אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

הלומי קרב - פגועי נפש - זכויות רטרואקטיביות

מימוש זכויות רטרואקטיבית של הלומי קרב

ח"כ גלאון: נכי צה"ל הלומי קרב פגועי הנפש – יזכו למימוש זכויותיהם רטרואקטיבית ובאופן מלא

היום, (7.12.06) עברה בקריאה טרומית, הצעת חוק הנכים (תגמולים ושיקום) - (פ/409) אשר מתייחסת לנכים שנפגעו בנפשם כתוצאה משירותם הצבאי (הלומי קרב). כידוע, בפגיעות נפשיות שלא כפגיעות פיזיות, קשה מאד לקבוע את הקשר הסיבתי בין גרימת ההתפרצות לבין השירות הצבאי.

הלומי קרב הפגועים בנפשם מצאו את עצמם מתקשים לשכנע את קצין התגמולים של משרד הביטחון בדבר הקשר בין השירות הצבאי לפגיעה הנפשית. ולכן- הלומי קרב רבים שנדחו על ידי קצין התגמולים של משרד הביטחון פנו למשרדי  הביטוח הלאומי על מנת לקבל נכות כללית.

במי פוגע המצב הקיים?

1. נכה שהגיש תביעה לקבלת נכות ממשרד הביטחון ועקב ההתמשכות של הליך ההכרה בו על ידי משרד הביטחון הגיש תביעה מקבילה לביטוח לאומי והוכר על ידי ביטוח לאומי כנכה כללי - אינו יכול לקבל הכרה כנכה משרד הביטחון ובכך נשללת זכותו להכרה בנכותו שנגרמה עקב שירותו הצבאי.

2. נכה שהחליט לתבוע נכות ממשרד הביטחון לאחר שהוכר כנכה כללי, באם חלפה חצי שנה מיום ההיכרות בו כנכה כללי  - לא יוכל לקבל הכרה כנכה של משרד הביטחון.

התיקון המוצע פותר את בעייתם של שתי קבוצות אלו וקובע ש:

1. נכה שהוכר על ידי ביטוח לאומי והגיש תביעה מקבילה להכרה בנכותו למשרד הביטחון, והוכר גם על ידו כנכה: יוכל לבחור באחד מן הגופים שממנו יקבל את הקצבה.

2. לאחר שנכה הביטוח הלאומי הוכר כנכה משרד הביטחון – הוא יקבל את הפרשי  הגמלאות רטרואקטיבית, מיום הגשת הקצבה.

ח"כ גלאון:

מדובר בתיקון משמעותי ובתיקון עוולה שנעשתה להלומי קרב פגועי נפש, שנקלעו לסבך הבירוקרטיה וכתוצאה ממנה נשללו מהם זכויותיהם כנכי משרד הביטחון. התיקון לחוק מתקן עוולה זאת ומעניק להלומי הקרב, שנכותם נגרמה על ידי שירותם הצבאי, לתבוע ממדינת ישראל את מימוש זכויותיהם  רטרואקטיבית ובאופן מלא.


 

נותני חסות: