X סגירה
 

שביל נגיש בנחל שופט

אזור קסום של אוויר צח ושלווה

האגף לעידוד תיירות פנים

‏ה' אדר ב תשס"ה

‏16 מרץ 2005

2004-0010-823

שביל נגיש בנחל שופט, אזור נחל השופט הממוקם ברמות מנשה , הינו אחד המקומות היפים בארצנו. נחל השופט נמצא באזור המושבה יקנעם וקיבוץ הזורע. הנחל זורם ומפכה בלב חורשה, יער  - עשיר בצמחיה .

אטרקציות נוספות באזור :

ביקנעם המושבה יש : פארק דיג, מסעדות ביתיות בחצרות, גן פסלים מדהים, מספר צימרים וכו'. בקיבוץ הזורע הסמוך ישנו מוזיאון לארכיאולוגיה.

כיצד מגיעים לנחל השופט?  יש לחצות את המושבה יקנעם לאורכה ( כ-2 ק"מ) עד לגדר של קיבוץ הזורע מול משרדי הקק"ל. משם לפנות ימינה בכביש צר המלווה את גדר הקיבוץ עד להתרחבות של הכביש ששם אפשר להחנות בנוחות את הרכב.

לגבי שירותים המתואמים לנכים –במרכז המסחרי של יקנעם יש שירותים.

קק"ל הכשירה לאורך הקטע הדרומי של נחל השופט לפני כשנה וחצי שביל הליכה המותאם לכלל הציבור, כולל לאוכלוסיית מוגבלי הליכה, אמהות עם עגלות, קשישים עם קלנועים ועוד. השביל שהינו רחב למדי (כמטר וחצי) מרוצף באספלט ולעיתים בקורות עץ.

השביל הינו לאורך גדות הנחל .השיפוע מתון. הנוף משני צידי השביל הינו של צמחיה סבוכה של קנים, פטל, ערבות, ברושים, תאנים ואורנים. אורך השביל הינו כ-600 מ' וההליכה בו נמשכת כצי שעה (ללא עצירות ביניים).

לאורך השביל  מספר אטרקציות נוספות :ספסלי ישיבה לעצירות מזדמנות, מרפסות תצפית,פינות חמד, טחנת קמח (לא פעילה) ועוד, מפל מים הנשפך לתוך בריכת מים קטנה, וכו'.

נחל השופט הינו נחל הזורם כל ימות השנה , ולכן ניתן להנות מטיול לאורכו ללא הגבלת עונה. כל האזור הינו קסום:  גבעות ירוקות, אוויר צח, ישובים פזורים במקום, עצים פורחים ותחושה של שלווה מתמשכת. 


 

נותני חסות: