X סגירה
 

משלחת נכי צה"ל בדרך למרתון ברלין 2018

הפנינג ספורטיבי ססגוני בברלין

כמידי שנה במהלך חודש ספטמבר מתקיים בעיר ברלין שבגרמניה הפנינג ספורטיבי של מרוץ המרתון המסורתי. אל המרתון של ברלין (Berlin Marathon) מגיעים אצנים מכל רחבי העולם לרבות מישראל. השנה 2018 מרוץ המרתון ייערך בתאריך 16 לספטמבר זאת הפעם ה- 45 ומשלחת נכי צה"ל מנצלים את הזמן ומתאמנים במרץ.
 

נכי צהל מבית הלוחם ירושלים מתאמנים ברכיבה על אופני ידיים בנמל תל אביב

חגיגת המרתון של ברלין

כאמור, המרתון של ברלין הוא חגיגה ססגונית במהלכה יעברו הרצים בין כל האתרים ונקודות העניין החשובות של העיר. בנוסף, ברחבי ברלין ייערכו מופעי רחוב, דוכני מזון מהיר ייפתחו והבירה תזרום ללא הפסקה. תוסיפו לזה את עשרות אלפי הברלינאים והתיירים שייעמדו לאורך מסלול המרתון ויעודדו את המשתתפים והתוצאה תהיה - חגיגת ענק.

בין משתתפי המרתון - נכי צה"ל

אל מרתון ברלין צפויים להגיע השנה כמה עשרות נכי צה"ל חלקם מתאמנים במסגרת בתי הלוחם וחלקם מתאמנים באופן עצמאי במטרה להשתתף במרתון ברלין ולייצג את מדינת ישראל וציבור נכי צה"ל בכבוד.

אז מה מצפה בברלין

ברלין (Berlin) היא אחת הערים החשובות באירופה ובגרמניה בפרט. עיר שעד לפני מספר שנים (14 לנובמבר 1989) הייתה מחולקת על ידי "חומת ברלין" שהפרידה אותה בין מזרח למערב  - אך מאז הפכה לבירה מאוחדת של גרמניה.

מעבר למרוץ המרתון, ברלין מרתקת ורב-תרבותית מציעה עשרות פעילויות ואטרקציות, מוזיאונים ונקודות עניין שאסור לפספס כמו: בניין הרייכסטאג (Reichstag), שער ברנדנבורג (Brandenburg Gate), צ'ק פוינט צ'ארלי (Checkpoint Charlie), מגדל הטלוויזיה של ברלין (Berliner Fernsehturm) ועוד. למידע מורחב ומפורט מומלץ לבקר באתר של "מדריכי מוזה לברלין" ולהתעדכן.

נגישות בברלין

ברלין ברובה היא עיר מישורית שקל להתנייד בה עם כיסא גלגלים. התחבורה הציבורית של ברלין נגישה לציבור בעלי המוגבלויות וברוב תחנות הרכבת יש מעלית גישה לרציפים. יחד עם זאת הנגישות לחלק מהמבנים ההיסטוריים של העיר לוקה בחסר - כך לדוגמא קתדרלת ברלין (Berliner Dom) אינה מאפשרת גישה לנכים לתצפית הכיפה. כמו גם, כמה מוזיאונים וגלריות שעל מנת לשמור על אופיים של המבנים לא הונגשו לבעלי מוגבלויות.

קולינריה בברלין

המטבח הגרמני מתאפיין בבישולי קדרה, פלאצל (מאפה בצורת בייגלה), נקניקיות ובירה. אבל בשנים האחרונות נפתחו בבירת גרמניה מסעדות אשר מציעות תפריט מהקולינריה העולמית, כגון: מסעדות סושי, מסעדות איטלקיות וכן מסעדות ישראליות בהם ניתן ליהנות ממנת חומוס טרייה וטעימה, פלאפל ועוד.

מזג אוויר בברלין

בתקופה זו של השנה מזג האוויר בברלין אמור להיות סתווי. הטמפרטורה אמורה להיות סביב ה- 22 מעלות ביום. לכן מומלץ לארוז לברלין בגדים קצרים וכן להצטייד במעיל רוח, סוודר וכמובן לא לשכוח מטרייה. שכן גשם צפוי לרדת בברלין ללא קשר בעונות השנה.

חיי לילה בברלין

חיי הלילה בברלין ססגוניים ומומלץ לנצל אותם במופע קונצרט מוזיקה קלאסית, מופע אקרובטיקה עוצר נשימה, ביקור במחזמר קברט בברלין. אם בא לכם אפשר לצאת לסיור פאבים או השתתפות באחד מערבי הפולקלור. למופעים בברלין מומלץ להזמין כרטיסים מראש במיוחד בתקופה של מרתון ברלין.

הזמן כרטיסים : מחזמר קברט ברלין | מופע אקרובטיקה | קונצרטים בברלין | אטרקציות בברלין

 

נותני חסות: