X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
ועדות רפואיות ועדות רפואיות רופאים מומחים רופאים מומחים מכונים רפואיים מכונים רפואיים הוראות אגף השיקום הוראות אגף השיקום איווקס איווקס כמיטק כמיטק ביטוח לנכי צה"ל ביטוח לנכי צה"ל הכפתור הכפתור
X סגירה
 

הקרב על הרכב הרפואי

אגף השיקום עובר כל הגבול - רוצה להפסיק לממן רכבים

המלחמה על תקציב המדינה בשנים האחרונות משפיעה באופן ישיר על זכויות נכי צה"ל, ועדת גורן היא הזדמנות נוספת של אגף השיקום ל"רכב על הגל" ולקצץ באופן משמעותי את התקציב, הפגיעה בזכויות נכי צה"ל היא עובדה ממשית, כרגע מתנהל קרב היכן לקצץ? ולמי לקצץ?

רכב רפואי – אגף השיקום טוען "זכאות נטולת היגיון"

לדברי אגף השיקום התקציב שמופנה בנושא הרכבים הרפואיים להם זכאים נכי צה"ל עולה משנה לשנה ומהווה כ – 17% מתקציב אגף השיקום, גם באגף השיקום מודים כי מדובר בסוגיה מרכזית ומסובכת, סוגיה בעלת השלכות לכלל נכי צה"ל שתשפיע ישירות על הטבות אחרות ונוספות להם זכאים נכי צה"ל.

הטענה המרכזית של אגף השיקום מורכבת מעיוותים קשים שקיימים היום, העדר היגיון מקצועי ואי שביעות רצון לגבי אוכלוסיות מסוימות של נכי צה"ל אשר זכאים לרכב רפואי ללא כל הגיון רפואי. לדברי אגף השיקום לחצים ואינטרסים שנמשכו שנים רבות הביאו למצב העכשווי שצריך להפסיק אותו עכשיו ומיד !

רכב רפואי "רק לצרכי ניידות"

אגף השיקום מצדו הכין תכנית התייעלות מקיפה אשר משנה את התפיסה הנהוגה כיום, אגף השיקום רוצה להעמיד את השאלות למי ולמה מחויב משרד הביטחון לתת רכב רפואי, כאשר התשובות יינתנו על פי קריטריון אחד בלבד – זכאות לרכב רפואי תהיה רק כתוצאה מפגיעה משמעותית בכושר הניידות של הנכה.

אגף השיקום מבהיר כי הזכאות לרכב רפואי היא הטבה מעבר לקבוע בחוק, הטבה אשר ניתנת מתוקף הוראות אגף השיקום, ולכן שסמכותם לשנות את ההוראה ללא קשר לוועדת גורן.

עלות זכויות רכב רפואי

רכב רפואי זה לא רק הפטור שניתן על המיסים אלא מספר רב של הטבות מסביב, הטבות שמסתכמות בממון רב, ואותו משרד הביטחון רוצה להוריד באופן משמעותי, על מנת להבין לעומק את היקף התקציב מפרט אגף השיקום את ההטבות העקיפות להם זכאים בעלי רכב רפואי.

דמי ניידות חודשיים :

דמי הניידות החודשיים הם תגמול שמתווסף לתגמול הבסיס של הזכאי, דמי הניידות אמורים לסייע בעלות התחזוקה של הרכב, הוצאות דלק, תיקונים, טיפולים וכד'.

החזר דמי ביטוח

חלק מתחזוקת רכב היא עלות הביטוח, מדובר על שני סוגי ביטוחים, ביטוח חובה וביטוח מקיף, זכאי רכב רפואי מקבל מידי שנה החזר של אלפי שקלים בגין הוצאות הביטוח של הרכב.

אבזור הרכב

נכי צה"ל רבים זקוקים לאבזור מיוחד של הרכב, כיסא אורתופדי בעלות של אלפי שקלים, מנגנוני נהיגה למיניהם, תפוח הגה וכד', גם כאן מדובר באלפי שקלים אשר מסובסדים על ידי אגף השיקום.

אגרת רישוי

נכים בעלי פגימות הקשורות ישירות בניידות זכאים לפטור מאגרת רישוי ישירות ממשרד התחבורה, אולם אלפי נכים אשר קיבלו רכב רפואי שלא קשור לפגיעה בגפים זכאים לקבל החזר בגובה עלות אגרת הרישוי השנתית (טסט).

מענקי ירידת ערך  

נכי צה"ל אשר מחליפים את הרכב הרפואי שבבעלותם זכאים לקבל מענק / הלוואה בתנאים מיוחדים בגין ירידת ערך שנגרמה לרכב כתוצאה מתאונה או קלימוטרז' גבוה, בנוסף לעלות המענק או ההלוואה מכסה אגף השיקום את שכר טרחת השמאי שמבצע את הערכה.

לימוד נהיגה

נכה צה"ל שזכאי לרכב רפואי ואין ברשותו רישיון נהיגה – זכאי ללימודי נהיגה על חשבון אגף השיקום.

המכון לבטיחות בדרכים

עלות הבדיקה של המכון לבטיחות בדרכים ממומנת על ידי אגף השיקום.

מטרת האגף לקצץ לפחות 25%

לטענת אגף השיקום כאשר מחברים את כל העלויות הישירות והעקיפות בנושא רכב רפואי מגיע הסכום לכדי 17% מתקציב האגף. בעבר הסכום היה קטן בהרבה כאשר הזכאות לרכב רפואי ניתנה לנכים מוגבלים בניידותם בלבד, אך כיום נוספו קבוצות נכים הזכאים לרכב רפואי, אותם צריך להסיר מרשימת הזכאים.

כיום ברשימות הזכאים לרכב רפואי באגף השיקום מופיעים למעלה מעשרת אלפים נכים שהם מהווים כ – 20% מכלל נכי צה"ל הזכאים לטיפול מאגפי השיקום בארץ. כאשר 21% מהזכאים מוכרים כפגועי נפש והלומי קרב שלדעת אגף השיקום אין שום הצדקה לזכאותם לרכב רפואי.

בכירים באגף טוענים כי המצב הקיים לא ימשיך כפי שהוא כיום, ובחינה מחודשת של הזכאות למתן רכב רפואי תהיה למי שמוגבל בניידות עקב הנכות המוכרת – כלומר בקרוב הטבה לרכב רפואי תינתן למוגבלים בניידות בלבד.

תוך קביעת מנגנון לחלוקת אחריות בין ביטוח לאומי למשרד הביטחון, כך שלמשל כאשר הנכות המוכרת באגף השיקום תהיה עד לגבול מסוים ומעבר אליו תעבור האחריות לביטוח הלאומי.

ייעול השירות וצמצום הבירוקרטיה

כחלק מייעול השירות וצמצום הבירוקרטיה נבחנת אפשרות למתן רכב זהה לכלל נכי צה"ל, מעבר לליסינג תפעולי, אפשרויות של גילום הטבות כספיות וכד'.

נכי צה"ל נאבק נגד אגף השיקום

נכי צה"ל מנסים לשמור על אופטימיות קלה, למרות שבפנים הם רותחים מזעם הן על אגף השיקום והן על ארגון נכי צה"ל, נכי צה"ל טוענים כי נכותם נבעה בזמן השירות למען המדינה ואילו אגף השיקום מנסה למזער את הנכות ולנשל אותם מזכויות.

נכי צה"ל טוענים כי המדינה לא מפצה בסכום פיצוי בגין נכותם, אלא שהפיצוי מורכב מהטבות אשר ניתנות למשך כל ימי חייהם, הטבות להן הם זכאים בזכות ולא בחסד, נכי צה"ל רבים מפנים אצבע מאשימה כלפי ארגון נכי צה"ל ושואלים ... איפה ארגון נכי צה"ל ?

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאתיים חמישים ושתיים:
משה
תאריך: 18/12/2012
כותרת: הלומי קרב לא יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית

תוכן: בגלל שרופאי הוועדות,המומחים,ובכלל כל התפישה הרפואית היא עדיין ברמה של ימי הביניים אז אנשם לא מבינים שפגיעה כמו הלם קרב זה פגיעה שהיא גם מאוד גופנית,וכי מה תגידו על אדם שנתקף שיתוק ועווית ולא מסוגל לנשום מרוב חרדה כשהוא מנסה לנסוע בתחבורה ציבורית ? הלום קרב סובל מתופעות פיזיות קשות מאוד,בכמה של כאבים בלתי נסבלים ותחושות גופניות מאוד קשות,חלק מהקטע של הלם קרב שזה גם חוויה מאוד גופנית,איך זה שאין ולו רופא אחד שמסוגל להבין דבר כל כך בסיסי

אא
תאריך: 06/12/2012
כותרת: אם כבר לקצץ ברכב אז

תוכן: מדוע לנכים , יש אלמנות שמקבלות ויש הורים שכולים שמקבלים נכון לדעתי גם להם מגיע הקורבן שלהם גדול .... אבל אם הולכים לכיוון המגבלה מה בדיוק המגבלה שלהם ?????
דיי לנסות ולחסוך על גב הנכים /השכולים/האלמנות ......... לא הכל כסף .....

ניר
תאריך: 22/05/2012
כותרת: העברה לכרב ליסינג

תוכן: ההחלטה על העברה לרכב ליסינג עשויה להטיב במישורים רבים הן עם הנכים והן עם האגף. אם יפעלו בשיטה בה הנכה במועד ההחלפה מעביר את הרכב המוחזק בידו לידי חברת הליסינג או את השווי במחירון ללא ירידת ערך. הנכה בתמורה יקבל רכב חדש ומותאם בהתאם לרמת הרכב לה הוא זכאי ולבחירתו מתוך הרכבים העונים לקריטריון כמובן שהרכבים יוקרתיים או באם הנכה רוצה רכב בעל נפח גבוהה יותר ימצא הסדר לתשלום ההפרש. הדבר יחסוך את הנכה לעמוד במצב בו לא יהיה ברשותו רכב רפואי למשך מספר ימים. התקנה ופרוק התקנים מיוחדים יעשו ע"י חברת הליסינג. כל הטיפול במסמכים הריצות והסידורים יטופלו ע"י חברת הליסינג. הנכה יהיה מוגן מפי עיקולים ושעיבודים של הרכב במקרים של חובות כספיים הרכב יוצא מחוץ למסגרות הסכמי גירושין. מקרים של גנבת רכב טיפולים ברכב תאונות חס וחלילה יטופלו ע"י חברת הליסינג והנכה יקבל מידית רכב חלופי. אני סבור שניתן יהיה להגיע גם בקלות להסדר דלקן במחיר זול בהרבה ממחיר השוק היום. אמנם התגמול החודשי יקטן אך ההוצאות הרבה יותר.

עופר
תאריך: 22/05/2012
כותרת: צאו ולמדו איך מתנהגים עם נכים של הצבא האמריקאי !

תוכן: הבדלים של שמיים וארץ. וזה כי האמריקאים פטריוטים ! ואנחנו, מה לעשות..רק חושבים שאנחנו פטריוטים ! אין דיון בארה"ב על הזכויות של אלה שהגנו על המדינה, פשוט אין ! מה שקורה בארץ זה חוצפה שאין כדוגמתה ! אין אפשר להבדיל בין דם לדם. אני נפצעתי בפעילות מיוחדת בעזה. חבר שלי נפצע בדרכו לבסיס-לאותה פעולה מיוחדת. מי יותר נכה ? איך בכלל אפשר לעשות את ההבחנה ?
עצם הדיון על זה, מכניס רוח במפרשי פקידוני האוצר, אלא שמשתזפים בניאונים של המשרד בירשולים. כאלה שגם בצבא, עשו בין כלום, לשום דבר. מארב "כוכב", "לבן" ושאר מיני כינויים לא אומרים להם כלום. משוואות סטטיסטיות וחישובים אקטואריים, מזה הם חיים. שיבואו שבועיים לבלי"ש ונראה אותם גיבורים גדולים. חלאות אדם !

שלמה קלנית
תאריך: 22/05/2012
כותרת: רכב לנכי צהל

תוכן: מסכים אם ארגון הנכים ומסכים אם משרד הביטחון נכה צהל שההליכה או התנועה קשה לו צריך לקבל רכב יש מספיק רכבים טובים וזולים שיכולים לשרת את המטרה וזה לא צריל להיות רכבי שטח יקרים וגבוהים לנכי רגלים שצרכים עוד לטפס אליהם זה לא רכב לנכים זה רכב מותרות לא צריל וולו גם טיוטה ניסן פורד ואופל מספיקים העיקר שיש רכב למגיעה

זלמן
תאריך: 21/05/2012
כותרת: פגיעה בזוכיות נכים

תוכן: פעם הייתי צעיר וגם שידעתי שמגיע לי טיפולים בחמי טבריה לא הלכתי כי זה לא כלל את אשתי ולכן ההוצאה הייתה גדולה מדי. רופא המחוז זימן אותי אליו מיוזמתו וסיפר לי כמה זה חשוב לשיקום ושבכל זאת אנצל זכות זו שמגיעה לי.
כעבור מספר שנים עברו מתיקיות לקבצים במחשב. כאשר באתי סוף כל סוף לקבל טיפולים הודיעו לי שזה לא מופיע במחשב ולאחר בדיקה שאני בדיוק נופל בתת-סעיף של אלו שלא מגיע להם.
מידי פעם אני סובל מצלקת שיש לי כתוצאה מקריסת ריאה. פניתי אל א. השיקום לעזרה. מהון להון זה נגבר בזה שהורידו לי 4% בנכות בטענה שמצבי השתפר.
כן, נלחמת במלחמות כמו מלחמת יוה"כ היית פעם גיבור אבל היום אתה מתרד וצריך רק לחשוב איך להשפיל אותך ולמנוע ממך לקבל זכויות המגיעות לך. אין שום חשיבות לתרומה שנתת למדינה. רק הקטנת ההוצאות חשובה.

ניר
תאריך: 21/05/2012
כותרת: עדיף כבר רכב בליסינג

תוכן: אם אגף השיקום רוצה כל כך לחסוך עדיף להעביר את כל נושא הרכב הרפואי לליסינג תפעולי. רכב 1600 עולה היום בליסינג תפעולי מלא ללא דלק 2400 ש"ח + מע"מ ואני מאמין שאגף השיקום יקבל תנאים טובים יותר. אם נחשב זאת על תקופה של 42 חודש 3 וחצי שנים נקבל 117,000 ש"ח. לטיוטה קורולה חדשה עולה כיום 123,000 ש"ח (כולל המע"מ כבר). אם נוסיף על כך את החזרי הביטוח נקבל חסכון גדול יותר מה גם שבמחיר זה מכוסה עלות החזקת הרכב פרט לדלק. אפשר להגיע להסכם שיכלול תשלום חודשי על רכב נמוך יותר שכן יהווה החזר על הדלק בלבד. בהתחשב בכך שמאחר וחברת הליסינג תחזיק את הרכב רוב הסיכויים שמצבו יהיה טוב יותר מה גם שחברת הליסינג תספוג את ירידות הערך השונות וכך כל הצדדים הרוויחו.

שוטר
תאריך: 21/05/2012
כותרת: ל " אחד שנפצע בלבנון"

תוכן: אדון "אחד שנפצע בלבנון" קודם כול שתהייה בריא, דבר שניא אל תפחית בערכם המקצועי ותרומתם המתמשכת של השוטרים בזמן שאתה הייתה בתחת השוטרים "האלה" כפי שקניתה אותם הם אילו ששמרו על המשפחה והילדים שלך הם אילו שהדפו בגופם את המחבלים שחדרו למדינה על מנת לפגוע במשפחות של כולנו. הייתי מבקש ממך לרגע ולא להשמיץ את האחרים כאילו שהם מאימא חורגת.

נכה ביטוח לאומי
תאריך: 21/05/2012
כותרת: ל-mbukai@012.net.il, 19/05/2012 14:15

תוכן: מעניין שאינך מבין את עניין הזכות של אשתך, נפגעת פעילות איבה, לרכב רפואי.

אם אין לה פגיעה בגפיים, כלומר בניידות, אין מצב שביטוח לאומי נותן הטבות בניידות כשמדובר בנכי ביטוח לאומי פרופר. הסיבה היחידה שהיא קיבלה נובעת מזה שנכי פעילות איבה מקבלים זכויות לפי זכויות נכי צה"ל. במידה ויוחלט שנכי צה"ל לא זכאים לרכב רפואי במקרים כמו של אשתך, שלדבריך לא נפגעה בניידות, הרי שגם ממנה יקחו את הזכויות.

לאחד שנפצע בלבנון-מוטי
תאריך: 20/05/2012
כותרת: ללא כותרת

תוכן: לצערי מוטי,אתה עונה לא לעיניין בכלל.בתור לוחם שהתגייס לשירות חובה לא היה לי ולחבר שלחם בלבנון זכות בחירה..המדינה שלחה אותי וההייתה לי הזכות והחובה להיות שם..
כמוזכות הבחירה כמו שיש לך כשוטר במקום שוטר יכולתה ללכת להיות עוד או רופא או כל דבר אחר אך אתה בחרתה להיות שוטר לחילופין יכולתה ללכת להיות שומר ראש של אחד האוליגרכים וכדו'.כלומר, רצונינו להגיד כי אנשים שכמוך אכן ראויים להערכה אך מקומכם לא איתנו כי אם בביטוח לאומי בדיוק כמו המורה שנפגע מזה שהתלמיד הרביץ לה..
ידידי השוטר, אין מה לעשות אך אתם לא עומדים בראש ולא לחמתם בלבנון וכו',נכון אתם נלחמים במלחמה בכבישים אך בוא לא נשווה.
בקשר לאותם אנשים בשירות הביטחון הכללי וכדו' מסכים איתך כי גם להם צריך להיות גוף שידאג להם.אבל עדיין אותה עיניין להם הייתה זכות בחירה והם החליטו לעסוק בזה לפרנסתם הן מיתוך מניעים כלכליים (כמו שכר טוב וכו') או מיתוך הגשמה עצמית וכו'.
בקיצור ידידי,אתם שלחתם אותנו ללבנון וכו' ואנחנו לעומתכם לא שלחנו אותכם למישטרה אלא בחרתם מתוך מניעים אגואיסין שלכם ללכת.

מקווה שהבהרתי את ההבדל בניינו...

וכן אם אתה שואל את עצמך אכן אני מסכים שגם בין נכי צהל שאכן נפגעו בשירות החובה צריך להיות ההבדל בין אם נפצעתי כי נסעתי שיכור אחרי מסיבה ועשיתי תאונת דרכים לבין אם מנעתי ממחבל להתפוצץ ולכן הוא התפוצץ עלי...

מוטי
תאריך: 19/05/2012
כותרת: ל-"אחד שנפצע בלבנון"

תוכן: נראה לי שבפציעה שלך התחפף לך המוח או שמלכתחילה לא היה לך. להחשיב את כל כוחות הביטחון פרט לצהל כפרזיטים שלא מגיע להם ושבגללם אתה לא מקבל רכב ?!, תגיד אתה נורמלי, אתה בארץ מהיום או מאתמול? רק צהל עוסק בבטחון ובלחימה?, לך תלמד על כלל כוחות הבטחון וחזור לכאן להתנצל בפני הימ''מ, מג''ב, חבלני משטרה, אנשי שב''כ ואנשי מוסד....ועוד לא אמרתי הכל, כי הלחימה שלך ארכה מס' ימים ואילו אנשי ביטחון אלה לוחמים כל חייהם.

נכה צה"ל פגוע נפש
תאריך: 19/05/2012
כותרת: אני רוצה להבין משהו

תוכן: קראתי את התגובות שלכם. אני יכול להבין שחלק מהתגובות מגיעות מהבטן, ממקום פגוע.אני לא מבין אההפרדה? האם נכה נפש שנפגע בעת מילוי תפקידו ומוכר כסובל מבעיה נפשית בזמן השירות הצבאי איננו זכאי לאותם הטבות ולאותם תנאים כמו כל נכה אחר עם אותם אחוזי נכות? במקום להתאחד כלנו, כל הנכים ולצאת.להאבק בהחלטות.הקשות שיפגעו בכלנו, אנחנו מתפלגים.

אימיילmbukai@012.net.il
תאריך: 19/05/2012
כותרת: רכב רפואי

תוכן: אם אגף השיקום רוצה לחסוך, שיפנה למסקנות וועדת ברודט,שהמליצה על הקמת וועדת גורן
בהמלצות אלו מתבקש אגף השיקום לעשות דיפרנסציה בין הנכים, לא לפי סוג הנכות וגובה אחוז הנכות ,--אלה לפי הנסיבות לנכות. נכים שנפצעו בגלל נסיבות מבצעיות,או תאונות
אמונים מונים 25% מכלל הנכים בלבד,וחוק הנכים משנת 1949 מדבר על פצועי מלחמה שנפצעו במערכה, ולא על פגועי תאונות דרכים, מחלות שונות, שהאגף מכיר בהם כנכי צהל לרבות שוטרים, סוהרים,וכל מי שעבודתו האזרחית קושרת אותו ל"ביטחון"
כל אלה מהווים75% מנכי צה"ל.
ביטוח לאומי ידאג להם כפי שדאג לאשתי שקיבלה נכות בגלל פיגוע חבלני, נכותה לא
מגבילה את ניידותה, ולמרות זאת קיבלה מביטוח לאומי רכב בלי מיסים .

הלום קרב 50%, יחידה מיוחדת, לבנון 2
תאריך: 18/05/2012
כותרת: גם הלומי קרב זכאים לרכב, ובצדק

תוכן: אני נפצעתי בלבנון השנייה, במבצע מיוחד. בחור צעיר.
מאז אני נמנע ממקומות ציבוריים, לא יכול לפרנס את עצמי, ולא מסוגל לסבול את המחשבה לנסוע בתחבורה ציבורית. מכניס אותי לחרדות.
מספיק לחסוך על הגב שלנו.
נכי צהל (לצד ניצולי שואה לדעתי) הם הסקטור היחיד במדינה שבאמת מגיע לו זכויות יתר, ולא קיצוצים בכל מקום אפשרי.

עמי
תאריך: 18/05/2012
כותרת: יהיה בלאגן ושחיתות

תוכן: כשהקריטריון לא ברור, מתחילה השחיתות והבלגן. אני כבר רואה את התורים עם הקביים.
כל מי שחושב שכעת יקבל רק מי שצריך לא מכיר איך הדברים מתנהלים.

הלום קרב
תאריך: 18/05/2012
כותרת: גם נפגעי נפש צריכים לקבל רכב

תוכן: גם נפגעי נפש מסויימים צריכים לקבל רכב. מאז פציעתי לא עבדתי. לא מסוגל לנסוע בתחבורה ציבורית. חי מיד אל הפה. הרכב עוד מאפשר לי ניידות מסויימת.
קביעה לפיה לא אהיה זכאי לרכב משמעותה שאשאר בבית עד יומי האחרון. מה מצפים מאדם בגיל 68 הלום קרב ?

מאחד שחושב
תאריך: 17/05/2012
כותרת: כל מה שעשו בוועדת גורן זה בלוף

תוכן: המטרה של ועדת גורן הייתה לחסוך לממשלה כסף כדי שיוכלו להעביר לחרדים או מקורבים ולגבי גובניק שנפצע או לוחם שנפצע שניהם היו חיילים בשירות ושניהם זכאים אם הצבא חושב שהגובניק לא מתאים שיעסיק חרדים בשלוש מאות שקל לחודש כמו החייל ולא ב1200 שקל וילמד בכולל אם לזה יש תקציב אז לנכי צ"הל צריך להיות כפול

אחד שנפצע בקרב הסתערות בלבנון
תאריך: 17/05/2012
כותרת: לא ידעתי שאפשר לקבל רכב רפואי גם כשאין קשיי התניידות

תוכן: לא ידעתי שאפשר לקבל רכב רפואי גם כשאין קשיי התניידות!
גם כך אני מכיר יותר מדי נכי צה"ל שאינם נכים או בעלי מגבלות.
עם ישראל - עם הקומבינות.
מה הפלא שאגף השיקום חשדן?

עוד שוטר פצוע
תאריך: 16/05/2012
כותרת: תגובה לאחד

תוכן: אני מסכים איתך בכמה אמירות אבל אתה יותר מדי מדבר על השוטרים שהםפ עלוקות של האגף . אולי אני רוצה להזכירך שבמשטרה יש ימ"מ ויש מגב שנלחמים לא פחות ממך ותורמים לביטחון הרבה יותר ממך .
אגף השיקום אמור לדאוג לאלו שנפצעו בהגנה על בטחון המדינה ואני חושב שהשוטרים נכללים בקטגוריה זו .
אל תזלזל לעולם בעבודת השוטרים . כנראה שאין לך מושג מה הם עושים וכמה הם משקיעים למען בטחון המדינה .
מאחד שנפצע בפעילות מבצעית במשטרה ולא ארחיב יותר .

אחד שנפצע בלבנון
תאריך: 16/05/2012
כותרת: ועדת גורן היא הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לנכי צהל

תוכן: אני לא מבין על מה התלונות. רכב רפואי הוא אמנם הטבה נחמדה ומועילה מאוד מבחינה כלכלית ולכן קשה לוותר עליה, אבל אין הצדקה אמיתית לכך שכאלו שהם פגועי נפש ואין להם פגיעה אורתופדית שמפריעה להם להתנייד יקבלו אותה. גם ככה יש יותר מדי שוטרים, סוהרים, וג'ובניקים שנפגעו בתאונת דרכים בחופשה שמוכרים כנכי צה"ל ולא אמורים להיות מוכרים ככאלו. לא צריך להגזים ולתת הטבות אם אין לכך הצדקה. הדבר מעיק על הקופה הציבורית ופוגע בעיקר בכלל ציבור הנכים שהתקציב עבורו מצטמצם, ובנכים החדשים - שעושים להם את המוות עד לקבלת אחוזי הנכות שלהם כי כבר אין מספיק כסף כדי להחזיק את כולם.
בכלל, להתנגד למסקנות ועדת גורן בלי לקרוא אותן זה קל. אחרי שקראתי כאן כמה הועדה הזו רעה וכו' - חיפשתי את המסקנות בעצמי, קראתי אותן - ואני חייב להגיד שאני מסכים עם כל מילה שם. הצעדים שהם ממליצים עליהם יעשו רק טוב לנכי צה"ל, אבל יפגעו בכל אלו שמוכרים כנכי צה"ל ולא באמת מגיע להם כמו אלו שהזכרתי קודם - ולצערנו אלו הם רוב אלו המוגדרים כנכי צה"ל (60 - 70 אחוזים לפי נתוני אגף השיקום). מספיק להתבכיין על כל צעד של אגף השיקום ולהתלונן כל הזמן. לא מגיע לכם הכל, למרות שאתם מוגדרים כנכי צה"ל. בעצם, אפילו "נכי צהל" אתם לא ראויים להיקרא.

מאחד שהיה לוחם ונפצע בקרב, מתקשה ללכת ולהתנייד בחיי היום יום, ולא מקבל רכב רפואי בגלל מתחזים, שוטרים, וכל מיני אנשים שלא צריכים להיות מוכרים כנכי צה"ל שגרמו לכך שאגף השיקום לא נותן לו את האחוזים המתאימים לו כי אין לו תקציב.