X סגירה
 

פצועי צה"ל בטיול שחרור: חווית אקסטרים מטורפת

לטפס כל הדרך להרי ההימלאיה

הם התגייסו כמו כל חייל במדינת ישראל וחלמו על הטיול שאחרי. אבל משהו השתבש באמצע הם נפצעו, השתקמו ועכשיו בסיוע אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל וחברת התעופה "אל על" הם יוצאים לטיול של החיים – חווית אקסטרים במהלכה יעפילו על הרי ההימליה.

פצועי צהל יוצאים לטיול אחרי צבא - צילום: סיון פרג

"יש לכם עוצמה פנימית מדהימה, זאת חוויה שתלווה אתכם כל החיים"

הם נפצעו במהלך שירותם בצה"ל בזירות הלחימה השונות, מג'נין ועד רצועת עזה, בלמו פיגועי טרור סמוך לישובים ישראלים ומצאו עצמם בבתי החולים ובתקופות שיקום ארוכות ומפרכות.

החלום שלהם לערוך טיול תרמילאים בעולם, מה שהפך להיות סמל ישראלי של כל חייל צה"ל במעבר מהשירות הצבאי לחיים האזרחיים – הלך והתרחק. ב- 25 ליוני 2019 הם יתחילו להגשים את חלומם.

21 פצועי צה"ל ממריאים בטיסת אל על 071 LY להודו ל"טיול שחרור" בין שבועיים.

במסגרת המיזם שיזמה אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל בשיתוף חברת התעופה "אל על", יצעדו המשתתפים מרחק של כ-25 ק"מ בהרי ההימלאיה, יחוו לינת שטח ויטפסו לגובה של למעלה מ-4,000 מטר.

המסע יעניק להם כלים שיקומיים והעצמה אישית נוכח האתגר המנטלי והפיזי.

גילאי משתתפי המסע נעים בין 21 ל-36, כמו גם 8 נשים שנפצעו בנסיבות שונות בעת שירותן הצבאי.

אלוף (מיל') אליעזר שקדי, יו"ר אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל, אמר למשתתפי המסע: "הנכם ניצבים בפני אתגר שאינו דבר פשוט, זאת חוויה שתלווה אתכם כל החיים ואין לי ספק שתעשו את זה מצוין. יש פה נבחרת מדהימה של אנשים עם עוצמה פנימית מדהימה, אנחנו גאים בכם"

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על אמר: "אל על גאה, כחלק מהווייתה כחברת תעופה ישראלית, להיות שותפה לפרויקט חשוב וערכי זה ולהטיס במסגרת זו קבוצת פצועי צה"ל להודו לחוויה חשובה מעין כמוה".

כלל המשאבים למסע המיוחד גויסו מתורמים מישראל שבחרו באופן הזה להביע את הערכתם לפצועי  צה"ל. חלקם אף בחרו לקחת חלק במסע, ביניהם עדי שטראוס שהקדיש זמן רב לתכנון הטיול לפרטי פרטים וכן רעייתו, ד"ר ציפי שטראוס, מנהלת מחלקת פגים בבית החולים שיבא בתל השומר, שהתנדבה לשמש כרופאת המשלחת. 

"אנחנו מבינים עד כמה 'טיול שחרור' נתפס כאירוע משמעותי עבור חיילי צה"ל ושמחים שמצאנו את הדרך לשלב בין מסע מסוג זה לבין הליך השיקום של נכי צה"ל, אמר מנכ"ל ארגון נכי צה"ל, תא"ל (מיל') חיים רונן, "אירוע זה הפך למסורת בזכות החיבוק החם של החברה הישראלית, ובדרך זו פועלים כולנו כלפי נכי צה"ל כחלק מהחובה המוסרית והערכית  כלפי מי שנפגעו במשמרת שלהם בביטחון המדינה". 

אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל הוקמה בשלהי שנת 2013, מתוך מטרה להעמיק את המודעות והמחויבות של הציבור הישראלי לתהליך השיקום של הפצועים אשר נשלחו על ידי המדינה לשרת ולהגן על אזרחיה. האגודה לקחה על עצמה להיות נדבך משמעותי בהובלת פרויקטים ייחודיים שיסייעו לכל פצוע ונכה לשקם עצמו ולחזור למעגל החיים.

 


 

נותני חסות: