X סגירה
 

ירדנה ארזי במופע חגיגי בבית הלוחם תל אביב

מפגש חברים בבית הלוחם ת"א

באירוע הרמת כוסית חגיגית שנערך - ערב ראש השנה תשע"ט בבית הלוחם תל אביב הגיעו מאות נכי ונכות צה"ל חברי מחוז תל אביב יפו והמרכז בארגון נכי צה"ל. את הנוכחים בירכו: עו"ד עידן קלימן יו"ר מחוז תל אביב והמרכז, חברת הכנסת וראש השדולה למען נכי צה"ל בכנסת ענת ברקו ועוד.

במהלך האירוע נשא ברכה אחד מרבני של העיר תל אביב, תקעו בשופר וחילקו מגני הוקרה למתנדבים ופעילים שדואגים לסייע, לעזור ולארגן אירועים למען נכי צה"ל. בין מקבלי מגני ההוקרה הייתה נציגת נכות צה"ל נפגעי חבלה מוחית שרון שמש, שרה זלצרמן שדואגת לפצועי צה"ל המאושפזים בבית החולים תל השומר ועוד.  

עידן קלימן יושב ראש מחוז תל אביב והמרכז בארגון נכי צהל - מברך את חברי המחוז ובני משפחותיהם

חברת הכנסת ויושבת ראש השדולה למען נכי צהל בכנסת ענת ברכו - מברכת את החברים והחברות

הופעה של ירדנה ארזי ולהקת הילדים

גם השנה, כמו בשנים עברו דאג יו"ר מחוז תל אביב והמרכז בארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן לנצל את ההזדמנות והמפגש ולשלב אותו עם הופעה של הזמרת ירדנה ארזי - ששרה ממיטב שיריה המפורסמים, שלחלקם הצטרף זמר אורח - דני רובס. בתחילת האירוע ליוו את הנוכחים להקת הילדים המוכשרים שהנעימו את הקהל בקולם המופלא.

העצמת נשים נכות ונשות הנכים

כאמור, הערב היה בסימן העצמת נשים נכות ונשות הנכים. חולקו מגיני הוקרה לכל הנכות ונשות הנכים אשר מתנדבות בשלוחות ברחבי המחוז. בנוסף בנאומו פנה עידן קלימן יו"ר מחוז תל אביב יפו והמרכז - לקהל הרב והדגיש את חשיבות הנשים בחיי הנכים ותרומתן האדירה לשיקום, להלן : ציטוט מנאומו

"... חברות וחברים יקרים, אנו בפתחה של שנת התחדשות בסימן "העצמת נשים" – נכות צה"ל, בנות זוגנו ובנות משפחותינו – ערב זה כולו מוקדש לכן !!!

לוחמה נשית בעם היהודי התחילה כבר בתקופת השופטים ולאחר מכן בתקופה היוונית בארץ ישראל - בהשראת אותן הלוחמות, בתחילת המאה הקודמת, נשים בנות הישוב היהודי בארץ הצטרפו למאבק על המדינה שבדרך במסגרת המחתרות. מניה שוחט נמנתה עם מקימי ארגון "השומר" והשתתפה בפעילותו. החלוצה שרה אהרונסון מזיכרון יעקב, הידועה גם בשם המוכר יותר "שרה גיבורת ניל"י" , חנה סנש ועוד.

נשים השתתפו בכוח המגן העברי מראשיתו, הן היו פעילות בארגון "ההגנה", תחילה בתפקידי עזר ואחר-כך גם בתפקידי לחימה, ולמעשה היוו כשליש מהכוח הלוחם של הפלמ"ח.

והיכן שנלחמות ומשרתות, יש גם פצועות - נכות צה"ל הן אולי קבוצה קטנה במספר אך עוצמתית במהותה.

חשוב שנפנים כי לא מעט מנשים ברוכות אלה, לחמו ופעלו להקמת המדינה, כשהן אוחזות בנשק ביד האחת וביד השנייה מטפלות ומגדלות בחום ואהבה משפחות לתפארת ויותר ממרגש לראות כיצד כיום, בימים אלה "נסגר המעגל" כאשר יש לוחמות מבצעיות פזורות בכל חיילות צה"ל כשוות בין שווים, החל מטייסות דרך לוחמות חי"ר, שריון, מודיעין ועוד.

לא אחת אנו שומעים את הביטוי "נכות שקופה" המתייחסת לחברינו הפוסט טראומתיים, אבל גם חברינו יסכימו כי ישנה "אוכלוסייה שקופה" לא פחות ואולי אף יותר – משפחותינו ובעיקר נשותינו הגיבורות שניצבות בעמידה איתנה ובהתמודדות קשה מנשוא, לעיתים רבות לבדן, ללא שום מערכת תומכת, תוך שהן מקפידות לדאוג לנו ולעטוף אותנו בחום ואהבה שהן מעניקות לנו כל חיינו.

אותן הנשים שנמצאות עבורנו בימים כשקשה לנו, בלילות נטולי שינה, בכאב, ברגעי החרדה, הכעס וגם ברגעי השמחה וההצלחה כשאנו מתגברים על המכשולים שהפציעה מציבה בפנינו.

כולנו יודעים שאלמלא אותן נשים, השיקום שלנו לא היה צולח ומגיע לאותן רמות של הישגיות החלמה, תקווה ורצון להתפתח. את כל זה ואף יותר, הן עושות במסירות ובהתמדה, תוך שהן דואגות לתא המשפחתי ולדבר היקר לנו ביותר – ילדיינו.

ובתוך כל זה, התברכנו בקבוצת נשים מיוחדת מאוד במחוז אשר מוצאות גם את הזמן והרצון ואשר עושות לילות כימים בבתי החולים ובשלוחות שברחבי המחוז, למען נכים ופצועים, בהתנדבות ובמסירות שאין דומה לה והיום אנו נוקיר אותן כאן מעל בימה זאת... "

להלן תמונות מהאירוע :  

תקיעת שופר לכבוד ראש השנה

ירדנה ארזי בהופעה בבית הלוחם תל אביב - ערב ראש השנה

ירדנה ארזי ודני רובס בהופעה בבית הלוחם תל אביב

להקת הילדים בהופעה בבית הלוחם תל אביב - ערב ראש השנה

שרון שמש - פעילה למען נכות צהל - מקבלת מגן הוקרה

שרה זלצרמן ועידן קליימן בטקס הנקת מגן הוקרה

יהודית חסון בטקס קבלת מגן הוקרה בבית הלוחם תל אביב


 

נותני חסות: