. פרופ` רייס קבע שהוא סובל ממחלת RSD ועליו לקבל טיפול אינטנסיבי של 5-6 שעות ביום. בשל העדר טיפול, מצבו התדרדר והוא הפך למשותק בפלג גופו התחתון. רופא של משרד הביטחון קבע שאין לו כלום בלי שבדק אותו.

ליעוז עמר – כל הרופאים שבדקו אותי קבעו שיש לי בעיה בעוד משרד הביטחון מנסה להפיל זאת על מצב נפשי ”אי אפשר לזרוק אותי לכלבים”.

לטענת ליעוז ערעורו על בדיקת הרופא של משרד הביטחון נבדק ע”י אותו רופא.

לדבריו, על משרד הביטחון לקחת אחריות על נכי צה”ל. הזלזול והחשדנות משפילים.

ח”כ קולט אביטל שהכירה את ליעוז בביקור שערכה בבית הלוחם בחיפה אמרה ”הגעתי למסקנה שגם אם בהרבה מקרים משרד הביטחון נותן קדימות לנכי צה”ל במקרה זה היתה שורה של טעויות ואלה שטיפלו בכך – היה קשה להם להודות”, קשה לי להבין את ההתחפרות וחוסר הרצון של משרד הביטחון לבוא לקראת נכה”.

מנכ”ל משרד הביטחון, מר עמוס ירון, הבטיח לוועדה כי יבדוק את המקרה לגופו וישיב לוועדה תשובה תוך חודש.

לדבריו, למשרד הביטחון יש אינטרס עליון לבדוק נושאים אלה. ”אנו צריכים לעשות ככל שביכולתנו לתת את הטיפול הכי טוב שאפשר יחד עם זאת יש תקלות במערכת. תקלות כאלה, כפי שתוארו ע”י המשפחה לא מקובלות עלי” סיכם ירון. לגבי המלצת דו”ח ורדי אמר מר ירון שההמלצות יושמו בשיתוף אירגון נכי צה”ל.

מר מטלון, יו”ר אירגון נכי צה”ל אמר כי מעיון לא מעמיק בדו”ח נראה כי רוב רובן של המלצות דו”ח ורדי לא יושמו. בהתייחסו למקרה של ליעוז אמר מר מטלון כי המקרה מצער ויתכן שהמקום לדון בו הוא בוועדת למד (לפנים משורת הדין) לדבריו ”אם כולנו נרכז כוח יתכן שנוכל לתת מענה למקרים יוצאי דופן”.

מר מטלון דרש ממשרד הביטחון לשתף את אירגון נכי צה”ל בישום המלצות דו”ח ורדי.

יו”ר הוועדה, ח”כ יורי שטרן, קרא למשרד הביטחון לשתף מיידית את אירגון נכי צה”ל ביישום המלצות דו”ח ורדי כדי שהתוצאה תהיה טובה יותר ועל מנת שישררו יחסי אמון בין מערכת הביטחון לנכים.


 


 

נותני חסות: