X סגירה
 

מנגנון נהיגה מיוחד לנכים לרכב שכור

מנגנון נהיגה מיוחד לנכים לרכב שכור - פתרון לנוסעים לחו"ל

מה עושים נכים כאשר הם רוצים לנהוג ברכב שכור ? האם הם מוותרים על כל העניין בשל המגבלה שלהם?

בחלק מהמקרים התשובה לכך היא חיובית, אך במקרים רבים אחרים התשובה היא שלילית בהחלט! ישנם נכים רבים אשר נוהגים בדיוק כמו כולם, אך על מנת שאדם שלא יכול לתפקד ברגליו או בידיו ינהג כהלכה ובבטחה, יש צורך במנגנון מיוחד. מנגנונים מסוג זה קיימים מזה שנים ארוכות. המנגנון שהמציא יורם פרילינג מתאים במיוחד לרכבים שכורים בחו"ל ומשרת את ציבור הנכים בהצלחה מזה כמה עשרות שנים. על מנגנון הנהיגה המיוחד לנכים בכתבה הבא.

מי צריך מנגנון נהיגה מיוחד?

המנגנון הייחודי הזה מיועד בעיקר לציבור הנכים. על מנת שנכה יוכל לנהוג ברכב כמו כולם, יש צורך במנגנון נהיגה מיוחד. אם הנכות היא ברגליים, בלתי אפשרי לנהוג מכיוון שלא ניתן ללחוץ על דוושת הגז או על הברקס, אך בזכות ההמצאה של יורם פרילינג נכים רבים בארץ ובחו"ל יכולים לנהוג. בעולם הקיימים מנגנונים רבים מסוג זה כבר עשרות שנים.

המנגנון של פרילינג מקל מאוד על ציבור הנכים ומאפשר להם להגיע לכל מקום ללא עזרה מאנשים אחרים. חשוב לדעת שהמנגנון משווק גם בארץ וגם בחו"ל, ומיועד בעיקר לרכבים שכורים בחו"ל. אם אתה נכה ומתכנן נסיעה לחו"ל, דע שמעבר לסידורים הרגילים -  רכישת כרטיס טיסה, בחירת בתי המלון, והסדרת ביטוח נסיעות, מומלץ מאד לברר מראש אם ניתן להשתמש במנגנון זה במדינה אליה אתה נוסע.

כיצד פועל המנגנון?

המדובר במערכות נהיגה ניידות המתאימות לכל סוגי הרכבים, אשר מאפשרות נהיגה בטוחה ונוחה גם לציבור הנכים. את המנגנון ניתן להתקין בהתקנה עצמית, ללא כל ניסיון קודם וללא צורך בקידוח או במכשור כלשהו. המנגנון למעשה מאפשר לנהג להאיץ (כלומר לדמות לחיצה על דוושת הגז), באמצעות יד שמאל או יד ימין. ובמילים אחרות - באמצעות היד עושים את הפעולה של הרגל. נהג שרגלו הימנית משותקת או פגועה יכול באמצעות המנגנון להאיץ או לעצור את הרכב באמצעות היד.

היד הבריאה (ימין או שמאל) למעשה עושה את הפעולה של הרגל וכך ניתן לתפעל את הרכב בצורה מוצלחת. ישנם מספר סוגי מנגנונים - מנגנון יד המאפשר האצה או בלימה ביד שמאל או ימין (מעין מנוף התלוי מתחת להגה כאשר צידו הימני מיועד לדוושת המאיץ וצידו השמאלי לדוושת הבלם). ישנו גם מאיץ לרגל שמאל המעביר את פעולת ההאצה לצד שמאל של הגוף.

אילו פיתוחים נוספים קיימים בתחום זה?

ישנם פיתוחים נוספים (של חברת יורם פרילינג) המיועדים לציבור הנכים, כגון מערכת פיקוד למחשב הרכב המעניקה שליטה באיתותים, צופרים, שליטה על האורות, מגבים, הגבהת דוושות ועוד, ידיות עזר, כיוון מושב הנהג ועוד.

אין כל ספק כי שלל הפיתוחים הללו מקלים מאוד על החיים של ציבור הנכים, ומאפשרים להם לנהל חיים נורמאליים. ואכן, בשנים האחרונות מורגשת מגמה עולמית של שילוב הנכים והנגשת שירותים ציבוריים גם עבורם. גם בשראל רואים את תחילתה של מגמה זו: מערכות כריזה למען העיוורים בתחבורה ציבורית ובמעברי חציה, הנגשת האוטובוסים לאנשים בכיסאות גלגלים ועוד.

יחד עם הדרך עוד ארוכה, ומי שביקר בחלק ממדינות אירופה יכל להתרשם מהדרכים השונות שניתן בהם להקל על חייהם של הנכים ובכך לעזור להם להשתלב באופן חיוני ויצירתי במארג החברתי.

ומי יודע? אולי עם עוד פיתוחים כמו זה של יורם פרילינג, נראה בעתיד נכים נהגי אוטובוס או נהגי חברת הובלות. אינשאללה. 


 

נותני חסות: