X סגירה
 

מדוע צריך נסיעת מבחן

נסיעת מבחן חובה לפני רכישת רכב חדש

חשוב מאוד לפני רכישת רכב חדש, לצאת לנסיעת מבחן. ישנם פרמטרים רבים שעלינו לקחת בחשבון לפני רכישת הרכב החדש, חלק מהפרמטרים מתייחסים לנוחות הנהיגה ברכב וחלקם מתייחסים לאבזור הרכב ורמת הבטיחות.

נוחות הנהיגה :

לכל אחד מאתנו מבנה גוף שונה, הרגלים שונים ולכן חשוב לנו לבדוק האם הרכב שאנו עומדים לרכוש נוח לנו לנהיגה, האם הכיסא מחזיק את הגב ? תומך בישיבה ? האם יש לנו מספיק מקום לרגליים ? האם ניתן להרכיב מנגנון נהיגה לנכים ברכב ? האם גובה הרכב מאפשר לנו כניסה ויציאה נוחה ממנו ?
לאחר שנתרשם כי הרכב עומד בפרמטרים בתחומי הנוחות נוכל לעבור הלאה ולבדוק את הפרמטרים הנוספים.

בטיחות הרכב :

בטיחות ברכב היא אחד הפרמטרים החשובים במעלה, כולנו רוצים להגן על עצמנו ומשפחתנו, כולנו מודעים שתאונות לא קורות דווקא בגללנו, אלה יכולות להיגרם כתוצאה מנהגים אחרים בכביש, מזג אוויר קיצון או אפילו ליקויי בטיחות בדרך.
לצערנו, אף פעם לא נוכל לוודא שלנו זה לא יקרה, אבל אם חלילה וחס יקרה משהו, עלינו לדאוג כי הרכב בו אנו נוהגים עומד בסטנדרטים בטיחותיים גבוהים.

מערכת ABS

כך לדוגמא חשוב לדעת האם ברכב מותקנת מערכת ABS מערכת אשר בעת בלימת חירום תדאג לבלימה מבוקרת של הרכב, האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לחיצה על דוושת הבלם בכל הכוח, ברכבים בהם לא מותקנת בהם מערכת ABS בלימה מהן זו, יכולה להיגמר בהתהפכות הרכב או איבוד שליטה.

מערכת ABS דואגת כי הרכב ייעצר בהדרגה והישאר יציב על הכביש.
מערכת ABS תסייע לנו גם בימי החורף הרטובים ותמנע מאתנו להחליק עם הרכב.

כריות אוויר

במחקרים שנערכו בשנים האחרונות מסתבר כי חגירה בחגורת בטיחות מצילה חיים, אבל מערכת נוספת הנחשבת מצילת חיים בזמן תאונה קטלנית היא כרית אוויר.

ככל שישנן יותר כריות אוויר ברכב, הסיכוי כי נצא ללא פגע מתאונה קשה, גדלים יותר. כריות אוויר מופעלות רק כאשר הרכב נמצא במצב מצוקה של תאונה, אז בחלקיק של שניה כריות האוויר מתנפחות והראש שנזרק מעוצמת התאונה, במקום לפגוע בחלקי מתכת או פלסטיק של הרכב נבלם על ידי כרית אוויר.

ניתן לדמות את כרית האוויר ברכב למזרון אוויר אותו מנפחים כוחות הביטחון במקרה ופלוני אלמוני מאיים לקפוץ מבניין, אז מזרון האוויר אמור לבלום את הנפילה ולהציל את אותו פלוני אלמוני, כך גם כריות אוויר ברכב.

מערכת בקרה יציבות (ESP)

בשנים האחרונות פותחה מערכת בטיחות נוספת לרכבים חדשים, מדובר במערכת אלקטרונית אשר אחראית לבקרת יציבות הרכב.
מערכת ESP נועדה לשפר את השליטה של הנהג ברכב, המערכת פועלת באופן אוטומטי על ידי ויסות מערכת הבלימה של הרכב וכן על ידי שימוש בכוח המנוע.

מכיוון שמדובר במערכת ממוחשבת - מערכת בקרת יציבות מתבססת על חישוב פעולות הנעשות על ידי נהג הרכב, ומתאימה אותן למאפיינים הדינאמיים של הרכב.

כאשר המחשב המפעיל את מערכת בקרת היציבות חש בהבדל כלשהו בין "כוונות הנהג" לבין פעולת הרכב בפועל, מערכת בקרת היציבות מפעילה את מערכות הרכב ובעזרת הבלמים של אחד הגלגלים או יותר מורה לרכב לעצור, ולפעמים במידה וקיים צורך, מערכת בקרת היציבות דואגת להפחית את כוח המנוע – ועל ידי כך להוריד את מהירות הרכב.

מערכת בקרת יציבות מסייעת במצבים בהם הנוהג ברכב עלול לאבד את השליטה ברכב, מסיבות שונות כגון החלקה בכביש, סיבוב מסוכן וכד'.

אבזור הרכב

אבזור הרכב הוא פרמטר שקשור יותר ליוקרה מאשר לממצא שמסכן את הנוסעים ברכב, כיום היוקרה מוכרת ואין מה לעשות – כולנו מחפשים כי הרכב יהיה מאובזר במיטב הגימיקים האפשריים : חלונות חשמל, נעילה מרכזית, בקרת אקלים, גלגלי מגנזיום, מצלמת מרחק אחורית, מערכת ניווט GPS, מערכת סטריאו כולל תמיכה בדיסק און קי, מערכת דיבורית ועוד היד נטויה כל אלו הופכים את הרכב שלנו ליוקרתי יותר עבורנו.

סיכום :

במאמר העלנו את הסוגיה מדוע נסיעת מבחן היא הכרחית לפני רכישת רכב חדש, אבל מעל כל זה קניתם רכב חדש, נוהגים ברכב, תזכרו – סעו בשלום וחזרו בשלום.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך