אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

שיטת אלכסנדר

טיפול אלטרנטיבי בשיטת אלכסנדר

שיטת אלכסנדר מבוססת על חנוך מחדש של הגוף. באמצעות המודעות וידיו המנוסות של המורה, הגוף מגלה מחדש את היכולת הגלומה בו, לתנועה ויציבה נכונים. השיטה מתאימה למבוגרים וילדים גם יחד.

השיטה עוזרת לבעיות גב, בעיות גב תחתון, כאבי פרקים, פריצות דיסק, צוואר, בעיות מתח השרירים העודף, בעיות ברכיים, הליכה וכאבי ראש.

האדם המודרני בגלל הקצב המהיר של החיים, הצורך להגיב מהר על כל דבר, המשיגנות והריצה האין סופית איבד כל קשר עם גופו. (כל הריהוט מתוכנן בלי כל מחשבה על היכולת הגופנית שלנו).

לפי כך כאשר האדם המודרני פועל הוא זורק את ראשו אחורנית זה גורם ללחץ על הצוואר ולהצרות והתקצרות של הגב ועמוד השדרה. בעצם האדם המודרני פועל מתוך כיווץ כל חלקי הגוף וחוסר החופש גורם להתקשיות חוסר תנועה פנימית לאיבוד החיוניות הטבועה בו ולהמון בעיות כמו צוואר גב ועוד.

השיטה באה לסייע לאדם המודרני הסובל מבעיות גב ויציבה, התארגנות אחרת בגוף אשר מקנה לו יותר חופש וגמישות ופחות קיבוע ודחיסות האיברים.

אלכסנדר גילה שלכל גירוי שמופעל עלינו אנחנו מגיבים מיד מבלי לעצור ולהתארגן בגוף ולתת חופש לעצמנו להגיב בצורה לא אוטומאטית, כי עם ביעילות מכאנית. הוא שם דגש שכאשר אנחנו רוצים לעשות פעולה כלשהי אנחנו חיבים ראשית לעצור ולדאוג ליחסים של הראש הצוואר הגב ויתר אברי הגוף. בצורה כזו שנבין לאן הראש הולך איפוא הראש צריך להיות מונח ביחס לצוואר כדי לא ללחוץ עליו ועל הגב וכמובן על יתר חלקי הגוף.

כמו כן בפעולותינו היום יומיות- כמו: הליכה, ישיבה, קימה, סחיבת תיק ,שולחן, רחיצת כלים, כתיבה ליד מחשב, אכילה צחצוח שיניים ועוד , אנחנו זורקים את הראש אחורנית או קדימה וע"י כך לוחצים על הצוואר מה שגורם לכאבים בצוואר לכאבי ראש ועוד.

בנוסף אנחנו כל הזמן, בכל פעולה שהיא, דוחפים ומעקמים את הגב במקום להשתמש בידיים וברגליים שהם המנופים של הגוף ובעזרתם אנחנו יכולים להעזר הרבה יותר.

תפקיד הגב לפי אלכסנדר הוא להתארך ולהתרחב במחשבה לאורך עמוד השדרה ולהפתח בו זמנית .

בעזרת השיטה התלמיד לומד ללחוץ פחות בכל המפרקים ולעבוד עם הרבה יותר חופש בגוף ועם פחות מאמץ.

על פי שיטת אלכסנדר אנחנו למדים שאי אפשר לסמוך על התחושה שלנו מה נכון, מה לא, כי תחושותינו מטעות אותנו בגלל ההרגלים הכל כך לא נכונים לגופנו אשר רכשנו במשך השנים. תחושות שכאילו נכונות (טבעיות) , אבל בעצם הם מטעות אותנו.

שיטת הטיפול נעשית בשני מצבים :1 שכיבה על הגב עם ברכיים מכופפות על שולחן טיפולים, עם ספרים מתחת לראש, כך שהראש יהיה המשך של עמוד השדרה ולא ייזרק אחורה ולא קדימה. המורה בעזרת ידיו המנוסות עובד על התלמיד כאשר מטרתו היא לעודד את ההתפרסות בכל הגוף ווההתארכות. הוא מניח את ידיו על הראש ומעודד את התלמיד, א. לא להגיב לכך שהוא שם את ידיו ו ב. הוא מלמד את התלמיד לתת לו לעבוד מבלי להפריע ע"י החזקת הגוף. המורה עובר עם ידיו על הגב על הידיים וכל חלקי הגוף ומלמד ומראה לתלמיד איך אפשר להפריד פרק מפרק חוליה מחוליה עיי עידוד התרחבות הגוף והארכת הגוף, כאשר אנחנו דואגים ליחסים בין הראש הצוואר הגב ויתר חלקי הגוף.

המצב השני הוא ישיבה וקימה מכיסא אלכסנדר בכוונה בחר בפעולות יומיומיות. במצב הזה המורה עובד על התלמיד עם ידיו ומלמדו איך לקום ולשבת עם התארגנות בגוף מבלי לעקם וללחוץ מהצוואר ומהגב ולהשתמש בכל איברי הגוף.

בנוסף הוא מלמדו איך ללכת נכון, עם התארכות והתרחבות כשהראש מוביל, הגב נשאר אחורה.

אבי השיטה פרידריך מתיאס אלכסנדר, נולד באוסטרליה ב-1869 ונפטר ב-1959. בנעוריו היה שחקן שקספירי, אך "איבד" את קולו. הרופאים לא הצליחו לעזור לו. רופא אחד העיר את תשומת לבו לעובדה שכפות רגליו מתכווצות כשהוא מדקלם. הערה זו והחלטתו לקחת אחריות על עצמו ולהבריא, עוררו בו דחף להתבונן בעצמו בעזרת שתי מראות תוך כדי פעילויות שונות, ובמהלך 10 שנים הוא חקר את גופו וגילה שהתנהגות מאוזנת ונכונה של האורגניזים מותנית ביחסים נכונים בין הצוואר, הראש והגב ובעצם- כל איבר קשור לאיבר אחר בגוף. כאשר איבר אחד "לחוץ" או מתפקד באופן שאינו נכון, הדבר משפיע על שאר איברי הגוף. לאחר חקירות וניסיונות, תוך התבוננות בשתי מראות הוא גילה כיצד יש להפעיל את הגוף בצורה הנכונה.


 

נותני חסות: