X סגירה
 

דמי חימום - מדריך זכאות

מהם דמי חימום ?

מענק דמי חימום הוא סכום כסף אשר משולם בתלוש התגמולים של חודש נובמבר. המענק ניתן לנכה צה"ל בהתאם לאחוזי הנכות וסוג הפציעה על מנת לסייע לו בהוצאות חימום הבית בחודשי החורף.

הסכום לא מכסה לי את ההוצאה על חימום הדירה ?

סכום המענק בא לסייע בהוצאה ולא אמור לכסות את כל ההוצאה הכרוכה בחימום הבית, ההוצאה על חימום הבית מורכבת ממספר פרמטרים הכוללים את :

גודל הדירה או הבית, אזור המגורים, איטום החלונות, סוג החימום (חשמל, גז, סולר, עצי הסקה). לכן לא ניתן להתאים נוסחה אשר תהווה פתרון לכלל ציבור נכי צה"ל.

מי זכאי למענק דמי חימום ?

מענק דמי חימום ניתן לנכה צה"ל שדרגת נכותו הינה 50% ומעלה. לכן במידה ודרגת נכותך הינה 50% או יותר אתה זכאי בתלוש חודש נובמבר לקבל תוספת עבור דמי חימום.

כיצד נקבע גובה המענק ?

גובה המענק נקבע לפי מספר פרמטרים :

א. גובה אחוזי הנכות :

גובה אחוזי הנכות הם פרמטר אחד בקביעת גובה המענק, עקרונית נכה צה"ל שדרגת נכותו 99% -50% , זכאי לאותו גובה תגמול, אלא אם כן הוא עומד בפרמטרים האחרים שמצוינים בהוראת אגף השיקום.

ב. סוג הנכות המוכרת  :

קיימים מספר סוגי נכויות אשר מזכות בתוספת למענק הבסיסי כגון : נכות מוכרת על עמוד שידרה, גב, כוויות, פגיעת ראש, נכות לבבית, קטיעות גפים ושיתוקים. במידה והנך מוכר על פגימות אלו – אנו מפנים אותך לבדוק את זכאותך.

ג. אזור מגורים :

נכה צה"ל המתגורר באזור הגליל או באזור ירושלים והרי יהודה זכאי לתוספת למענק דמי חימום, על פי רשימת הישובים שמופיעה באגף השיקום, במידה והנך מתגורר באזורים אלו – מומלץ לפנות ללשכת השיקום המטפלת על מנת לוודא באם מקום מגוריך מופיע ברשימה או לא !

ד. נכים קשים :

נכים בעלי נכות 100% וכן בעלי נכות 100% מיוחדת זכאים לתוספת למענק דמי חימום, זאת בתוספת לפרמטרים הנוספים ביניהם סוג הנכות המוכרת : קטיעות, שיתוקים, עיוורון וכד'.  

בהוראת אגף השיקום מספר 80.26 מופיעים כל הכללים על פיהם קובעים מהו גובה המענק שמגיע לכל זכאי וזכאי על פי הפרמטרים שמצוינים לעיל. בנוסף מומלץ לגלוש למערכת זהבית+ על מנת לוודא את זכאותך המדויקת. 

המלצות לחיסכון בעלויות חימום

עלות חימום דירה בחודשי החורף הופכת ליקרה משמעותית בשנים האחרונות, עלות החשמל עלתה בעשרות אחוזים, מחיר הסולר הכפיל את עצמו וגם עלויות הגז לא נמוכות, לכן אספנו עבורכם מספר המלצות שייעזרו לכם להקטין את העלויות.

א. איטום החלונות והדלתות

איטום החלונות והדלתות בבית אינו מצריך הוצאה כספית גדולה, על ידי הדבקת סרט איטום ניתן למנוע חדירה של אוויר קר לדירה. כאשר הבית אטום החימום יעיל יותר.

ב. התקנת טיימר (שעון שבת)

התקנת טיימר (שעון שבת) בבית תחסוך לך אנרגיה ותקטין משמעותית את גובה חשבון החשמל, התקנת הטיימרים מומלצת :

1.  לדוד מים.
2. לתנורי חימום, מפזר חום או רדיאטורים.

ג. הקטנת מרחב המחייה

בכל זמן נתון דאג לסגור חדרים שאינם בשימוש, הקטנת מרחב המחייה תעניק ניצול מקסימלי את אמצעי החימום השונים, אין טעם לחמם חדר שלא נמצאים בו אנשים.

ד. לבוש חם

עם ישראל רגיל לימים חמים ונוהג להסתובב בבית גם בחורף בלבוש קצר, החלפת הלבוש הקצר בחליפת טרלינג מפוטר, שימוש בגרבי צמר ושמיכות פלנל יכולה לסייע בחימום הגוף ללא צורך בהסקה נוספת.

ה. כריות חימום

בשנים האחרונות מוצעות למכירה כריות אשר ניתן לחממם במיקרוגל וליהנות לאחר מכן במשך דקות ארוכות מהפצת החום שלהם, כריות אלו מחליפות את בקבוקי המים החמים שהשתמשו בהם בעבר.

ו. שתייה חמה

דאג לשתות משקאות חמים כגון תה, מרק וכד', זה יחמם אותך.

שמור על עצמך

שימוש באמצעי חימום הוא לפעמים גם מסוכן, דאג לקרוא את הוראות היצרן, אל תשאיר תנור חשמל דולק במשך הלילה, הימנע משינה עם שמיכה חשמלית.

במידה והנך מחמם את הדירה באמצעות גז, עליך לוודא להשאיר חלון פתוח למעבר אוויר נקי.

חורף נעים וחמים !
 


 

נותני חסות: