אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

כל הסיבות לרכוש רכב חדש ולא משומש

רכישת רכב חדש - כל הסיבות

כאשר באים לרכוש רכב חדש אחת ההתלבטויות הראשונות היא מה לקנות: רכב חדש מהניילונים או רכב משומש? שאלה לא פשוטה שאין לה תשובה מוחלטת אבל כאשר מדובר ברכב נכה, ישנן סיבות טובות נוספות לבחור דווקא ברכב חדש

גם כאשר לא מדובר ברכב נכה ישנן לא מעט סיבות בגללן רבים מעדיפים לרכוש רכב חדש: רמת האיבזור והבטיחות, אחריות יצרן ופטור מביצוע טסטים, שמירה על איכות הסביבה, שקט נפשי ביחס להיסטוריית הרכב ואפילו רק בשל הריח הזה של רכב חדש ותהליך קריעת הניילונים מהמושבים. למרות כל הסיבות הטובות הללו, מחירי הרכב החדשים וקצב ירידת ערך הרכב מביאים רבים לשקול רכישת רכב משומש. עבור נכים, הנחות במיסוי על רכישת רכב חדש יכולות לבטל את הצורך בהתלבטות הזו.

זכויות נכים ברכישת רכב חדש

נכים, במיוחד אלו אשר פגועים בגב או בגפיים, יכולים לקבל הלוואה עומדת בעת רכישת רכב חדש. גובה ההלוואה נקבע בהתאם לגובה הנכות, סוג הרכב, צרכים מיוחדים ברכישת רכב חדש ועוד, בהתאם להחלטתה של ועדה מיוחדת הקובעת את העניין.

כיוון שמדובר בהלוואה, יש להחזיר אותה בתום התקופה – כלומר בעת מכירת או החלפת הרכב, אולם ככל שעובר זמן רב יותר עד למכירתו של הרכב, גובה ההלוואה נשחק והסכום אותו יש להחזיר קטן. ככלל, נכה אינו אמור להחליף את רכבו בקצב העולה על אחת ל-42 חודשים (שלוש וחצי שנים) אלא אם כן חלו נסיבות כגון גניבת הרכב או החמרה במצב הנכה הדורשת החלפת רכב. קצב גבוה יותר יחייב בהחזר גבוה יותר של ההלוואה שניתנה. הלוואה זו ניתנת לראשונה עד לגיל פרישה.

גם אם לא ניתנה הלוואה עומדת לכיסוי המסים ברכישת רכב חדש, בעלי תו נכה יזכו בפטור מתשלום אגרת רישיון רכב. כאשר הרכב נמכר, יש צורך לשלם הפרשי אגרה דרך משרדי הרישוי לפני שיהיה ניתן לבצע העברת בעלות במשרדי הדואר. ללא תשלום זה, תו הנכה לא יועבר לרכב החדש שהנכה ירכוש.

ההנחות הללו ניתנות לבעל הנכות בלבד או לבן משפחה קרוב או מטפל קבוע ובלבד שהנכה נמצא ברכב.

בואו נדבר על הכסף

ברמה פיננסית, אפשר להתווכח לגבי מה עדיף – רכישת רכב חדש או משומש. רכב חדש יקר יחסית (הלוואות עומדות לנכים יכולות לעזור בכל הנוגע למחירי רכב כזה) ומאבד בשנים הראשונות אחוזים ניכרים מערכו. גם מחירי ביטוח מקיף לרכב עלולים להיות גבוהים יותר עבור רכבים חדשים אך יחד עם זאת, ישנם גם מבצעי ביטוח המציעים דווקא הנחות ברכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב במידה ומדובר ברכב חדש.

ראיה קצת יותר מקיפה כוללת לא רק את ההוצאה הראשונית אלא גם את עלות הטיפולים ברכב. טיפול ברכב הוא עסק לא זול וניתן בקלות להגיע לעלויות של אלפי שקלים בכל פעם שהרכב נכנס למוסך. כאשר מדובר ברכבים חדשים ניתן אחריות יצרן המקנה שקט נפשי לתקופת האחריות. כל יבואן נותן משך שונה לאחריות. אחריות מינימאלית היא בת שנה אך כיום נהוג לתת אחריות למשכי זמן ארוכים יותר שלרב עומדים על שנתיים או שלוש ויכולים להגיע גם לשבע שנים (קיה לדוגמה).  כאשר רוכשים רכב משומש, במידה מסוימת מקבלים חתול בשק וייתכן שכל החסכון במחיר ההתחלתי יתקזז בטיפולים אותם תאלצו לעשות ברכב.

לא על הכסף לבדו

מלבד הנושא הכספי ישנן סיבות נוספות להעדפת רכב חדש על פני משומש. בשנים האחרונות חלו תמורות רבות ברמת הבטיחות והאיבזור של רכבים. ככל שהרכב חדיש יותר כך רמת הבטיחות בנהיגה בו עולה: מערכות שמירה על מרחק וסטייה מנתיב למשל, יכולות ממש למנוע תאונות וכמעט ואינן קיימות ברכבים ישנים יותר.

גם מי שדואג להגנת הסביבה או לצריכת דלק נמוכה יזכה במידה ויבחר לרכוש רכב חדש כיוון שגם בתחומים אלו חלו תמורות משמעותיות בשנים האחרונות, דוגמה טובה לכך היא הקישוריות והתמיכה בסמארטפונים והשליטה על מערכות הרכב מההגה.

יתרון נוסף ברכישת רכב חדש הוא היכולת לבחור בדיוק את הדבר אותו אתם מחפשים: רמת גימור מסוימת, צבע ועוד. כאשר רוכשים רכב משומש, הבחירה היא מתוך מצע קיים שלא אתם בחרתם.

מתי כדאי לרכוש רכב חדש?

אפשר לרכוש רכב חדש בכל אחד מחודשי השנה, אולם יש חודשים בהם כנראה משתלם יותר לרכוש רכב שכזה. חודשים אלו הם החודשים האחרונים והראשונים בשנה: מנובמבר ועד פברואר. בתקופה זו, יבואנים רבים מציעים מבצעים ממבצעים שונים הבאים לדחוף את דגמי השנה החדשה מצד אחד ולהפטר ממלאי השנה החולפת מצד שני. במסגרת המבצעים תזכו להנחות משמעותיות, שדרוגים ותוספות איבזור ללא תשלום או בהנחה ניכרת ומדיניות תשלום נוחה יותר.

גם בביצוע טרייד אין, חודשים אלו טובים יותר לקבלת מחיר גבוה יותר על הרכב הישן, לעתים עד מחירי מחירון של ממש.

ישנן מספיק סיבות להעדיף רכישת רכב חדש, במיוחד עם הוזלת מחירי הרכבים החדשים בשנים האחרונות, גם ללא ההטבות הניתנות לנכים. עם הטבות אלו, אין סיבה ממשית לרכישת רכב משומש. כל מה שנותר הוא לבחור את הדגם הרצוי ולצאת לדרך.

 


 

נותני חסות: