X סגירה
 

מערת הנטיפים - שמורת טבע מרהיבה

טיול באחת המערות היפות בישראל

מערת הנטיפים שוכנת בהרי יהודה ליד העיר בית שמש. המערה היא שמורת טבע מרהיבה ואחת המערות היפות בישראלי. בתוך המערה נוצרו במשך מיליוני שנים נטיפים בצורות שונות חלקן מזכירות מקומות ומבנים מפורסמים בעולם.

מערת אבשלום ע"ש אבשלום שוהם

מערת הנטיפים ידועה גם בשם "מערת אבשלום", לזכרו של אבשלום שוהם שנפצע אנושות במהלך שירותו הצבאי, נפטר והוכר כחלל צה"ל.
 

מערת הנטיפים - מערת אבשלום

טיול במערת הנטיפים

מערת הנטיפים מוגדרת כשמורת טבע שמנוהלת על יד רשות הטבע והגנים כרטיס הכניסה למערה כולל סיור (של כ- 30 דקות) בתוך מערת הנטיפים וכן סרטון / מיצג מרתק בו הסבר על אופן גילוי המערה בשנת 1968, תהליך יצירת הנטיפים שקורה עם מפגש של מים, פחמן דו-חמצני ושאריות של אבן גיר. וכן אומדן גילה ההיסטורי של המערה.

הסיור בתוך המערה מלווה במדריך מטעם רשות הטבע שיספר לכם על היווצרותם של נטיפים, ויראה לכם את אותם הנטיפים הדומים במראה שלהם למבנים מפורסמים. כך תוכלו לצפות בנטיפים המזכירים בצורתם אוזני פיל, נטיפים שכמעט התחברו יחד וזכו לכינוי "רומיאו ויוליה" וכד'.

הגעה למערת הנטיפים

כאמור, מערת הנטיפים נמצאת באזור הרי יהודה מרחק נסיעה של כ- 40 דקות מתל אביב. ההגעה לשמורת הטבע "מערת הנטיפים" קלה יחסית ואפליקציית הניווט "וויז" תביא אתכם עד לחניון העליון ממנו תרדו במורד המדרגות עד לפתח המערה.

נגישות למערה

נכי צה"ל בעלי "תו נכה" יכולים לפנות לכביש גישה צדדי ממנו תתאפשר גישה קרובה יותר למערה, כאשר נכים שמוגבלים בהליכה (נעזרים בקבים וכד') ונכים המרותקים לכיסאות גלגלים מוזמנים לפנות למנהלת השמורה הגב' נעמה ולתאם מראש אישור כניסה עד לפתח המערה.

הירידה למערה מוגבלת לנכים המרותקים לכיסאות גלגלים ו/או נעזרים בקבים, בעוד שהגישה להיכל המרכזי של מערת הנטיפים נגישה ונעשית בעזרת מעלון נכים. מנקודת התצפית בהחלט ניתן להתרשם מהמערה והנטיפים השונים. אך לא ניתן ללכת לאורך כל השביל (יש מספר דרגות, וכן השביל חלק)

ממשיכים לאטרקציות בסביבה

הביקור במערת נטיפים לרבות המיצג אמור לערוך כשעה וחצי, שלאחריה מומלץ להמשיך לאחד המקומות או האטרקציות באזור:
משפחות עם ילדים קטנים מוזמנות לבקר בפארק הילדים "קיפצובה" או מיני ישראל – "העיר המיניאטורית". חובבי הטבע מוזמנים להמשיך ולטייל באחד הפארקים הסמוכים, כמו : פארק קנדה, מנזר לטרון, גן לאומי עין חמד, ניתן להמשיך בנסיעה לכיוון עין כרם,  לטייל בסמטאות המזכירות את בתי הקפה והמסעדות של איטליה.

חובבי הגבינות יכולים לבקר במחלבה המקומית "עיזים בחורש" המחלבה מציעה מגוון גבינות עיזים שנעשות במקום. המחלבה נמצאת בכביש הגישה שמוביל למערת הנטיפים (המקום לא נגיש לכיסאות גלגלים).

מחלבה אורגנית - עיזים בחורש


 

נותני חסות: