X סגירה
 

חניה לנכים באזור פריקה וטעינה

נכים בעלי תו נכה יוכלו לחנות באזורים המיועדים לפריקה וטעינה ?

התשובה לכך היא לא בהכרח - תלוי מה החוק אומר - החוק לא מתיר חנייה באזור פריקה וטעינה (אלה בהתאם לשעות המצויינות בתמרור)

אבל אם תשאלו את חברי הכנסת תקבלו תושבה אחרת... 

מציאת מקום חניה היא אחת הבעיות הקשות איתה מתמודד כל נכה. בישראל הוקצו מספר קטן של מקומות חניה לנכים ביחס למספר תווי הנכה שהונפקו. לכן נוצר מצב אבסורדי בו נכה נאלץ למצוא מקום חניה מרוחק או להמתין זמן רב בתקווה שחניה קרובה תתפנה.

כך לדוגמא ברח' החייל בתל אביב, סמוך לבית החולים אסותא ומרכזים רפואיים נוספים. הוקצו ארבע חניות נכים בלבד ונכים שמגיעים לטיפול מגלים כי מרבית החניות ברחוב מיועדות לצורך פריקה וטעינה ומקומות החניה היחידים שקיימים הם חניונים פרטים בתשלום.

ח"כ קארין אלהרר נלחמה וניצחה

במשך חודשים רבים נלחמה ח"כ קארין אלהרר על מנת להעביר תיקון לחוק החניה, תיקון שיכשיר כמות גדולה של חניות לרווחת  נכים בעלי תו נכה מתוך רצון להקל על התניידותם.

רגע לפני חג הפסח התבשרנו כי מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעה החוק של ח"כ קארין אלהרר ובקרוב נכים בעלי תו נכה יוכלו להחנות את רכבם גם במקומות המיועדים לפריקה וטעינה.

ח"כ קארין אלהרר הוכיחה פעם נוספת כי בנוסף לפעילות הפרלמנטרית הענפה שלה בועדות הכנסת ובועדה לביקרות המדינה היא עושה הכל על מנת לדאוג לציבור בעלי המוגבלויות בישראל.

להלן הודעת הכנסת בנושא :

20 במרץ 2017, כ"ב באדר תשע"ז, בשעה 19:00


מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חניה לנכים (תיקון מס' 6), התשע"ז-2017 של חברת הכנסת קארין אלהרר.

מוצע לאפשר לנכה, כהגדרתו בחוק חניה לנכים, התשנ"ד-1993, להחנות את רכבו גם באזור המיועד לפריקה ולטעינה.

בדברי ההסבר נכתב "סוגיית החניה היא אחת הבעיות הקשות העומדות לפתחם של אנשים עם מוגבלויות. המצב הקיים כיום יוצר לקונה חקיקתית בשאלה האם מותר לאנשים עם מוגבלויות להחנות במקום המיועד לפריקה ולטעינה. מתוך ההכרה בחשיבות הזכות לנגישות וההגנה על שלומם ורווחתם של אנשים עם מוגבלויות ומתוך הצורך להקל על התניידותם של הזכאים לתו נכה יש להבהיר כי לאלו המחזיקים בתו כאמור מותר להחנות את הרכב באזור לפריקה ולטעינה... תיקון זה בא לממש את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות לשוויון ובא להקל על אלו אשר אינם יכולים להחנות את רכבם הרחק ממחוז חפצם."

ח"כ אלהרר: "בשנים האחרונות אנחנו עדים למצוקה של ממש במקומות החנייה המוקצים לנכים. משרד התחבורה מנפיק עוד ועוד תווים כשמספר החניות הוא קטן יחסית. ההצעה הזו היא הישג גדול והיא אומרת הלכה למעשה עוד מקומות בהם יוכלו לחנות רכבים עם תו נכה."
 
בקריאה שלישית תמכו 52 ללא מתנגדים.

http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press200317k.aspx

 

 


 

נותני חסות: