אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

שירותי פרמיום למתקשים להתנייד

שירותים טכנולוגים ברשת לבעלי מוגבלויות

לפני לא הרבה שנים ימי שישי היו ידועים כימי סק"ס: סידורים,קניות וספונג'ה. היום, אפשר לקנות בסופר גם בלי לצאת מהבית, לשלם לא מעט חשבונות ישירות באמצעות המחשב וגם להזמין אנשי מקצוע לניקוי יסודי של הבית מבלי לצאת להתרוצץ כלל.  כל אחד יכול להעזר בשירותים אלו, אך אלו המתקשים בהתניידות נהנים הם אפילו יותר. 

הדברים שלהם כבר התרגלנו....

תחשבו על יציאה למסעדה. מתלבשים יפה, מתארגנים ליציאה, צריך לנסוע כדי להגיע למסעדה ואז מגיע שלב חיפוש החנייה, וכל זה עוד לפני שדיברנו על הגשם, הנגישות למסעדה עצמה, השירותים ועד כמה קשה לטייל בין השולחנות הצפופים כאשר ישנה בעיית התניידות.

כבר לא מעט שנים שאפשר ליהנות מאוכל טוב מהמסעדות המובילות גם בלי לצאת מהבית ולחסוך את כל כאב הראש דרך אתרים כגון ספר האוכל, משלוחה, 10ביס או ישירות אל מול שירות המשלוחים של המסעדה עצמה.

גם נושא הקניות בסופר עבר מהפכה בשנים האחרונות והיום מקובל מאד ונח מאד לבצע את הקניות באופן מרוכז באתרי הסופרים השונים. ישנן אפילו אפליקציות אשר מותאמות במיוחד לבדוק ולהשוות את מחירי הקניות בסופרים השונים.

גם כאשר הדבר מגיע לתשלומים שונים: חשבונות, קנסות וכדומה, נדמה שמאז ומתמיד הייתה האפשרות לשלם באמצעות האינטרנט או הטלפון.

מה לגבי הדברים הקטנים?

מרבית השירותים המקובלים זה זמן רב כוללים תשלומים מכובדים למדי – החל  מהוצאה של מאות שקלים ברשתות הסופרים ועד תשלומי אגרות שגם הם מגיעים לסכומים מכובדים. לפעמים מה שצריכים זה דברים קטנים בהרבה, או בכלל עזרה או שירות קטן: אחרי הקנייה הגדולה פתאום נזכרים שצריך רק עוד משהו אחד, או שנשרפה נורה ולא רק שאין לנו נורה חליפית בבית, גם קשה להגיע להחליף את הנורה.

אפליקציית TaskRabbit מקובלת מאד בארצות הברית. אפשר דרכה לבקש כל שירות העולה על הדעת ולהציע תמורה שנראית לכם ראויה עבור ביצוע השירות. בארץ, אפליקציה זו כמעט ואינה פעילה אולם אפליקציה ארצישראלית שנקראת NeedIt עושה עבודה דומה מאד. 

האפליקציה נשענת על שירותים המתבצעים על ידי אנשים פרטיים שונים המוכנים לבצע שליחויות שונות תמורת הטיפ המוצע. אם אתם סומכים יותר דווקא על גופים מסחריים, אפליקציית TikiTaka תחפש בקרבתכם חנויות ועסקים המבצעים שליחויות. 

מרבית העסקים הם עדיין בתחום המזון אולם כבר יש גם ניצנים של עסקים נוספים דוגמת מכבסות וחנויות פרחים. הדברים שבאמת מעצבנים (ובדרך כלל קשורים לרכב) יש כמה דברים שגם אם הם אינם נעשים יומיום הם באמת מעצבנים. 

דוגמה טובה לכך היא העברת טסט לרכב. נכון, זה משהו שקורה רק פעם בשנה אבל מה הסיכוי שהוא באמת ילך חלק? מרבית הסיכויים הם שבין הכנת הרכב במוסך, תשלום האגרה בדואר, העברת הטסט במכון הרישוי, חיפוש מוסך (או מוסכים) קרובים לתיקון הפגמים שהתגלו, חזרה למכון הרישוי וחוזר חלילה – תבלו יום שלם ויותר בניסיון להעביר את הרכב טסט, טרטור לא קטן גם כאשר לא מתקשים להתנייד וכאשר מוסיפים לכך קושי בהתניידות הדברים אינם פשוטים.

כיום מוסכים מורשים רבים מציעים שירות העברת טסט שכולל מלבד ההכנה גם את כל ההתרוצצויות הנלוות (למעט תשלום אגרת הרישוי). לאחרונה, אף ניתן לקבל את השירות ברמת הפרימיום ובמקום להגיע למוסך, אנשי המוסך כבר יגיעו לרכב וידאגו להחזיר אותו בסוף התהליך לבעליו.

גם שטיפת הרכב יכולה להתגלות ככאב ראש לא קטן – התור למכון השטיפה,למצוא מקום פנוי ולחכות שמישהו יתפנה לנקות גם את תוך הרכב, לחכות שכל העניין יסתיים רק כדי לצאת עם קווי מים אם במקרה הורדתם את השמשה בדרך הביתה. גם בנושא זה חלו התפתחויות בשנים האחרונות ואפשר למצוא ניידות שטיפה המגיעות אל הרכב ודואגות לניקיונו עם מיטב האביזרים הנדרשים ללא טרטור בעלי הרכב.

תיקון תקר דורש להגיע לפנצ'ר מאכר, אבל לרוב כשצריך להגיע לאחד יש צורך להחליף לגלגל הרזרבי קודם לכן. גם שירותי החלפת גלגל מוצעים היום במרחק הקלקה.

ומה לגבי קנייה ומכירת רכב?

קניית ומכירת רכב באופן פרטי דורשת גם היא לא מעט טרטורים: החלטה על המחיר, פרסום, התעסקות עם קונים מוכרים פוטנציאלים, מכוני בדיקה, בדיקות שעבודים ועיקולים, נסיעות מבחן, עמידה על המקח, התעסקות אנשים שהם לא באמת אנשים פרטיים אלא סוחרי רכב, העברת בעלות ועוד. מדובר לא רק בטרטור אלא גם בטרטור מתמשך שכולל טלפונים בשעות בלתי סבירות ועוד.

אחד השירותים המוצעים בימים אלו הוא שירות תיווך בין מוכרי רכב לקונים. חברת סוויץ' מציעה תיווך בין המוכרים והקונים החוסכת את כל הטרחה המתלווה לתהליכי המכירה והקנייה של רכב משומש במצב טוב.

אם מדובר בתהליך מכירת רכב, הדבר ידרוש מהמוכר להגיע פעם אחת למשרדי סוויץ' (בפי גלילות) ולהמתין כשעה וחצי תוך קבלת הסבר על התהליך. בזמן הזה, הרכב יילקח לבדיקה במכון מורשה לבדיקות רכב, יישטף וייכנס לסשן צילום מקצועי ובסיום התהליך המוכר חוזר עם רכבו וממשיך את חייו כרגיל.

שמאי המכיר את השוק ייתן למוכר בדוא"ל המלצה למחיר מכירת הרכב. ההמלצה מותאמת אישית לכל רכב בהתאם לסוגו, גילו, ומצבו המפורט כפי שהתגלה בבדיקה. לאחר אישור, הרכב יפורסם באתר החברה בשקיפות מוחלטת – כל שריטה מתועדת, כל ליקוי ידוע. לא כל רכב מתקבל למכירה – רק רכבים חדשים יחסית, מיד ראשונה במצב טוב. החברה עצמה אינה מבצעת השבחות לרכבים.

כאשר מגיע קונה רציני, החברה כבר תשלח נהג מבוטח שיקח מכם את הרכב וידאג לכל ההתנהלות מול הלקוח. במידה והרכב נמכר, הם כבר ידאגו להעברת הבעלות וידאגו להעביר את הכסף ישירות לחשבון בנק המוכר. 

במידה ולרכב תו נכה – יהיה על המוכר לאחר המכירה להגיע למשרד הרישוי ולשלם את הפרשי האגרה לפני העברת הבעלות עצמה.

גם מבחינת הקונה יש יתרונות רציניים – אפשרות לבחור בין רכבים מוצעים שונים תוך בחינת כל הליקויים הקיימים מבלי אפילו לצאת מהבית. כאשר כל העובדות ומחיר הרכב ידוע מראש, הקנייה הופכת לפשוטה הרבה יותר. 

החברה מציעה גם חמישה ימי נסיעת מבחן, אפשרויות מימון ואף לוקחת על עצמה שישה חודשי אחריות לאחר הרכישה. כמוכרים, לא תדעו אפילו אם הרכב יוחזר, כקונים תוכלו לנסוע בלב שקט ולדעת שיש לכם אחריות.

האינטרנט והמובייל מציעים מגוון שירותים שיכולים להקל באופן משמעותי על אלו המתקשים להתנייד, בין אם מדובר על קניות, שליחויות ואפילו תהליכים ממושכים ומורכבים כמכירת וקניית רכבים.


 

נותני חסות: