X סגירה
 

הקרב האחרון של לוחמי הקישון

נרתמים ותורמים למאבק של הלוחמים - נפגעי הקישון

לוחמי הקישון השתייכו ליחידות לוחמות בצה"ל, תפקידם להפתיע את האויב מהים ושמור על גבולותיה הימיים של המדינה - לוחמי הקישון השתתפו במשימות מסוכנות ונועזות שחלקן הגדול עדיין חסויות. בשנים האחרונות נחשפנו באמצעי התקשורת והעיתונות כי אותם לוחמים נועזים התאמנו וצללו במימיו של נחל הקישון, נחל שלכאורה התגלה מזוהם בחומרים רעילים שהשפיעו על לוחמים רבים - שחלו במחלות סרטן ממאירות.

מאז התפוצצה הפרשה מרגישים לוחמי הקישון כי שכחו אותם בשדה הקרב והמדינה אינה מוכנה להכיר בהם כמי שנפגעו במהלך שירותם הצבאי. בימים אלה מתכננים הלוחמים את הקרב האחרון - הקרב האחרון של לוחמי הקישון.

מצורפת פנייתם האישית והנרגשת של עו"ד עידן קלימן יו"ר מחוז תל אביב והמרכז בארגון נכי צה"ל ועו"ד סיגל יער בבקשה להירתם ולתרום למאבקם של הלוחמים.

בסרטון - פנייתו של עו"ד עידן קלימן - יו"ר מחוז תל אביב יפו והמרכז בארגון נכי צה"ל

לחצו כאן לתרומה ופרטים נוספים > 

פנייתה של עו"ד סיגל יער - מתמחה בייצוג מול קצין התגמולים

שלום,

למי שלא מכיר ויודע אני מייצגת לוחמים בהליכים מול אגף השיקום. במסגרת זו גם נחשפתי ללוחמים אשר נחשפו לקישון ונמל חיפה וחלו בסרטן ולבני משפחותיהם. אכן, בתחילה, בעקבות מאבק ראוי, הייתה תחושה שהמדינה מבינה את אחריותה כלפי הלוחמים ונוטלת אחריות לאחר שכוננה ועדת שמגר ושר הביטחון דאז, מופז, אימץ את מסקנות יו"ר הועדה שמגר וקבע שיש להכיר בכל הלוחמים שחלו כנכי צה"ל  או במקרים שלצערנו הסתיימו בפטירה – במשפחות כמשפחות שכולות.

אך לא חלף זמן רב עד שמשרד הביטחון החל לכרסם בהחלטת מופז, ואכן מזה שנים שאנו מוצאים עצמנו מנהלים מאבקים משפטיים מתישים וממושכים מול אגף השיקום, בניסיון לעשות צדק עם אותם לוחמים שנכנסו למים המזוהמים ללא שאלה כי כך הורו להם ומוצאים עצמם היום חולים, אך ללא סיוע של אגף השיקום.

אחרי שנים ארוכות אני פונה אליכם בבקשה לסייע לי ולאותם לוחמים ראויים. אנו זקוקים לכל אחד ואחד מכם יחד אתנו.
אני נרגשת לעדכן שהקמפיין "הקרב האחרון של לוחמי הקישון" עלה לאוויר אחרי חודשים ארוכים של הכנות. מטרת הקמפיין היא גיוס כספים למחקר בלתי תלוי שיוכיח את הקשר הסיבתי בין האימונים בקישון והחשיפה למים המזוהמים בקישון לתחלואת הלוחמים. בעזרת ממצאי המחקר אנחנו מאמינים שממשלת ישראל תכיר בלוחמים  ובמשפחות הנפטרים כפי שראוי ולא תשלח כל אחד ואחד לנהל מאבק יקר, מתיש וממושך בדיוק בתקופה הקשה שלחייו.

חשוב לי לציין שהקמפיין מכונה 'הקרב האחרון של לוחמי הקישון' רק בגלל שאחרי כל כך הרבה שנים וניסיונות שונים להוביל לעשיית צדק באופן כולל ולא פרטני, בדיוק כפי שהיה בתחילת הדרך, הגענו למסקנה שעל ידי עריכת מחקרים עצמאיים נצליח לעשות זאת ונוכיח את מה שלכל בר דעת נראה מובן מאליו. כאשר חושפים אנשים באופן לא מבוקר לחומרים מסוכנים – יש לכך השפעה בריאותית!!!

זה הניסיון האחרון שלנו לעשות צדק עם אלו שנתנו את הכל למדינה. רוב הלוחמים כבר מבוגרים וחולים וחלקם כבר לא אתנו. הושטת יד ועזרה ללוחמים הללו היא תרומה לפנים שלנו כחברה ואיך שאנחנו היינו רוצים שתראה. כדי לסיים את פרשת הקישון ולהבטיח שאף לוחם לא יישאר מאחור, אנחנו זקוקים למאות אלפי שקלים.

אם כל אחד מכם יתרום ככל שיוכל להרשות לעצמו, נצליח להגיע ליעד שלנו ולעזור ללוחמים לקבל את ההכרה לה הם זכאים ע"י משרד הביטחון ובהתאם לקבל את הטיפול המגיע להם.

אני מבקשת לפתוח את הלב והרצון הטוב. תרמו ועזרו לנו להשיג את המטרה שלנו. לחצו כאן לתרומה ופרטים נוספים > 

זהו קמפיין של הכל או כלום, ורק אם נגיע ליעד שהצבנו לעצמנו, התורמים יחוייבו ואנו נקבל את הכסף עבור המחקר וההליכים המשפטיים. אתם הגרעין הקשה שלנו, שידחוף קדימה את המעגלים הבאים ואנו זקוקים לכל אחד ואחת מכם איתנו.

תודה רבה. סיגל יער

לוחמי הקישון - אנשי הדממה


 

נותני חסות: