אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

קיצוץ הפטור ממס לנכים

ועדת השרים לחקיקה החליטה על קיצוץ הפטור ממס לנכים בכ- 50%

יו"ר ארגון נכי צה"ל: החלטת הממשלה לקצץ את את הפטור ממס לנכים - מהלך אנטי שיקומי הפוגע בציבור המבקש לחזור למעגל התעסוקה.

ארגון נכי צה"ל תוקף בחריפות את וועדת השרים לחקיקה אשר החליטה לאמץ את המלצות "ועדת לרון", הוועדה הציבורית לבדיקת מצב הנכים ועל פי הן תורד תקרת ההכנסה הפטורה ממס לנכים.

הממשלה בהחלטתה החפוזה, אומר יו"ר ארגון נכי צה"ל משה (מוץ) מטלון, פעלה כמעשה "גנבים בלילה", תוך שהיא נימנעת מלהיוועץ עם ארגון נכי צה"ל המייצג למעלה מ- 50 אלף נכים, וזאת כדי להבין את השלכות ההחלטה.

"ועדת לרון" נדרשה לבחון את הדרכים לקידום שילובם של הנכים בקהילה ועידוד נכים להשתלב בעבודה על ידי הסרת חסמים הקיימים היום בחוקים השונים. בין היתר המליצה הוועדה כאמור להעמיד את גובה סכום ההכנסה של נכה הפטור ממס, על 3 פעמים השכר הממוצע בחודש.

בהתאם להצעה שאושרה בוועדת השרים יקוצץ החל משנת 2008 הפטור ממס לנכים (שתקופת נכותם שנה ויותר) ב- 50 אחוזים לערך: מסכום של כ-507 אלף שקל בשנה לסכום של כ-266 אלף שקל בשנה.

לדברי משה מטלון מהווה החלטת הממשלה איוולת אנטי שיקומית, אשר לא רק שלא תעודד נכים להשתלב בשוק התעסוקה, אלא תבטיח את הישארותם בביתם תוך הסתפקות בגימלאות המשולמות להם במילא על פי חוק.

פגיעה זו בציבור הנכים המבקש לצאת ולהשתלב במעגל המועסקים במשק, מדגיש מטלון,  נעשית תוך הימנעות עקבית מצד הממשלה מליצור תשתית תעסוקתית הולמת לקליטת נכי צה"ל  ונכים בכלל.

לדבריו אין זה מפתיע שממשלה אשר רומסת במוסדותיה ובחברות הממשלתיות השונות את אכיפת החוק המחייב העסקת נכים כאחוז מסויים מכלל המועסקים בארגון - מרחיבה כעת את הפגיעה בנכי צה"ל המבקשים  בכוחותיהם הם להשתקם באמצעות תעסוקה.

מטלון מבהיר כי בכוונת ארגון נכי צה"ל להאבק בכל הכלים העומדים לרשותו כדי למנוע את אימוצה של החלטת וועדת השרים על ידי הכנסת.


 

נותני חסות: