כולנו זקוקים לעזרה במשרדי הממשלה השונים : משרד הרישוי, משרד הפנים, ביטוח לאומי, מס הכנסה, משרד התחבורה, ברוב המשרדים יודעים לכבד ולהוקיר את נכי צה"ל, לקבלם ללא תור, לזרז את עיניהם ולנסות לסייע כמה שאפשר (כלומר, טיפול VIP).
אבל לאחרונה הגיעו תלונות לאו דווקא מנכי צה"ל, אלא מאותם פקידים שרוצים לעזור, רוצים לסייע, אבל מרגישים שמישהו בצד השני לא יודע לשרטט גבול ברור, להניח קו אדום ולהשלים כי טיפול VIP ניתן בעניין הקשור לנכה צה"ל בלבד ולא בעניינם של בני משפחה ללא קשר לסוג הקרבה.
במסגרת פרסום אמנת איכות השירות לנכי צה"ל לפני כשנתיים, כאן בפורטל נכי צה"ל, (אמנת איכות השירות), צוות הפורטל הרחיב את היריעה ופנה לגופים שונים ביניהם גם משרדי ממשלה, בקריאה להצטרף לאמנת איכות השירות ולהעניק טיפול VIP לנכי צה"ל.
הענות הייתה גבוהה והצטרפו אליה, משרדים ברשויות מקומיות, משרדי ממשלה וכד', כולם הבטיחו לנסות ולסייע לכל נכה צה"ל אשר יזדקק לעזרה.
אך לאחרונה התברר כי דווקא הפקידים שניסו להירתם ולעזור, נתקלו בתופעה חריגה, נכי צה"ל מגיעים למשרדים ומבקשים טיפול VIP בעניינם של אחרים, תופעה שגרמה לפקידים רבים "להרים גבה" ולהרגיש מנוצלים.
נכה צה"ל ב"תפקיד מאכר"הנגישות והזמינות לשירות במשרדים השונים, הולידה תפקיד חדש לקומץ נכי צה"ל, "תפקיד המאכר", המאכר דואג להגיע ולסדר את העניינים עבור כל בני המשפחה והחברים, ".. תיכף תראו כיצד עוקפים את כל התור מימין...".
התופעה של קומץ נכי צה"ל העלתה את זעמתם של מנהלי המשרדים, להלן ציטוט מתוך אחת הפניות שהגיעו למערכת פורטל נכי צה"ל :
נ' ממשרד הפנים בתל אביב : "... אנחנו במשרד רוצים להמשיך ולהעניק טיפול VIP לנכי צה"ל ! אבל רק בנושאים הקשורים אליהם באופן אישי ! ... ", "... צריך לדאוג להעביר את המסר לנכי צה"ל... "
גבול הטעם הטובחשוב מאוד לשמור על אמנת איכות השירות למען נכי צה"ל, על כל אחד ואחת מאתנו מוטלת האחריות להציב גבול ברור, כל אחד צריך לעשות את חשבון הנפש שלו ולהפנים כי התנהגות לא הוגנת מצדו עלולה לגרום נזק לכלל נכי צה"ל, אשר יאבדו את זכותם לקבלת טיפול VIP.
גבול הטעם הטוב הוא גבול ברור, מדובר על טיפול בנושאים הקשורים אליך כנכה צה"ל בלבד, במידה והילדים, האישה או הנכדים זקוקים לקבל שירות במשרדים השונים, שייקחו מספר ויעמדו בתור כמו כולם.