X סגירה
 

עידן חדש לפצועי צהל - הבטיחו וקיימו

רפורמת "נפש אחת" אושרה בממשלה

שנתיים מאז נכנס יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן לתפקידו. קלימן יכול לומר בגאווה יחד עם חבריו להנהגת ארגון נכי צה"ל - הבטחנו להיאבק למען הזכויות של נכות ונכי צה"ל ועמדנו במשימה בהצלחה !

אומנם רפורמת "נפש אחת" נמצאת בתחילת דרכה וייקח עוד זמן עד שתיושם במלואה – אבל החלטת ממשלת ישראל פה-אחד לאשר את רפורמת "נפש אחת" היא צעד גדול ומשמעותי לשיפור הטיפול והזכויות המגיעות לנכי צה"ל, כמעט בכל התחומים: בשירות, בטיפול הרפואי, בוועדות הרפואיות, בנושא רכב רפואי, דיור, ביטול מבחן ההכנסה ועוד.

הממשלה אישרה "פה-אחד"

בישיבת הממשלה שנערכה ביום א' (9-5-2021) אושרה פה-אחד רפורמת "נפש אחת". במסגרת ההחלטה יועבר באופן מיידי סכום של כ-300 מיליון ש"ח לאגף השיקום בדגש על טיפול בנפגעי פוסט-טראומה. 

תקציב זה יהיה בבסיס תקציב המדינה. במקביל, הממשלה מנחה את שר הביטחון לקדם תיקוני חקיקה רלוונטיים שיסייעו לנכי צה''ל וכן לקדם את המשך יישום רפורמת "נפש אחת" בנושאים שטרם טופלו - ולהביא לאישור הממשלה את המשאבים הדרושים למימוש התכנית כולה.

יו״ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן:

"אדוני ראש הממשלה אני רוצה באמת להודות לך, לשר הביטחון, לשר האוצר שהתעלה מעל האירוע ולשר לעניינים אזרחיים, לכל המשרדים והצוותים - עבדנו קשה מאוד בשביל הדבר הזה". 
זהו תחילתו של עידן חדש לפצועי ופצועות צה"ל. עידן שיחזק את חוסנה של מדינת ישראל וישיב לנו את היחס והכבוד להם אנחנו ראויים...

לאחר יותר מעשור של סבל וכשנתיים של מאבק אנחנו יוצאים לדרך חדשה. רפורמת "נפש אחת", שאושרה היום בממשלה, מייצגת את העקרונות שעליהם מסרנו את נפשנו: רעות, אחווה, הכרת תודה, דבקות במטרה ומסירות.

זהו יום היסטורי שיירשם בספר דברי הימים של נכי צה״ל, לאחר מאבק ארוך, הבאנו לתחילתה של רפורמת העומק בכל הקשור בטיפול וביחס כלפי נכי צה״ל. 

זוהי התחלה מבורכת לתיקון עוול, מהקשים שידעה מדינת ישראל. היום התחלנו להשיב יחד את הכבוד לפצועי צה״ל במדינת ישראל. 

ביום הזה אנחנו החזרנו את הכבוד לא רק לפצועות ופצועי צה"ל, אלא למדינת ישראל כולה.

אני מבקש להודות לכולכם על ההירתמות והרוח, להודות לוועד המנהל של הארגון, לוועידה הארצית, למזכירות הפעילה, לראשי המחוזות, לעובדי הארגון ולכל מי שפעל ועשה למען הצלחת המאבק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

"ההחלטה היום היא בשורה ענקית, אני מודה לך (עידן קלימן) ולארגון נכי צה''ל על המאמץ הגדול להגיע ליום הזה. זו תחילתה של רפורמה גדולה. רפורמה לא מתבטאת רק במשאבים, לא מתבטאת רק באחריות והפיכת סדרי עולם, אלא לדעתי בהפיכה יסודית אחת - הבירוקרטיה צריכה לשרת אתכם ולא אתם את הבירוקרטיה.

נכי צה"ל חשובים ויקרים לנו, הרפורמה תבטיח את הסיוע המגיע להם. אנו מחויבים לחיילינו וללוחמינו הגיבורים ונמשיך לפעול למענם וללוות אותם בכל דרך אפשרית״.

שר הביטחון בני גנץ

שר הביטחון גנץ על רפורמת "נפש אחת" למען פצועי צה"ל: 

"... רפורמת 'נפש אחת' היא יותר מאשר לסייע לאגף השיקום, רפורמת 'נפש אחת' משמשת חוב מוסרי. יש לרפורמה משמעויות תקציביות, אבל היא מהווה בעיקר חוב מוסרי כלפי מי שלחמו ושלא פסקו להילחם. אלו שגוררים איתם פציעה פיסית או פציעה שקופה. אנחנו נמצאים היום בהחלטת הממשלה אקרא לזה ב'סוף ההתחלה'. 

במהלך החודשים הקרובים באמצעות צעדי חקיקה נצטרך להביא צעדים משלימים, כפי שנציג לכם אותם פה במסגרת הרפורמה, ובשלושת החודשים הקרובים אנחנו נחזור עם כל הדברים שאנחנו רוצים לעשות במסגרת הרפורמה הזאת. 

הדבר הזה בעיני מאוד חשוב, אולי יש דבר אחד חשוב מכל - זה ההכרה בלוחמינו שהם לא יצטרכו להוכיח דבר וחצי דבר. לא משנה לי שלוחם גולני או חייל אחר נכנס לקרב, לא משנה לי איזה תקדימים היו לו בבית לפני כן. ברגע שהוא נכנס לתוך הקרב הזה הוא ייצג את מדינת ישראל, ואם הוא נפצע בו, זו נקודת האפס שממנה מתחילים להסתכל על הדברים - גם פיזית, וגם נפשית, ואנחנו נקפיד שכך יהיה ונתאים את כל המדיניות לעניין הזה. כאמור אנחנו נשלים את הרפורמה הזאת בצורה מלאה במהלך השלושה חודשים. 

אני חוזר ומבקש יחד אתכם להתפלל לשלומו של איציק סעידיאן..."

יושב ראש ארגון נכי צהל עידן קלימן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - זכויות יוצרים : סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

יושב ראש ארגון נכי צהל עידן קלימן עם שר הביטחון בני גנץ ומנכל משרד הביטחון אמיר אשל - זכויות יוצרים : סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים


 

נותני חסות: