X סגירה
 

ועדת העבודה והרווחה: ביטול מבחן ההכנסה לקראת הכרעה סופית

האם בקרוב יבוטל מבחן ההכנסה?

בחודשים האחרונים נערכו מספר דיונים בוועדת העבודה והרווחה בכנסת בכדי לקדם את חקיקת חוק הנכים החדש (תזכיר חוק הנכים), זאת לאחר שהוגשה לוועדה טיוטת החוק עליה הסכימו לכאורה משרד הביטחון, משרד האוצר והנהגת ארגון נכי צה"ל.

מנגד מובילים יושבי הראש של מחוזות תל אביב וירושלים, (עו"ד עידן קלימן ונעים עזר) אופוזיציה לוחמת במטרה להסיר מטיוטת החוק סעיפים שלדעתם המקצועית ולאור ניסיונם הרב בטיפול מסור בנכי צה"ל - יפגעו פגיעה ניכרת בנכי ונכות צה"ל הן בזכויות והן בהטבות המגיעות להם כיום מתוקף הוראות אגף השיקום.

האופוזיציה הלוחמת של תל אביב וירושלים הציגה הוכחות חד-משמעיות והצליחה לשכנע חלק מחברי הכנסת הנכבדים, כמו גם את יושב ראש הוועדה ח"כ אללוף כי החוק במתכונתו הנוכחית חוטא למטרה "לדאוג לאלו שנפגעו ונפצעו במהלך ששירתו את המדינה". 

המאבק של עידן קלימן לביטול מבחן ההכנסה: ממתינים להצבעה הגורלית

יו״ר מחוז תל אביב בארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן מוביל המאבק לשמירה ושיפור זכויותיהם של נכי צה"ל. הוכיח פעם נוספת כי למרות הסיכומים של מקדמי תזכיר חוק הנכים הוא הצליח בעבודה קשה להציג את העיוותים בחוק שמוצע וכן לשכנע חלק מח"כ לתמוך במאבקו הצודק לטובת נכי צה"ל.

בסרטון ניתן לצפות בנאום המרגש והמשכנע של עידן קלימן מול חברי ועדת העבודה והרווחה ושאר הנוכחים בכנסת - בו מסביר עידן ומונה את הסיבות המצדיקות את ביטולו של מבחן ההכנסה.

עידן קלימן שיבח את החלטתו של ראש אגף השיקום חזי משיטה להעניק רכב מדינה לפגועי ראש קשים (סעיף 23) וכן הציע לראש האגף "ללכת צעד אחד קדימה" ולדאוג כי כל נושא הרכב הרפואי כולל קניה ומכירה של שאר פגועי הראש יעשה על ידי אגף השיקום ואילו הרכב עצמו יהיה בבעלות הנכה. הצעתו של עו"ד קלימן זכתה לתמיכה של ח"כ אללוף יו״ר הוועדה

הדיון על ביטול מבחן ההכנסה

כאמור, בתאריך 4.6.18 התקיים דיון נוסף של ועדת העבודה והרווחה בכנסת במהלכה נצפה עו"ד עידן קלימן נלחם לביטול סעיפים מהותיים בחוק ביניהם ביטול מבחן ההכנסה - סעיף "דרקוני" שמונע מנכי צה"ל הזכאים לתגמולים מיוחדים לקבל הכנסה נוספת, לרבות הכנסה פסיבית משכר דירה, השקעות וכד'. מה שמשאיר את אותם נכי צה"ל לחיות ברמת חיים מצומצמת ללא יכולת להגיע לרווחה כלכלית.

מנגד טוענים לכאורה מקדמי החוק כי מדובר בהסכמה בין כל הצדדים וכי התיקונים לחוק יעשו בהמשך - לאחר שיאושר במליאת הכנסת. כך לדוגמה נטען על ידי נציג משרד האוצר בוועדה שהציג עמדה נחרצת נגד תיקונים בחוק והסביר כי יש קושי לתקצב את כל התיקונים שמוצעים. נציג האוצר הוסיף כי החוק הוא פשרה וסיכום עם ארגון נכי צה״ל וכי ניתן יהיה לתקן בעתיד את החוק.

ח"כ אללוף: ועדת העבודה והרווחה אינה חותמת גומי !

בסרטון המצורף נראה יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אללוף מתקומם למשמע אוזניו ומודיע "קבל עם ועדה" למקדמי החוק כי ועדת העבודה והרווחה אינה חותמת גומי של משרד האוצר, אגף השיקום וארגון הנכים וכי חברי הכנסת – חברי הועדה הם אלו שיחליטו. ואם בכוונת האוצר להימנע מתיקונים בחוק המוצע - אזי ממליץ ח"כ אללוף שימשכו את הצעת החוק לאלתר.

ח"כ ענת ברקו - יו"ר שדולת נכי צה"ל בכנסת

ח״כ ענת ברקו יושבת ראש שדולת נכי צה"ל בכנסת, השיבה נחרצות לנציג משרד האוצר והציגה עמדה שתומכת לכאורה במאבקו של יו"ר מחוז תל אביב והמרכז עידן קלימן. ח"כ ברקו הסבירה את הצורך המידי לבטל את מבחן ההכנסות למקבלי תגמולים מיוחדים.

ראש אגף השיקום חזי משיטה, מודה: קיימים עיוותים

ראש אגף השיקום תא"ל חזי משיטה הודה במהלך הדיון כי קיימים עיוותים בנושא הקיזוזים ומבחן ההכנסה. לדבריו של משיטה יש לקדם את הדיונים בוועדת העובדה והרווחה ולהגיע לסיכומים על ביטול "מבחן הכנסה".

בנוסף, ביקש ראש האגף ליידע את הועדה על הטבות לנכים פגועי ראש. נכי צה"ל בעלי אחוזי נכות גבוהים המסווגים בסעיף מספר 23. בין ההטבות יינתנו לפגועי הראש הטבת רכב מדינה ומענק כספי.

בישיבה הבאה: האם ביטול מבחן ההכנסה יעבור ?

בסיכום, ביקש ח"כ אללוף לכנס מרתון של דיונים בנושא ביטול מבחן הכנסה .עוד הודיע יו"ר הוועדה כי בכוונתו לכנס את ועדת העובדה והרווחה לדיון נוסף בתאריך 11/6/2018.

 


 

נותני חסות: