X סגירה
 

גלעד שליט חזר הביתה ומצטרף למשפחת נכי צה"ל

גלעד שליט שוחרר משבי החמאס

לאחר יותר מ-5 שנים שוחרר גלעד שליט משבי החמאס והפך פדוי שבי ששהה הכי הרבה ימים בשבי ושוחרר. גלעד שליט הצטרף למשפחת נכי צה"ל, ופורטל נכי צה"ל מאחל לו שיקום קל ומהיר.

גלעד שליט נולד בנהרייה, אך כבר שהיה בן חודשים ספורים עברו אימו אביבה ואביו, נועם, למצפה הילה. לגלעד אזרחות ישראלית וכן צרפתית ואת לימודיו במגמת מדעים סיים בהצטיינות. בחודש יולי ב-2005 התגייס גלעד לצה"ל ושירת בגדוד 71 של חטיבה 188, בחיל השריון.

לרות שנערמו על שולחנות מטה המודיעין ידיעות על כוונתם של ארגוני טרור להוציא אל הפועל פיגוע אימתני בישראל, ומספר פעילי חמאס אף נעצרו על ידי צה"ל, חטיפתו של גלעד שליט לא נמנעה.

זה ארע ב-25 ביוני 2006, בשעות הבוקר המוקדמות; חוליית מחבלים ירתה פצצות מרגמה לכיוון מעבר כרם שלום. החוליה, שמנתה 7 מחבלים, התפצלה ל-3 כוחות שחדרו לשטח ישראל. חולייה אחת החלה לתקוף טנק מרכבה בסמוך לגדר המערכת ושריפה השתוללה בו. בתקרית הזו נהרגו סמ"ר פבל סלוצקר וסגן חנן ברק. חייל נוסף נלכד בטנק וסבל מפציעות, בעוד החוליה חטפה את גלעד שליט שספג פציעות קלות עד בינוניות במהלך האירוע. החוליה חטפה את גלעד שליט והעבירה אותו לגדה, ולמרות שתצפיתנים ראו כיצד חוליית המחבלים נמוגה אל הנוף העזתי, הם לא ידעו שחייל חטוף בידיהם.

תנאי החזקתו של גלעד שליט עדיין נבדקים, אבל ברור לכול שבשנים הראשונות לחטיפתו הוחזק גלעד בתנאים לא תנאים. המשקפיים שהוריו שלחו אליו דרך נציגי הצלב האדום לא הגיעו ליעדן, והטיפול הרפואי שהיה זקוק לו כל כך לא הגיע. לאחר מכתבים והקלטת המפורסמת, ב-2011 שוחרר גלעד שליט והפך פדוי שבי.

ההתרגשות שאחזה באזרחי ישראל הייתה כפולה: היא נטעה תקווה חדשה באימהות ששולחות את בניהן אליי קרב, וכל אזרחי ישראל שמחו לראות שגלעד חזר הביתה בשלום, לאחר שחיכינו לו כל כך הרבה זמן. בימים אלו מחבקת עמותת פדויי השבי "ערים בלילה" את גלעד שליט, לאחר שתמכה במשפחת שליט לאורך כל התקופה הקשה.

אנו מאחלים שחרור מהיר לשאר השבויים והנעדרים.
 


 

נותני חסות: