X סגירה
 

קיץ, שמש - צריך להישמר

משקפי שמש וקרם הגנה לעור הם פריט חובה

במחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות התברר כי במדינת ישראל משקפי שמש וקרם הגנה לעור הם פריט חובה לכל אדם, בעיקר אם מדובר באנשים בעלי מוגבלויות הצורכים תרופות מסוימות באופן קבוע, תרופות אשר מקטינות את ההגנה וחושפות אותנו באופן ניכר יותר לנזקי השמש הישראלית.

אם כך הדבר היכן נמצא אגף השיקום ? מדוע האגף לא מסיע לכלל הנכים בהגנה המינימלית על העור והעיניים ?

התחממות כדור הארץ

התחממות כדור הארץ ושינויים קיצוניים באטמוספירה העלו באופן ניכר את רמות הקרינה האולטרא סגוליות (UV), רמת הקרינה האולטרא סגולית מהווה סיכון בעיקר לעיניים ולעור.

על פניו נראה כי עדיף היה להימנע לחלוטין מחשיפה לשמש אך לשמש יתרונות רבות מאוד שאסור להחסירן, השמש עוזרת להגברת ויטמין D, השמש עושה אותנו מאושרים וחיוניים יותר.

לכן הפתרון הנדרש הוא הגנה על העיניים והעור, כך נוכל להתהלך בבטחה ליהנות מהשמש ומההגנה גם יחד, משקפי שמש טובות וקרם הגנה הם פתרון לשמש בישראלית.

קרם הגנה מומלץ

קרם הגנה הוא תכשיר יעיל למניעת סרטן בקרב כלל האוכלוסייה ובעיקר בקרב אנשים הסובלים מנכויות כולל אותם נכי צה"ל הסובלים מכוויות, מחלות עור וכד'.

אגף השיקום לא ממהר לתת לכלל הנכים סיוע במימון תכשירי הגנה, לפעמים זה תלוי היכן אתה גר, כך לדוגמא נכה צה"ל המוכר בגין כוויות יקבל סיוע מאגף השיקום אם הוא מתגורר בחיפה, אבל אם הוא מתגורר בירושלים אזי יאלץ לממן את תכשירי ההגנה מכספו.

כך לדוגמא האגודה למלחמה בסרטן פרסמה את המלצותיה לציבור הרחב להשתמש בתכשיר מסנן קרינה בעל מקדם הגנה של 15 ומעלה.

מקדם ההגנה (SPF) הוא המדד המחשב את יעילות ההגנה של התכשיר או במילים אחרות מדד לפרק הזמן שבו התכשיר מגן על העור מפני השמש.

משקפי שמש

למרות חשיבותם הרבה של משקפי השמש, אגף השיקום אינו מסייע ברכישתם למעט במקרים נדירים, גם שמדובר ב נכי צה"ל שחשיפה לשמש מזיקה להם חד משמעית.

משקפי שמש מומלצים הם אותם משקפים המסוגלים לחסום 99% מקרני ה - UV. לכן כאשר מדובר במשקפי שמש אסור לשחק באיכות, צריך משקפי שמש שיספקו הגנה מרבית, משקפי שמש בעלות יכולת חסימה מקסימלית של קרני UV .

הנחה על תכשירי הגנה

רשתות הפארם הגדולות – סופרפארם וניופארם מעניקות הנחה של 10% על מוצריהם לנכי צה"ל עם הצגת תעודת נכה, מומלץ להגיע להתרשם ולרכוש תכשיר אמין ויעיל,

משקפי שמש בהנחה

הוראות אגף השיקום כאמור לא מתייחסות לנזקי השמש העקיפה על נכי צה"ל – גם אלו אשר לוקחים תרופות באופן קבוע .
לקראת תחילת הקיץ ובשיתוף עם אופטיקה עיניים אנו יוצאים במבצע משתלם לנכי צה"ל ובני משפחותיהם ברכישת משקפי שמש.


 

נותני חסות: