X סגירה
 

זכאות להנחה במים לנכי צה"ל

מדוע מנסים להסתיר מאתנו

המדינה החליטה לתת הנחות בצריכת מים לנכים, אבל בפועל לאף גוף שקשור לנושא אין את רשימת בקריטריונים לקבלת ההנחה, ורק נכים בודדים קיבלו אישור בגין זכאותם, מה קורה כאן ?

בחודש אפריל 2012 התבשרנו על ידי ועדת הכספים של הכנסת בראשותו של ח"כ גפני מיהדות התורה כי אחרי מאבק פרלמנטרי שארך שנתיים, סוף סוף אושרו הנחות בתשלומים על צריכת מים לנכים.

הזכאות להנחה הייתה אמורה להיכנס לתוקף בחודשים יולי – אוגוסט 2012 אבל בפועל רק לאחרונה התחילו לקבל מספר חברים הודעה מראשות המים באזור מגוריהם על הזכאות להנחה.

מהם הקריטריונים להנחה ?

בחודש האחרון אנו מנסים להכין מאמר בנושא הנחות על צריכת מים לנכים, פנינו למשרד הביטחון, לביטוח לאומי, לאיגוד המים באזור מגורינו, לעירייה אבל בפועל מסתבר אף אחד לא יודע מהם הקריטריונים המדויקים לקבלת ההנחה, כולם מדברים על רשימות מהביטוח הלאומי וכל גוף מנסה להפיל את האחריות על האחרים.

אם מגיעה הטבה , מי זכאי לה ?

על פי החלטת ועדת הכספים של הכנסת כל נכה שדרגת נכותו הכללית הינה 70% ומעלה וכן נכים המקבלים קצבת ניידות יהיו זכאים לקבל הנחה, אבל מה קורה עם נכי צה"ל ? מה גובה אחוזי הנכות בהם נכי צה"ל זכאים לקבל את ההנחה בצריכת המים ? מה קורה עם נכי צה"ל הזכאים לקצבת ניידות בגין פגיעת גפים (30%) האם גם הם זכאים להנחה?

החלטה של משרד הבריאות

מתוך החלטת ועדת הכספים עולה נושא נוסף וחשוב, מדובר על מהן דלת אשר יכולה להכניס למאגר מקבלי ההנחה נכים נוספים אשר משרד הבריאות יחליט כי עקב מצב הם זקוקים להקצבת מים נוספת. אם כך הדבר איך נכי צה"ל יכולים לבדוק את זכאותם, הרי משרד הביטחון אמור להיות האבא והאימא שדואגים לנו, מה לנו נכי צה"ל ומשרד הבריאות ?

מדוע אגף השיקום אינו מוציא מזכר מפורט בגין הזכאות, הרי שמדובר בכספי איגוד המים ולא תקציב אגף השיקום ! 

הזמן יעשה את שלו

מסתבר שייקח קצת עד שנדע בירור מי זכאי להנחה במים ומי לא ! בינתיים כל מה שנותר לנו להציע לכם הוא להתקשר לאיגוד המים באזור מגוריכם ולנסות לבדוק מולם האם אתם זכאים להנחה, כנראה שרק כך באופן פרטני ואישי נוכל לוודא שכל אחד ואחת מאתנו יקבלו את ההנחה לה הם זכאים.   


 

נותני חסות: