אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה

טיול קיץ - נכים צעירים

טיול ג'יפים לנכי צה"ל צעירים

" חוויה צרופה בנוף עוצר נשימה, חוויה מגבשת וייחודית וכייף, כייף, כייף..." כך ניתן לסכם במשפט אחד את טיול הגי'פים שערכנו לנכי צה"ל הצעירים.

טיולינו התחיל במחלקת השיקום בתל השומר שם אספנו קבוצת פצועים ממבצע עופרת יצוקה ומלחמת לבנון לעבר נקודת המפגש בחניון שורש לארוחת בוקר. ולא הייתה זו עוד סתם ארוחה אלא ארוחת מעדנים מעשה ידיהם של המתנדבים. ולא צריך הרבה יותר מארוחה דשנה וכמה "צחוקים" כדי להפשיר את האווירה וליצור תשתית פורייה לגיבוש ויום כייף.

בתום הארוחה יצאו, כ – 25 ג'יפים נהוגים בידי מתנדבים וחלקם ע"י המשתתפים עצמם אל עבר מעלה תלול שהוביל אותנו אל פסגתו של ג'בל מונטאר, מהפסגה השקפנו מנקודת תצפית נהדרת לכל הכיוונים החל מירושלים וכלה בעבר הירדן.

חזרנו לדרך העפר הראשית, מלווים בג'יפ של משמר הגבול והמשכנו  דרומה. לאחר זמן-מה הבחנו במטעים דלילים, ועד מהרה התבררה לנו הסיבה: לאפיק נחל קדרון מוזרמים כמויות גדולות של מי שפכים המנוצלים היטב כהשקיה למטעים המקומיים, ומסתבר, שאפילו מי ביוב מסוגלים להחיות צמחיה ירוקה במדבר הצחיח.

צלחנו את ערוץ נחל קדרון שהפך לקניון מרשים מאד ונסענו לאורך שפת המצוק המערבית של הקניון. משני צידי המצוק הבחנו בעשרות מערות ותאי התבודדות נטושים של נזירים, בחלקם טבעיים ובחלקם בנויים. לאחר נסיעה קצרה דרומה החנינו את הג'יפים וישבנו בצוק סמוך למנזר ואכלנו אבטיחים....

ביקרנו במנזר מרסבא  שהינו מהמרשימים במנזרי מדבר יהודה, מוקף בחומה מאסיבית עוד מהתקופות בהן נאלצו הנזירים להתגונן מפני נוודי המדבר. בתוך המנזר ניתן לראות את קברו של הנזיר הקדוש סבאס, הנחשב למייסד תנועת הנזירות במדבר יהודה.

בתום ביקורנו במנזר המרהיב המשכנו לירושלים לסיור באזור הכותל המערבי.

ביקרנו בתעלות הכותל בהם נחשף קטע רחוב מימי הבית השני, נחשפה תעלת מים מימי החשמונאים, חדרים, אולמות ומעברים תת קרקעיים. הוצג לנו  דגם ממוחשב של בית המקדש השני. הביקור באתר היה  חוויה בלתי נשכחת שהפגישה אותנו עם עברו המפואר של עם ישראל ושם קיבלנו הרצאה מנציג  'הקרן למורשת הכותל המערבי'.

מאתר הכותל המערבי התארחנו בבית הלוחם בירושלים בו קיבל את פנינו יושב ראש ארגון נכי צה"ל מר חיים בר וחילק לנו שי ספר תורה ותמונה של הכותל להנצחת ביקורנו בירושלים. קינחנו בארוחת ערב כיד המלך וחזרנו מלאי חוויות לבית החולים.

במשך כל היום ולאורך הסיור קיבלנו הדרכה באמצעות מכשירי הקשר מדני הרמן שארגן את הטיול והיה היוזם והמניע של היום כולו, הדרכה שהייתה מקצועית ומעניינת להפליא. דני תודה!

ובהזדמנות זו, ברצוני להודות גם לחגי גילת וענת יופה, חגי שקשוקה וקצינות הנפגעים על עזרתם להצלחת היום.

תודה גם למתנדבים שנידבו את רכבם ונהגו לאורך כל היום.

ולכם אחיי הצעירים, תודה מיוחדת על מצב הרוח וההתלהבות שהבאתם עמכם ליום כייף זה.