אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

הגישור הטיפולי בהליך הגירושין

מטרת הגישור הטיפולי

מאת: עורכת דין יונית גזל

מטרת הגישור הטיפולי הוא שהזוגות המעוניינים להתגרש יתגרשו ללא מעורבות של בית משפט, ושבני הזוג ישלמו מחיר רגשי וכלכלי מינימאלי, שכן מטען הרגשות שמלווה את הגירושין מורכב לא רק מההיבט המשפטי אלא ובעיקר מהמטען הרגשי הנלווה.

המשבר אליו נקלעו בני הזוג סוחף את הילדים שלא במודע או במתכוון, לתוך תהליך קשה וכואב. הרבה פעמים ההורה הפגוע מתקשה להפריד בין טובתו לטובת ילדיו, ובין צרכיו לצורכי ילדיו.

הגישור הטיפולי שם לו למטרה עליונה לשמור, עד כמה שאפשר על הילדים, לבל ייפגעו מהתהליך, טובת הילדים היא אינטרס על, משותף לאם ולאב יחד.

הגישור הטיפולי נותן מענה משולב הכולל מחד שיקוף המצב המשפטי וזכויות כל אחד מהצדדים על ידי עו"ד לענייני משפחה שהינה מגשרת משפטית ומאידך, טיפול במצבם הרגשי של בני הזוג  על ידי  מטפלת זוגית מוסמכת שתאתר מחסומים ומכשולים בקשרים המעכבים התקדמות לקראת הסכם גירושין כגון: פחד משינויי, אי מוכנות ובשלות לפרידה, חשש מההתמודדות העתידית, רצון לנקמה, דאגה לילדים, חשש מהסדרי הראייה וכדומה.

הרציונל העומד מאחורי ההליך, שלא ניתן להגיע להסכמות ולהדברות מבלי שפורקו הכעסים ומבלי שלובן הצד הרגשי. הייחודי להסכם גירושין, הוא העובדה שקדם לו סכסוך אישי- רגשי אשר משפיע לאורך כל הדרך להשגת הסכם גירושין.  לעיתים קרובות צדדים חוזרים בם מהסכמות שסוכמו בשולחן הגישור, ומנמקים זאת בנימוקים רציונלים, בעוד שמה שמנחה אותם הם דברים רגשיים שלא פתרו.

לפי שיטה זו, בני הזוג מקיימים משא ומתן לקראת  הסכם  גירושין, המגבש את הסדרי הפרידה, וכולל בתוכו שלושה נושאים מרכזיים : משמורת והסדרי ראייה, מזונות, וחלוקת רכוש. בני הזוג מתחייבים לגילויי כלכלי מלא. עו"ד יעזרו לבני הזוג לבחון חלופות שונות לפתרון ויישוב מחלוקות ואף להציע פתרונות.

יש לזכור, כי הצדדים יצטרכו להמשיך ולקיים מערכת קשרים ביניהם גם לאחר הגירושין, כהורים לילדים משותפים אשר יש להם אחריות משותפת לגידולם ורווחתם הפיזית והנפשית. לטווח הארוך הגישור הטיפולי יתן לבני הזוג כלים כיצד לבנות תוכנית הורית, הבנוייה על תיאום ושיתוף פעולה.


הכותבת ממשרד גזל-גלר ושות' בעלת תואר שני במשפטים.
פרטים נוספים באתר: www.lawlife.co.il


 

נותני חסות: