X סגירה
 

חוזרים ללימודים אחרי פציעה

חוזרים ללימודים אחרי פציעה – איך עושים זאת?

חזרה ללימודים לאחר חוויה קשה כמו פציעה הדורשת שיקום ממושך, אינה קלה וכרוכה בבעיות וקשיים רבים. ייתכן ועבר זמן רב מאז שהופסקו הלימודים, זמן שהוקדש לריפוי ולהחלמה ולכן יש צורך בהרשמה לשנת לימודים חדשה. במקרים מסוימים הפציעה גרמה לשינוי תפיסתי ומחשבתי אצל הפצוע וייתכן והוא יחליט על כיוון תעסוקתי אחר ולכן יפנה ללימודים אקדמאיים. פציעה גם יכולה לחזק החלטות בדבר המשך לתואר מתקדם למשל בחירה ללמוד תואר שני במנהל עסקים או דווקא שינוי קריירה לכיוון קידום אתרים באינטרנט או רפואה המשלימה. בכל מקרה החלטה על לימודים מעידה על התקדמות חיובית מבחינת הפצוע. היא יכולה להוות סימן להשלמה עם הפציעה מבחינה נפשית או לכך שהפצוע נמצא בשלב של החלמה שבו הוא יכול לשקול התפתחויות נוספות בחייו.

דע את זכויותיך 

לפני החזרה ללימודים כדאי לבדוק אילו הטבות מציעה המדינה לסטודנטים המוכרים כנכי צה"ל. כל המידע נגיש ממש פה בפורטל נכי צה"ל, מימון לימודים לרכישת מקצוע ניתן לנכה צה"ל אם הוגשה בקשה תוך מספר שנים מהיום בו הוכר כנכה ואם הוא חסר מקצוע, נדרש להסבה מקצועית בשל הפגיעה, או אם הוא זקוק להשתלמות מקצועית כתנאי להשתלבות במקום העבודה או להמשך העסקתו. במידה ותוכנית הלימודים אינה מאפשרת לנכה לעבוד, הוא זכאי לדמי מחייה בזמן לימודיו שיקבעו על פי דרגת נכותו ומצבו המשפחתי. כדאי לדעת שיש להגיש ללשכת השיקום את בקשת הלימודים מוקדם ככל האפשר ולא יאוחר מחודש לפני תחילת הלימודים.  בנוסף ניתן לבקש מלגה מארגון נכי צה"ל, הארגון מחלק מלגות לימודים מידי שנה לעשרות נכים חברי הארגון.

מבלי קשר נכה צה"ל יכול לממש את זכותו ללימודים גם בחו"ל במקרה כזה יש צורך להגיש בקשה מיוחדת לעובדת השיקום.

סיוע ממוסד הלימודים הנבחר

מוסדות אקדמאים רבים מציעים סיוע לנכים ובעלי מוגבלויות באמצעות מלגות, אגודת הסטודנטים וגם באמצעות התנדבות של סטודנטים למען סטודנטים במסגרות שונות. מוסדות כאלו יוזמים לעיתים גם מפגשים בין סטודנטים עם מוגבלויות ומקלים לעיתים בנושאים כמו הגשת עבודות או מבחנים. בכל מקרה כדאי לבדוק עם המוסד האקדמאי שבחרתם ועם חוג הלימוד שלכם כיצד יוכלו להקל עליכם עוד לפני תחילת הלימודים. תוכלו לקבוע פגישה עם גורם באגודת הסטודנטים או עם מזכירת החוג או הפקולטה, להציג את עצמכם ולספר על הקשיים הצפויים לכם ולהתייעץ איתם בנוגע להמשך הדרך.  כדאי גם להגיע למוסד האקדמאי לפני תחילת הלימודים על פני לבדוק נושאים כמו נגישות לכיתות הלימוד ובספריה.

היתרונות שבחזרה ללימודים

לצד הקשיים והבעיות, החזרה ללימודים טומנת בחובה גם מעלות רבות. קודם כל היא כוללת בתוכה יציאה מהבית ופגישה עם אנשים חדשים. שנית, היא תורמת לסדר יום מובנה וקבוע שמקל על ההתמודדות עם הפציעה ומרחיק את הפצוע מכניסה למצבים של דיכאון וייאוש. שלישית, הלימודים מחייבים המון השקעה, מחשבה וזמן, כך, אין סכנה להיתפס למחשבות של "למה זה קרה לי?" או "מה אעשה הלאה?" מאחר והלומד פעיל ושקוע בהכשרה המקצועית שלו ובמטרה שהציב לעצמו. ורביעית, החזרה ללימודים פירושה השתחררות מהאירוע הטראומטי של הפציעה, קבלה של הפציעה, והליכה הלאה אל עבר עתיד טוב יותר הטומן בחובו אפשרויות, גם לאחר הפציעה.

לא נגיש? יש פיתרון

בעלי נכויות סובלים לעיתים מחוסר נגישות ולכן דוחים את החזרה ללימודים. אך גם עבורם קיימים פיתרונות. כיום באמצעות האינטרנט, המחשב ואמצעי התקשורת ניתן ללמוד פעמים רבות גם מהבית במסגרות כמו האוניברסיטה הפתוחה. מסגרת זו מציעה תואר מוכר במגוון תחומים מעניינים ומאפשרת שילוב הלימודים במסגרת של שיקום ובדיקות רפואיות. אנשים רבים בוחרים באפשרות זו בגלל אילוצים של זמן. מלבד האוניברסיטה הפתוחה קיימות מכללות רבות שמציעות לוח שיעורים גמיש שיכול להתאים למי שעלול להיעדר פעמים רבות במשך השנה בשל טיפולים. כדאי לברר גם במכללות אלו מהן האופציות העומדות בפניכם.

חזרה בכוחות מחודשים

גם אם תהליך החזרה ללימודים הוא לא קל ורצוף מהמורות, חשוב להתמיד בו. הציבו לנגד עיניכם מטרה לסיים את התואר. אל תחששו במשך השנה לפנות לעזרה או להודות לעיתים שקשה ואתם זקוקים לסיוע. חברים, קרובי משפחה או בני זוג ישמחו לעמוד לצידכם ולעזור לכם. דמיינו את עצמכם בטקס הסיום, פנו מקום על הקיר לתעודת הגמר והתחילו לחרוש בשקדנות. בהצלחה.

קידום אתרים באינטרנט המקצוע של העתיד

דוגמא רלוונטית ברוח תקופה זו ללימודים והכשרה לנכי צה"ל היא  "קורס קידום אתרים באינטרנט"
קורס קידום אתרים באינטרנט – המקצוע של העתיד, כולם רוצים להופיע במנועי חיפוש במקומות גבוהים, כולם רוצים חשיפה באינטרנט והינה לפני כמה שנים נולד מקצוע חדש "מקדם אתרים".

מקדם אתרים באינטרנט יכול להתאים את התעסוקה למגבלה כמו כפפה לכף היד, העבודה בקידום אתרים יכולה להיעשות מהבית בשעות שנוחות לנו עם הפסקות להן אנו זקוקים עקב הנכות.

העבודה בקידום אתרים מתאימה לנכים שרוצים השלמת הכנסה לתגמולי מחייה כמו : נצרך, תג"מ, וכן לאותם נכי צה"ל הזקוקים לעסוקה של מספר שעות בודדות ביום. כמובן שהכשרה מקצועית בתחום קידום אתרים באינטרנט מתאימה גם לנכי צה"ל המעוניינים בהשקעה קטנה לפתוח עסק עצמאי משגשג..

נכים שנרשמים לקורס קידום אתרים יכולים להגיש בקשה למלגה מארגון נכי צה"ל.

לפרטים בכל הקשור לקורס קידום אתרים באינטרנט ניתן לקבל מאת :

קורס קידום אתרים Seo College


 

נותני חסות: