X סגירה
 

הולכים קדימה - הליכה, שיקום גופני ואפוסתרפיה

אחד הנושאים החשובים ביותר בכל תהליך שיקום גופני, הוא חזרה הדרגתית לפעילות גופנית. מחקרים רבים שנערכו בנושא מצאו כי מחסור בפעילות גופנית פוגע בתהליכי השיקום של הגוף – ומקשה על ההתאוששות.. החזרה לפעילות וההתמדה בה אינם קלים

אחד הנושאים החשובים ביותר בכל תהליך שיקום גופני, הוא חזרה הדרגתית לפעילות גופנית. מחקרים רבים שנערכו בנושא מצאו כי מחסור בפעילות גופנית פוגע בתהליכי השיקום של הגוף – ומקשה על ההתאוששות.. החזרה לפעילות וההתמדה בה אינם קלים. לעתים קרובות, הם כרוכים בהתמודדויות פיזיות ונפשיות לא פשוטות, אך יש להן חשיבות רבה.

לבדיקת התאמתכם לטיפול - לקבלת פרטים לחצו כאן >

אחת הפעילויות הגופניות המומלצות והפשוטות ביותר ליישום, בעבור חלק גדול מהאנשים, היא הליכה. בעבר הלא רחוק, הליכה היתה חלק מחיי היום יום של רוב האוכלוסיה בעולם, ותרמה לשמירה על משקל תקין ובריאות טובה. כיום, אנשים רבים עובדים בישיבה, ומתנהלים ממקום למקום במכוניות. התוצאה היא ירידה משמעותית בכמות ההליכה המצטברת של האדם הממוצע.

הליכה קבועה יכולה לסייע בדרכים רבות, אבל היא חשובה במיוחד בקרב אנשים שסובלים מפגיעות ופציעות רבות. הליכה היא פעילות גופנית אידיאלית בעבור אנשים רבים שנמצאים בתהליך שיקום או לאחריו.

ראשית – היא פשוטה מאוד להטמעה בחיי היום יום שלנו. שנית, היא אינה מצריכה שימוש במכשירים ואין לה עלות גבוהה כמו לחדר כושר. בנוסף - בישראל, יש מזג אוויר שמתאים להליכה כמעט בכל ימות השנה - וביישובים רבים בארץ הוכשרו מסלולי הליכה מיוחדים.

הליכה מפעילה את השרירים, מסייעת בשריפת קלוריות ושומנים וכן משפרת את מצב הרוח באמצעות שחרור אנדורפינים – הורמונים האחראיים לתחושות חיוביות. גם הליכה בקצב איטי ומתון יכולה לסייע לבריאות. אפשר להתחילו אפילו בעשר דקות ביום, והוסיפו 5 דקות מדי שבוע – כמובן בהתאם להמלצת ולפיקוח של פיזיותרפיסטים ומטפלים.

הקפידו ללכת בקצב שהגוף שלכם מרגיש בו נוח ללא מאמץ מוגזם. בנוסף – חשוב ללכת כמה שיותר במשך היום (הכל במידת האפשר כמובן). עלו במדרגות במקום במעלית, לכו לסופר ברגל במקום לעשות משלוח, וצאו מהבית אפילו להליכה יומית של עשר דקות. ההליכות הקטנות לאורך היום מצטברות ותורמות לבריאות.

הליכה הינה פעילות אירובית אידיאלית, אך במקרים רבים לאחר התחלה נלהבת מופיעים כאבי הברכיים והגב ומקלקלים את התכניות. הפסקת ההליכה יכולה לגרום גם לעלייה במשקל ,שבתורה מגבירה את העומס על הברכיים ומקשה על החזרה להליכה. אז איך ניתן בכל זאת להמשיך לעשות את הפעילויות שאנחנו אוהבים ללא כאבים?

הליכה ואפוסתרפיה

כאבי ברכיים וגב מונעים מאנשים רבים לבצע הליכה בפרט ופעילות גופנית בכלל באופן קבוע. טיפול אפוסתרפיה מסייע לשנות את המצב.

אפוסתרפיה הינה שיטת טיפול רפואית שפותחה בישראל, ע"י ד"ר אבי אלבז וד"ר עמית מור, לאחר שנים של מחקר בתחום הביו-מכניקה והיציבות המפרקית, ומהווה פריצת דרך טיפולית בבעיות שלד-שריר. האפוסתרפיה מאפשרת לסובלים מכאבי ברכיים וגב, לקבל טיפול שאינו ניתוחי ואינו תרופתי, בסביבתם הטבעית ואגב פעולותיהם היומיומיות.

הדרך בה מתבצע הטיפול הינה ע"י מערכת הליכה יחודית המותאמת אישית למטופל ע"י פיזיותרפיסט מומחה בטיפול (אפוסתרפיסט) לאחר אבחון הליכה ממוחשב. התאמת המערכת נעשית כך שתגרום להורדת העומסים מהאיזור הפגוע במפרק הברך ותדאג לחלוקה נכונה שלהם לאורך שרשרת המפרקים.  

הטיפול, שפותח בישראל ונפוץ כבר במדינות רבות בעולם, מאפשר לחלק את העומס אשר מוטל על הברכיים ולהסיט אותו מהמפרקים הכואבים. הסטה זו מתאפשרת בעזרת כיוונון של יחידות ביו-מכאניות בסוליית נעל ייעודית. בהליכה יומיומית רגילה עם המערכת ניתן לתרגל שליטה עצבית שרירית ולימוד מוטורי של תבניות הליכה נכונות. בעקבות כך, ישנה הפחתה בכאב ושיפור בתפקוד המשתמרים לטווח ארוך. הפחתה זו בכאב ושיפור ההליכה משתמרת גם ללא המערכת בזכות הלימוד המוטורי והטמעה של תבניות תנועה נכונות.

לאפוסתרפיה כ 40,000 מטופלים בארץ ובעולם והיא מוכחת מחקרית* כמפחיתת כאב ומשפרת תפקוד בבעיות ברכיים וגב.  

זכאי משרד הבטחון ונכי צה"ל* זכאים לקבל טיפול אפוסתרפיה במימון מלא !
אנחנו מזמינים אתכם לבדיקת התאמה והתנסות במרכזי אפוסתרפיה ברחבי הארץ.


לבדיקת התאמתכם לטיפול ולקבלת פרטים נוספים, לחצו כאן >

*Clinical Biomechanics, 2010 | BMC Musculoskeletal Disorders, 2010 | SPINE, 2009

**זכאי אגף השיקום.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי והוא בבחינת מידע כללי בלבד.
כל המסתמך על האמור לעיל, מבלי לקבל חוות דעת רפואית על בסיס כל העובדות הרלבנטיות, עושה זאת על אחריותו בלבד.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך