X סגירה
 

דני בן-אבו

יו"ר מחוז שפלה של ארגון נכי צה"ל (לשעבר)

דני בן אבו מכהן מאז שנת 2009 כיו"ר מחוז השפלה של ארגון נכי צה"ל, תפקיד שהוא שיאה של פעילות רבה שנים בארגון. הוא נולד במרוקו, עלה לארץ כילד בן תשע וגדל באשדוד, בה הוא מתגורר עד היום. הוא נפצע ביום הראשון של מלחמת יום הכיפורים בקרבות הבלימה בסיני, עבר שיקום ארוך וקשה ונותר עם נכות קשה. הנכות הזו לא מנעה ממנו לחזור מייד לעשייה, כבר בצאתו מהשיקום. לצד קריירה ארוכת שנים בחברת החשמל, הוא החזיק בהתנדבות בתיק הספורט בעיריית אשדוד ושימש כיו"ר ההתאחדות לספורט נכים וכחבר הוועד הארצי של ארגון נכי צה"ל.

העבודה היא השיקום הטוב יותר

דני בן אבו רואה בכניסה למעגל העבודה את השיקום הטוב ביותר לנכה צה"ל, שמאפשר לו לחזור למעגל החיים. הוא אף מחדד ואומר שתעסוקה יכולה להוות תחליף לטיפול שוטף. הוא עבר את זה על בשרו. דווקא הפציעה הקשה שהותירה צלקות גם על פניו, דבר שלטענתו גרר תגובות מכל הסביבה, הוכיחה לו את חשיבות העניין. לאחר חודשי שיקום ארוכים הוא החל לעבוד בחברת החשמל והתקדם בה לתפקיד מנהל מחלקת הבטיחות הארצית, עד שהודיע על התפטרותו לטובת התפקיד בארגון נכי צה"ל.

כדי לפתח את נושא התעסוקה לנכי צה"ל, הוא מקיים במחוז פורומים למציאת עבודה ומקדם שיתופי פעולה עם חברות שונות לגבי העסקת חברי הארגון. בשנת 2011 נרשם שיא במספר חברי הארגון שהושמו בהצלחה במקומות עבודה ההולמים את כישוריהם.

את תפקידו כיו"ר מחוז השפלה בארגון, הוא רואה כשליחות. לטענתו, בימים של פיחות במעמדם של נכי צה"ל ובדיונים מחודשים על זכויותיהם, הוא מרגיש שיש חשיבות לכך שדווקא כנכה צה"ל שעבד כל חייו הוא יכול להתייצב מול מקבלי ההחלטות ולדרוש את הסיוע המגיע לחברי הארגון. לצד זה, בכל השנים מאז הפציעה הקדיש בן אבו זמן לליווי נכים עם פציעות דומות לשלו. לדבריו הוא רצה להראות להם שהחיים יכולים להיות יפים גם עם פציעה מסוג זה.

המטרות של דני בן אבו

המטרה הגדולה של בן אבו היא להקים בית לוחם למחוז השפלה – מחוז השפלה משרת למעלה מ-7000 נכי צה"ל ואין לו בית לוחם משלו. מאז נכנס לתפקידו הקצה מנהל מקרקעי ישראל 30 דונם על חוף הים של אשדוד לטובת בניית בית זה.

בתי הלוחם מתוכנן להיות מרכז מבקרים למורשת צה"ל – בן אבו רואה בבתי הלוחם לא רק כמקומות לשיקום נכי צה"ל אלא גם כמרכזים לחינוך הציבור. הוא היה רוצה שקבוצות ילדים יוכלו להגיע לבתי הלוחם, לשמוע סיפורי מורשת קרב וללמוד על תרומת נכי צה"ל ועל תהליך השיקום.

בנוסף מעונין בן אבו להביא את הטכנולוגיה המתקדמת אל הנכים – לשפר את השירות הניתן לנכים, להעביר בקלות רבה יותר מידע על זכויותיהם, כגון ביטוח בריאות והכשרה מקצועית, וכן לקדם תקשורת קלה יותר עם פקידי אגף השיקום.

פעילויות תרבות שיזם בתקופת כהונתו במחוז

• תכנית "הורות ונכות" – מפגשים שנותנים להורים נכים כלים להתמודדות עם ילדיהם בכל תחומי החיים.

• ערבי פעילות חווייתית למשפחות חברי הארגון.

• ערבי שאלות ותשובות – ערבים המתקיימים בערים השונות ובהם יכולים חברי הארגון להעלות שאלות שונות ולהיענות עליהן במקום.

• ערבי מופעים של מיטב האמנים לחברי הארגון ולמשפחות. מופעים כאלה מהווים מקום מפגש משמח לנכי צה"ל ומאפשרים גם יצירת חברויות חדשות, הכרויות אקדמאים ומפגש עם מכרים ותיקים.


 

נותני חסות: