X סגירה
 

טיולים נגישים בים המלח

טיולים מונגשים לנכים באזור ים המלח

אזור ים המלח נחשב למקום האולטימטיבי לטיולים. נופים מדבריים מרתקים, חופי ים מלאי אוצרות מן הטבע, אתרים בעלי חשיבות היסטורית, אקלים מיוחדים ועוד – כל אלה הפכו את ים המלח לאתר תיירות בינלאומי.

למרבה המזל גם לנכים ולמוגבלים יש גישה לרבות משכיות החמדה באזור. במאמר זה נציע לכם כמה מסלולי טיולים שינעימו את זמנכם בין הטיפולים וחמי המרפא של ים המלח.

אם הגעתם לטיפולים במסגרת זכאות לחמי מרפא או סתם מחפשים חופשה שתשלב נוף בלתי נשכח, עם שלווה שקשה להפר, פינוק מושלם עם טיפולי מרפא ובריאות, ביקור באתרים היסטוריים ואפשרות למסלולי טיול נגישים גם לנכים, כל שעליכם לעשות זה לרדת דרומה, למצוא דיל טוב באחד מבתי המלון המפוארים, בים המלח, למצוא דיל טוב באחד מבתי המלון המפוארים ששוכנים לצדו של הים הייחודי הזה ולתכנן מסלול טיול מספק באחד מהיעדים הבאים:

מצדה

יום טיול במצדה

מה לא נאמר על אתר המורשת הארכאולוגי בעל החשיבות הבינלאומית אשר הוכרז על ידי אונסק"ו אתר שימור בינלאומי? גם מבקרים הסובלים מנכות ומוגבלויות שונות יוכלו לחזות במעוז האחרון של הקנאים, אשר התבצרו בימי המרד הגדול ברומאים ובחרו במוות ולא בכניעה. סיפור מצדה שהפך למיתוס גבורה קורם עור וגידים באתר הקסום שנוהרים אליו מכל העולם. כמה כיף שגם אתם יכולים לבקר בו?

הגיעו אל האתר בבוקר מוקדם ותוכלו להעפיל אל פסגת מצדה ברגל – מסלול בו יכולות לנסוע גם עגלות נכים ואשר נמשך כקילומטר (לכל כיוון). אפשרות נוספת היא לעלות ברכבל ולוותר כליל על הטיפוס, אולם השימוש בו כרוך בתשלום ומוגבל לשעות מסוימות, בהן חלק מהאטרקציות החשובות (כגון, החיזיון האור קולי שמוקרן רק בערב) לא פועלות.

בעת הביקור במקום אל תוותרו על התרשמות מהחומה שאורכה כ1400 מטרים, שבנה הורדוס ואשר מקיפה את מצדה; מהארמון הצפוני המפואר שלרוב פינותיו תוכלו להגיע גם בכיסאות גלגלים ולהתרשם מהעושר, היופי והקסם של השרידים הארכאולוגיים; מבית המרחץ; מהארמון המערבי; המחסנים; המקווה ובית הכנסת.

ביקור בקמראן

עוד אתר בעל חשיבות היסטורית המצוי באזור ים המלח מאפשר ביקור לנכים בכיסאות גלגלים הוא קמראן. שמורת קמראן היא שמורת טבע, גן לאומי בו נמצאו מגילות גנוזות ויקרות ערך ואשר נותרו בו שרידים ארכאולוגיים רבי חשיבות. הביקור בשמורה כולל התרשמות מהנוף, צפייה בנחל ובמפל (למרות שהנחל נחשב לאיתן המים לא תמיד ממלאים את גדותיו) ושיטוט בין שרידים ארכאולוגים מרתקים המספרים את דברי הימים של כת האיסיים.

עינות צוקים

שמורת טבע דרומית "מלוחה" נוספת היא עינות צוקים. שמורת הטבע הנמוכה בעולם שמאפשרת גישה גם לנכים בכיסאות גלגלים מזמינה את כולם לביקור שהוא גם מהנה וגם רב משמעות. מי שמבקר בשמורה יכול ליהנות מנוף עוצר נשימה, טבילה כיפית ומענגת במעיינות מרעננים, היחשפות לצמחייה ובעלי חיים ייחודיים וכל זאת בשמורה המשתרעת לאורך 5 ק"מ בחופו הצפוני של ים המלח.

הגן הלאומי ממשית

עוד טיול קסום באזור הנגיש לנכים הוא סיור בעיר הנבטית ממשית. ממשית ממוקמת בבקעה בין רכס חתירה, הכולל את המכתש הגדול, ובין רכס אפעה. סיור במקום מתאפשר גם בעגלות נכים ובמהלכו תוכלו להתרשם משרידי העיר המספרים את קורותיה בתקופות השונות. בין אתרי העיר בולטים שער העיר שהשתמר יפה; ארמון העיר; הסכרים השונים שנבנו בתקופות שונות; שרידי כנסיות מרגשים; בית מרחץ; מצודה ועוד שלל מיצגים ארכאולוגיים מרתקים.

לסיכום, בין שכשוך במימי הים המרפאים, התמסרות לידי המעסה המיומן, ביקור בספא מפנק וטיול לאורך החוף שלבו ימי טיול באחת משמורות הטבע הרבות באזור שלמרבה המזל מאפשרות גם ביקור של אנשים עם מוגבלויות. אנחנו ממליצים על מצדה, קמראן, עינות צוקים או שמשית.


 

נותני חסות: