X סגירה
 

למטיילים בצפון : אירוח דרוזי לנכי צה"ל

עוצרים לאכול מהמטעמים של פרחה

דגל חיל הצנחנים מתנופף בגאווה לצד דגל מדינת ישראל, הדגלים נראים בברור מהכביש שמוביל אל-עבר ימת הכנרת דרך המושבה מגדל. בכניסה ניצב מכל צד דקל תמיר, ברוכים הבאים לנחלה בטבע, 10 דונם של מסורת דרוזית ומטעמים מהמטבח הביתי של קאסם ופרחה.

נחלה בטבע להרגיש כמו בטוסקנה

לוחם צנחנים במשימה

קאסם איברהים, נכה צה"ל, אוהב לשבור מוסכמות לכן שהציעו לקאסם וחבריו הדרוזים להתגייס לפני למעלה מ –40 שנה לגדוד המיעוטים הדרוזי או למשמר הגבול, הם סירבו בתוקף, "...אנחנו רוצים לשרת בצבא – כלוחמים אבל יחד עם אחינו היהודים...", אמרו, ועשו !

בתחילת דרכו מספר קאסם, היה קשה מאוד, קאסם התחיל את המסלול בחיל הצנחנים, בגדוד 202 והיה בין ראשוני הדרוזים כשלצדו 120 חבר'ה יהודיים.

כיום מספר קאסם בגאווה, המצב שונה וחיילים דרוזים משרתים ביחידות הכי הכי קרביות בצה"ל, בסיירות, כנווטים בחיל האוויר ואף זוכים להעפיל בסולם הדרגות הצהלי כלפי מעלה ומגיעים לדרגות קצונה בכירות.

הצלחנו אומר קאסם, היום אני בדרך למשימה הבאה שלי, להנחיל את המורשת הדרוזית לכלל אזרחי מדינת ישראל מתוך השקפת עולמי כלוחם בצנחנים ואיש צבא במשך 24 שנה.

נחלה בטבע

לאחר שחרורו מהצבא החליט קאסם לרכוש חלקת אדמה המשקיפה על הכנרת, בואך, מגדל. במקום היו ערימות של סלעים וטרשים, אבל בדמיונו הצליח קאסם לראות מעבר לכך. חודש ימים לקח לפנות את האבנים והסלעים ולחשיפת המקום כפי שהוא היום.

"... לאחר סיום עבודות התשתית, התחלנו את שלב הנטיעות, נטענו עצי זית, גפנים, רימונים, תאנים, פסיפלורה ועוד שלל צמחי מאכל המשמשים את המטבח הדרוזי, נכון להיום האוכל שאשתי פרחה מכינה מבוסס בעיקרו על מוצרים אורגניים שאנחנו מגדלים כאן בנחלה בטבע..."

בנחלה בטבע תוכל להנות מבריכה מקסימה חקוקה בסלע, גת ענבים, פינות זולה, ובריזה של אויר קריר שגולש מרכס ההר כלפי מטה. נחלה בטבע משרה אווירה רגועה, תוך מספר דקות מתחת לזולה תוכל להרגיש רגוע, שליו ומוכן לחוויה קולינרית של אוכל דרוזי אותנטי .

המטעמים הדרוזים מהמטבח של פרחה

קולינריה דרוזית במיטבה

אוכל דרוזי מבוסס על חומרי גלם פשוטים, רובם זמינים ליד הבית. בנחלה בטבע מרב הגידולים נעשים בנחלה ופרחה אשתו של קאסם אחראית על המטבח הדרוזי המשובח של המשפחה, עלי גפן ממולאים, חומוס טרי, קובה , פיתות דרוזיות, מנסף כבש, מקלובה, ירקות מוחמצים, זיתים כבושים, מיצים טבעיים של פסיפלורה, תאנים ועוד.

החוויה הקולינרית של קאסם ואשתו פרחה בשילוב האווירה בנחלה והאירוח הדרוזי החם והאוהב משאירה טעם של עוד.

אז אם אתה רוצה לעשות גיחה לצפון, טיול משפחתי באזור הכנרת או להיכנס לאווירה כיפית לפני טיפולים בחמי מרפא בטבריה, פרחה וקאסם מזמינים אותך לחוויה דרוזית מסורתית.

'נחלה בטבע' (נקודת ציון ב- waze), בירידה לכנרת מכביש מגדל טלפון : 050-3095250


 

נותני חסות: