X סגירה
 

שכירות בדירות אגף השיקום

האם אגף השיקום רשאי לסיים את תקופת השכירות מכל סיבה שהיא?

הוראת אגף השיקום 62.02 "דירות בתנאי שכירות" - דנה בזכאות של נכי צה"ל להתגורר בתנאי שכירות בדירות אגף השיקום. מדובר בפצועי צה"ל - זכאי אגף השיקום שאין ברשותם דירה וועדת דיור מיוחדת בראשות סגן ראש אגף השיקום וראש היחידה לתגמולים והטבות, מנהל המחוז, עובד הדיור במחוז ונציג ארגון נכי צה"ל קבעו כי הם עומדים בדרישות וזכאים לקבל עזרה מאגף השיקום בנושא דיור.

זוהי הטבה חשובה מאוד שאמורה לסייע ולהעניק "קורת גג" וביטחון לנכי צה"ל שאין באפשרותם לרכוש דירה ו/או לשכור דירה בשוק החופשי (הכל על פי הקריטריונים המופיעים בהוראת אגף השיקום).

אך יחד עם זאת - עד לאחרונה אותם נכי צה"ל "הדירו שינה מעיניהם" וזאת בשל סעיף המקפח לכאורה את הזכאים וקובע כי אגף השיקום ו/או משכיר הדירה רשאים לסיים את תקופת השכירות "מכל סיבה שהיא" ובאופן חד צדדי.

שכירות בדירות אגף השיקום

ביטלו את רוע הגזרה ...

בעקבות פניה של מספר זכאי אגף השיקום בעניין תנאים מקפחים בהסכם השכירות האחיד לזכאי אכלוס בשכירות של דירות תחת הוראת שיקום נכים מס'  62.02 - הוראה שכאמור, באה לקבוע דרכי הטיפול באכלוס זכאי אגף שיקום נכים בדירות בתנאי שכירות מתוך מאגר הדירות העומדות לרשות החברות הציבוריות (עמיגור, עמידר וכו') וכן מתוך מאגר הדירות שבבעלות משרד הביטחון ובכלל זה אף דירות הנמסרות במסגרת עיזבונות לאכלוס זכאי אגף שיקום נכים.

ובשיתוף פעולה מלא עם יו"ר מחוז תל-אביב והמרכז בארגון נכי צה"ל עו"ד עידן קלימן, פנה משרד עו"ד רז חגאג לאגף שיקום נכים בדרישה נחרצת לשינוי תנאי ההסכם.
הסעיף המקפח ביותר בהסכם היה סעיף 4.3 אשר קבע כי המשכיר רשאי לסיים את תקופת השכירות "מכל סיבה שהיא" וזאת באופן חד צדדי, דרקוני וכלשונו:

"...רשאי המשכיר בתיאום עם נציג אגף השיקום, להביא לסיומו של הסכם זה בכל עת, מכל סיבה שהיא לרבות אי עמידה של השוכר בתנאים הקבועים בהוראה המצ"ב כנספח א' להסכם, וזאת בהודעה מוקדמת בכתב של 60 ימים לפחות... "

סעיף זה כאמור, הטריד את מנוחתם של זכאים רבים אשר חששו שיפנו אותם מביתם ללא כל סיבה מוצדקת.

אם זכויותיכם נפגעו - אנחנו כאן כדי לסייע

לאחר דין ודברים ארוך מול נציגי אגף השיקום ולשמחת הזכאים, המחלקה המשפטית של האגף קיבלה את הטענות ושינתה את תוכן הסעיף באופן גורף עבור כלל הזכאים!

עו"ד עידן קלימן: "...זוהי סנונית ראשונה במאבקנו לשינוי תנאי ההסכם המקפח..."

עו"ד רז חגאג: "...המילה האחרונה עדיין לא נאמרה ועבודה רבה לפנינו - אנחנו נמשיך ונפעל במרץ יחד עם עו"ד עידן קלימן יו"ר מחוז תל אביב והמרכז בארגון נכי צה"ל לשמור על זכויות הנכים..."

אם אתם נמנים על אותם הזכאים ולא עודכנתם בשינוי - אתם מוזמנים לפנות למשרד עו"ד רז חגאג - שם יסייעו לכם לבחון את ההסכם ולשנותו במידת הצורך.


 

נותני חסות: