אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

נגיש - התאמת בתים

התאמת בתים לאנשים עם צרכים מיוחדים

אנשים עם צרכים מיוחדים שונים זה מזה ואין מגבלה של אדם מסוים זהה לזו של אחר. כיצד מאבחנים תפקוד ומתאימים אביזרים? זה ועוד בכתבה שלפניכם.....

אבחון והערכת תפקוד של נכים, אנשים עם מגבלויות וסביבת מגוריהם הינו תהליך בלתי נפרד והכרחי לפני שניגשים לביצוע התאמת דיור הכוללת שיפוץ מבנה ורכישת אביזרים וציוד. מטרת האבחון לאפשר לאדם לנהל אורח חיים עצמאי ובטוח ו/או לאפשר לו לקבל טיפול נוח ובטוח בהווה ובעתיד. אנשים עם צרכים מיוחדים שונים זה מזה ואין מגבלה של אדם מסוים זהה לזו של אחר. כל התאמה חייבת להיעשות לפי המלצות אישיות ותכנון מקצועי שהותאמו במיוחד עבור אותו אדם. לשם כך, יש צורך בהגדרה והתאמה של ציוד ואביזרי עזר ותכנון הסביבה, הנמצאים בקשר ויחסי גומלין עם גורמים רבים אישיים, טכניים וסביבתיים,  בהווה ובעתיד.

תהליך האבחון  לוקח בחשבון גורמים רבים כמו: יכולת ורמת התפקוד, תחומי העיסוק, מרכיבי האישיות וסביבתו המשפחתית והחברתית של האדם כמו גם טווחי פעולה, מידות של פתחים, מעברים, מסדרונות, גבהים, כיווני פעולה של מנגנונים ועוד. בנוסף, עלינו לנבא עד כמה שניתן את מַהלכה של המחלה ו/או את סיכויי ההחלמה ממנה. התוכנית שתוגש לאדריכל  תכלול את כל הגורמים כשהם משוקללים ומאוזנים. התוכנית קובעת אזורי תפקוד שונים בדירה וקובעת את גודל החללים הדרושים, מסלולי ניידות, אביזרי עזר ופריטי ריהוט שישמשו את האדם, משפחתו ו/או המטפל שלו. התוכנית אף חייבת לציין את מיקומם של אביזרי הסניטציה, נקודות חשמל, מים ועוד.

שירותי האבחון המקצועי של חברת נגיש כוללים ביקור של צוות מקצועי אשר מקצועם הוא ריפוי בעיסוק עם התמחות בהתאמת בתים לנכים, בביתו של האדם עם הצרכים המיוחדים, אליהם מתלווה מנהל פרויקטים מומחה בשינויים מבניים. אנשי הצוות יאבחנו ויעריכו את מגבלותיו וצרכיו של האדם בהווה וינסו לנבא שינויים עתידיים של מבקש השירות, זאת ביחס לבית מגוריו וסביבת המבנה, במטרה להפיק דו"ח מפורט עם המלצות קונקרטיות לשינוי ואבזור. המסמך יוגש כשהוא חתום עם המלצות, הערכות מפורטות ועלויות של אותם שינוים הדרושים מהמבנה וסביבת המגורים.

לביצוע הפרויקט, באפשרות המשפחה לבחור בחברת נגיש כחברה מבצעת, דבר אשר יבטיח ביצוע מקצועי ומתקדם של תהליך ההנגשה. חברתנו הינה החברה היחידה מסוגה בארץ, המשלבת תחת קורת גג אחת אנשי מקצוע מהשורה הראשונה המספקים ייעוץ, תכנון, מתן חוות דעת מקצועיות, ליווי וביצוע כל העבודות הנחוצות לשיפוץ והתאמת מבנים, אביזרים וציוד עזר לנכים ולאנשים עם צרכים מיוחדים.

 

נותני חסות: