X סגירה
 

פצועי "צוק איתן"

מחבקים את פצועי "צוק איתן"

זה היה המבצע הצבאי הארוך ביותר בתולדות מדינת ישראל, אבל עבור 1,600 פצועי מבצע "צוק איתן" סיום המבצע הוא רק תחילת הדרך, בהמשך סביר להניח כי התווספו פצועים נוספים אותם חיילים שיתחילו להפנים את הפגיעה הנפשית - פגיעת הלם קרב .

השנה הראשונה של הפציעה

השנה הראשונה לאחר הפציעה היא שנה קשה ועמוסה פיזית ורגשית : השיקום הראשוני לצד הטיפולים הרפואיים, הכאבים והתרופות הם רק צעד ראשון בדרך לשיקום.

הצעדים הבאים יידרשו מכם תעצומות נפש רבות בהם תדרשו לקבל את המגבלה (הנכות), ללמוד לחיות עם הנכות ולהתחיל בתהליך לימוד עצמי כיצד להתגבר ויחד עם הנכות לנהל חיים תקינים ורגילים.

לומדים לחיות עם המגבלה

זה יכול לקחת זמן, אבל בסוף מתרגלים לחיות עם הנכות, לומדים כיצד להתנהל נכון מעתה והלאה. מה אני יכול לעשות, מה אני יכול לנסות לעשות וממה עלי להימנע. זכרו, אצל כל אחד מכם קיימת יכולת החלמה.

קביעת דרגת הנכות

הנכות היא המגבלה הפיזית או הנפשית שנובעת מהפגיעה שלך, הוועדה הרפואית של אגף השיקום אמורה לקבוע את גובה אחוזי הנכות המגיעים לך בגין הפציעה.

אחוזי הנכות ייקבעו את סל ההטבות לו תהיה זכאי בנושאים רבים כמו : דיור, רכב, שיקום וכן גובה התגמול החודשי.

לכן, מומלץ להתכונן לקראת הוועדה הרפואית, להכין את כל המסמכים הרפואיים, הטיפולים שעברת, התרופות שאתה נוטל והמגבלות בהם אתה נתקל.

לקבלת ייעוץ מקצועי אתה מוזמן לפנות לאחד היועצים הרבים בפורטל נכי צה"ל.

תעסוקה ולימודים

לאחר שעברת את השיקום הרפואי, קיבלת את אחוזי הנכות המגיעים לך, זה הזמן להתחיל ולתכנן את העתיד. אגף השיקום אמור לסייע לך בלימודים אקדמאיים, במציאת מקום תעסוקה מתאים או לחילופין לסייע כלכלית בפתיחת עסק עצמאי.

בכל אפיק שיקומי שתבחר תהיה זכאי לסל הטבות לרבות מימון הלימודים, קבלת דמי קיום ועזרה בשעורי עזר (תלוי בסוג הפגיעה).

הזכאות לשיקום מקצועי היא חד פעמית וזה המקום לחשוב בכובד ראש כיצד אתה רואה את עצמך בעתיד לבוא.

כל המידע בפורטל נכי צה"ל

פורטל נכי צה"ל נמצא כאן בשבילך, אתה מוזמן לקרוא ולעיין במאמרים, פסקי הדין, להתייעץ עם מומחים, לשתף בחוויות השיקום, סיפור הפציעה כמו גם להעלות שאלות בפורום נכי צה"ל.

צוות פורטל נכי צה"ל, ישמח להיות אוזן קשבת עבורך

שנת שיקום מוצלחת

לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה אנו מאחלים לכל אחד מכם שנת שיקום מוצלחת, החלמה מהירה ומקווים לראותך כחלק מאלפי החברים והחברות בפורטל נכי צה"ל.  
 


 

נותני חסות: