X סגירה
 

מי ביקש תו נכה ולא קיבל?!

האם נכי צה"ל מעל גיל 70 זכאים לתו נכה ?

עד לא מכבר היה נהוג שכל מי שלשכת הבריאות המחוזית החליטה שהוא מוגבל בניידותו – היה זכאי לקבלת תו נכה. לאחרונה כללי המשחק השתנו לבלי היכר וגם מי שלא נקבעה לו מוגבלות בניידות, ובלבד שיש לו 60% נכות רפואית זכאי לקבלת תו חניה לנכה וכן פטור מאגרת רישוי. ואם לא די בכך, אז בחודשים האחרונים נקבע כי נכי צה"ל בעלי 50% נכות מעל גיל 70 יהיו זכאים לקבלת תו נכה.

*** ההטבה בוטלה ע"י אגף השיקום. הזכאות לתו חניה לנכה מוענקת אך ורק לנכי צה"ל עם פגיעה ברגלים 30% ומעלה + נכה צה"ל עיוורים. עבור שאר הנכויות יש לפנות בבקשה ישירות למשרד התחבורה !

נשאלת השאלה, האם הקלות שבה "מונפקים" תווי נכים בשנים האחרונות גם לאנשים שאינם סובלים ממוגבלות בניידות הופכת בעייתית? האם היא מחבלת בזכויותיהם של מי שבאמת סובלים ממוגבלות בניידות? והאם הפקחים לא מתחילים לזלזל בחשיבותו ומהימנותו של תו הנכה?

מדינת ישראל מחלקת תווי חניה לכל דכפין, ומקשה על מי שבאמת מוגבל בניידותו למצוא חניה נוחה ונגישה. כיום יש אלפי אנשים בישראל שמחזיקים בתווי נכים שאינם מוצדקים ולא מאפשרים למי שבאמת זקוקים לחניה קרובה ליהנות מהזכויות המגיעות להם.

אנחנו עדים לעליה במספר הויכוחים שמתקיימים בין נכים לבין פקחים בכל רחבי הארץ. הפקחים רואים נכים שאינם מוגבלים בניידותם חונים בחניות נכים ולא מאמינים שמגיע להם לחנות בחניית הנכים, כי יש ביכולתם להתנייד ממקום ולמקום. מצבים אלו מולידים ויכוחים לא נעימים שמסתיימים עם הצגת תו נכה תקין וחוקי. אבל האמון של הפקחים מתחיל להתערער ומצב זה משפיע לרעה גם אלו שבאמת ראויים לחניית הנכים.

היום, אגף השיקום במשרד הביטחון מחלק תווי נכים גם לנכי צה"ל מעל גיל 70, שלהם 50% נכות רפואית, מבלי לבדוק את יכולת הניידות שלהם, מה יהיה השלב הבא? כל מי שיבקש תו נכה, פשוט יקבל אותו?!!!
 


 

נותני חסות: