אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

מרפאת אבחון ושיקום

מרכז להערכה תפקוד וטיפול בכאבי צוואר

נכי ונכות צה"ל היקרים, ברצוני לספר מעט על עצמי ועל המרכז להערכה תפקוד וטיפול בכאבי צוואר.

אני אוסטיופאט בהכשרתי, בוגר בית הספר לאוסיופאטיה בלונדון, 1990. אוסיופאטיה הינה שילוב טכניקות מפיזוטרפיה וכירופרקטיקה. בהמשך עברתי קורסים בהערכת יכולת תפקוד, ולפני שנתיים הבאתי לארץ את הציוד המתקדם ביותר המסייע לאבחון ושיקום.

Multi cervical unit- מדידת טווח תנועה וכוח לעמוד השדרה צווארי ותוכניות שיקום הצוואר. ומערכת נוספת שהינה מערכת מדידת טווח תנועה וכוח לכל חלקי הגוף- E.R-system. מערכות אלו הן האפקטיביות והמקיפות ביותר להערכה אובייקטיבית של פגיעות צוואר ושאר חלקי הגוף ושיקומן.

הטיפול המסורתי בפגיעות צוואר המבוסס על מנוחה, על תרופות ועל שיטות מניפולציה משיג הצלחה מוגבלת משום שאינו מתמקד בשיקום התפקודי של המטופל באמצעות חיזוק הצוואר והחזרת טווח התנועה שלו לקדמותו. מחקרים שערכה אוניברסיטת לה טרוב במלבורן, אוסטרליה, מראים שבקרב יותר מ- 90% מהמטופלים שטופלו במערכת הרב תכליתית ניכר שיפור מובהק בחוזק הצוואר, בטווח התנועה הצווארית ובהפחתת הכאב.

ישנם מעל 60 מרכזים בעולם המשתמשים במערכת (ארה"ב, הממלכה המאוחדת, אוסטרליה).

המערכת מסייעת לרופאים באבחון וטיפול מאחר, משום שהיא מעריכה באופן אובייקטיבי את טווח התנועה הצווארית ואת חוזק הצוואר ומשווה אותם לערכים תקינים ומקובלים (ערכים תקינים של האגודה הרפואית האמריקאית). ניתוח התוצאות מאפשר להכין תכנית שיקום מקיפה המותאמת לפגיעה. הבדיקה יכולה לקחת עד שעתיים ולאחר מכן סדרה של בין 10-20 טיפולים.

תהליך הערכת יכולת התפקוד, מציג דרך לא פולשנית, מדויקת, בטוחה, בדוקה ומוכחת באופן קליני לקביעת והשפעתה על יכולת הנפגע לבצע פעולות יומיומיות בבית ופעילויות ספציפיות בתחום עבודתו. התהליך מספק הגדרה אובייקטיבית של יכולת תפקוד עכשווית, החיוניות להגדרת דרך הטיפול, השיקום או לתכנון התעסוקה. הערכת יכולת והיקף התפקוד, בודק את חוזק וגמישות השריר של הנפגע בכל חלקי גופו, וכן את יכולתו לבצע מטלות תפקוד פשוטות, מיומנויות ושליטה מוטורית גסה ועדינה (למשל, יכולת כיפוף, ישיבה שפופה, מתיחה, נשיאה, דחיפה).

לסיכום, ניתן למדוד טווחי תנועה וכוח שרירים ולקבל אינדיקציה תוך שיתוף פעולה של הנבדק ולהשתמש בתוצאות בדיקות המערכת ככלי עזר יעל ביותר לחוות דעת של מומחה, המכון יכול להפנות אתכם למומחים בתחום.


לפרטים:
מיקל מורגראף
מרפאת אבחון ושיקום- 03-6096178


 

נותני חסות: