אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

אז איפה הכי כדאי להשקיע את הכסף שלנו?

להשקיע את הכסף בחוכמה

יש לכם קצת כסף בצד? במקום שהכסף ישב בבנק או בתוכניות חסכון עם ריביות אפסיות, כדאי לפנות לאפיקי השקעה אחרים שם קיים הסיכוי גם להרוויח ממש. הבעיה היא שכדי להשקיע בשוק ההון דרוש ידע וזמן. הכתבה הבאה תספק על קצה המזלג כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע להחלטה.

הלוואה זה לא פתרון אידיאלי

בערך פעם ביומיים חברה כזו או אחרת מציעה הלוואות, מציעה איפה להשקיע כסף מודיעים בדוא"ל על קרנות בנקאיות בהם ניתן הרוויח בהשקעה לתקופה קצרה או לאלה שקצת לחוצים במזומנים שאתם זכאים להלוואה בתנאים נוחים במיוחד.

בסופו של דבר הלוואה לא עובדת לטובת הלווה אלא לטובת המלווה והסיבה הכמעט יחידה לקחת הלוואה היא אם יש לכם רעיון להשקעה, שחייב להתבצע עכשיו, ואתם צופים שאם תשקיעו, תרוויחו יותר ממה שתפסידו על זה שלקחתם הלוואה.

לשים כסף בצד - זה דרך כלכלית טובה

השאלה המתבקשת היא – אבל מה אם נזדקק לכסף להוצאה לא צפויה? התשובה המתבקשת היא כי כמו שהדברים הקבועים ביותר הם הזמניים, כך אין דבר צפוי יותר מהוצאות לא צפויות, ואם מדובר במשהו ידוע מראש – למה לא להתכונן אליו מראש וכבר עכשיו להשקיע כדי שתצטרכו – יהיה? אז איפה כדאי להשקיע?  להבין או לא להבין?

זו השאלה  במקום שהכסף ישב בבנק או בתוכניות חסכון עם ריביות אפסיות, כדאי לפנות לאפיקי השקעה אחרים שם קיים הסיכוי גם להרוויח ממש, הבעיה היא שכדי להשקיע בשוק ההון דרוש ידע וזמן.

צריך להבין איך מנתחים דו"חות תשואה וסיכון, קוראים דו"חות כספיים של חברות ומבינים את ההשלכות של ירידת הריבית, או כיצד שינויים פוליטיים ואחרים בעולם משפיעים על הכסף ועל ההשקעה.   מי שלא למד את העניין בצורה מסודרת או שאינו מקדיש זמן ניכר לטובת התעדכנות בנושאים הכלכליים הבוערים על סדר היום, קרוב לוודאי שימצא את עצמו משקיע - ומפסיד.

למי שאינו בטוח איך ובמה כדאי להשקיע, רצוי להתייעץ עם מי שמבין, למשל יועץ השקעות בבית השקעות או בבנק. גם אם פונים לייעוץ, כדאי להכיר את השיקולים והמונחים.

בדרך זו התקשורת עם יועץ ההשקעות תהיה יעילה יותר ובניית ההשקעה תהיה מתאימה יותר למה שאתם באמת צריכים ורוצים.  הנדנדה – סיכוי וסיכון  כאשר בונים תיק השקעות, צריך לקחת קודם כל את מידת הסיכון המתאימה עבורכם.

לכל אדם מתאימה רמת סיכון שונה בהתאם למצבו: אם אתם מקבלים קצבה וממנה עליכם להתקיים, שמירת ערך הכסף היא מטרתכם העיקרית. אמנם הסיכוי לרווחי בזק נמוכים יותר, אבל גם הסיכוי כי פתאום תחשפו לאיבוד ההשקעה נמוך יותר. 

כדי להשיג רמת סיכון נמוכה יחסית, רצוי לשמור על שני כללים בסיסיים:  •  לא לשים את כל הביצים בסל אחד – גוונו את מה שאתם משקיעים בו. העקרון הזה נכון לכל אורכו – לא להשקיע רק בחברה אחת, לא להשקיע רק באיזור אחד, לא להשקיע רק באפיק השקעה אחד, לא להשקיע רק בתחום אחד.

יועץ השקעות יוכל לייעץ לכם איך לחלק את השקעתכם בין קרנות נאמנות שונות, תעודות סל, אג"ח, מט"ח וכדומה•  להשקיע מעט באפיקים מסוכנים – זה נחמד לשמוע על סטארט אפ שנמכר בכמה מיליארדי שקלים ולחשוב כמה היינו מרוויחים אילו השקענו בסטארט אפ הזה, אולם חשוב לזכור במקביל כי כחמישים אחוז מהסטארט אפים קורסים ומתפוגגים לחלוטין תוך מספר שנים. אם המטרה היא לשמור על ערך הכסף, גם אם משקיעים סכום מסוים באפיקי השקעה מסוכנים, כדאי להגביל מראש את האחוז מההשקעה אותו תשקיעו באפיקים אלו.  

הכלל הראשון נכון גם אם ההשקעה אינה באה להבטיח מקורות הכנסה אלא סיכוי לרווח. במקרה בו אתם יכולים להרשות לעצמכם לקחת יותר סיכונים עם כספי ההשקעה, כדאי לשקול הגדלת האחוז המושקע באפיקים מסוכנים לטובת פוטנציאל תשואה (רווח) גדול יותר. 

קצבה או לעתיד?  אחרי שהחלטתם מה פיזור ההשקעות שלכם בהתאם לרמת הסיכון המתאימה עבורכם, כדאי לשקול את השאלה האם אתם זקוקים לקצבה או מעוניינים להגדיל רווח עתידי. בהשקעה של כ- 100,000 ₪ אפשר להגיע לקצבה של כ- 400 ₪ בחודש. בהשקעה כזו, כל תקופה תקבלו את הריבית מההשקעה (בניכוי דמי ניהול, עמלות ועליית המדד).

תקבלו כל חודש תוספת לעובר ושב וההשקעה תמשיך לעבוד עבורכם מבלי להשחק. 

במה ממליצים להשקיע היום?  רוב אנשי הנדל"ן בארץ צופים כי מחירי הנדל"ן בארץ יישארו גבוהים או ימשיכו לעלות בשנה הקרובה, כך שלפי אנשי הנדל"ן – השקעה בתחום לשנה היא השקעה טובה. 

בשוק ההון, האג"ח הקונצרני המקומי בלט לטובה בשנה החולפת, אך כנראה שכדאי להסיט השנה חלק מההשקעה לטובת אג"ח חו"ל גם בגלל צפי עתידי על סמך תשואות עבר. 

מנהלי השקעות שונים ממליצים לחפש שווקים במשבר ולהשקיע דווקא שם מתוך ראיה כי התשואות ביציאה מהמשבר יהיו גבוהות.

הדוגמה הרלוונטית בעת הנוכחית היא מצריים שלמרות אי הודאות בגלל המשבר הפוליטי הקיים לגביה, כי הכלכלה מתחילה לגלות סימני התאוששות ראשונים ולאחר שתתאושש – המחירים יעלו.    

בניית תיק השקעות נכון מאפשר להגדיל את הקצבה החודשית, ולהבטיח כי במקרים לא צפויים - לא תזדקקו להלוואה. 
 


 

נותני חסות: