אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

להיפצע במילואים ולאבד את ההכנסה

אפליה בחוק ביטוח אנשי מילואים

קובי כיום בן 52.5 היה מנהל תחזוקה של מפעל, חשמלאי מוסמך ואיש טכני בעל ניסיון רב ,נפצע בינואר 1995 ואיבד את יכולת ההשתכרות שלו, חברת הביטוח שביטחה את קובי מתנערת מאחריות וכך גם אגף השיקום....

נפצעת? בעיה שלך ....

שנים רבות של השקעה לוקח לנו לבסס את עצמנו כלכלית וחברתית, שנים של לימודים באוניברסיטה, שנים של טיפוח עסק, שנים של קידום במקום העבודה.

במשך השנים אנו דואגים לשפר את רמת החיים שלנו, רוכשים דירה מרווחת יותר, רכב חדיש, יוצאים לבילויים, חופשים ונופשים, דואגים לטפח את הילדים ומנסים לדאוג "ששום דבר לא יחסר בבית".

רובנו מנסים להיות מספיק אחראיים ולדאוג כי במקרה של אסון חלילה וחס לא נפגע כלכלית בבית ובמשפחה, ביטוח אובדן כושר עבודה נערך כמעט לכל עובד שכיר בביטוח מנהלים, לחילופין מקום העבודה מצרף אותנו לקרן פנסיה, בעלי העסקים הפרטיים מבטחים את עצמם דרך העסק ואף זוכים לקבל הטבות מס בגין ביטוחים אלו.

בנוסף לביטוחים שנערכים כאמור במקומות העבודה, אחוז גדול מבטח את עצמו דרך קופות החולים בביטוחים משלימים ובתוכניות ביטוח אחרות דרך סוכני ביטוח.

מיותר לציין כי כל אזרח במדינת ישראל מבוטח בביטוח לאומי מה שלא מונע מאיתנו לבטח את עצמנו עוד ועוד כי כולנו יודעים שמקצבת ביטוח לאומי לא ניתן לחיות.

אבל מה קורה אם אותו אסון חלילה וחס קרה לנו בזמן ששירתנו במילואים ?, האם אז נמשיך להיות מבוטחים כלכלית ?, האם נוכל לשמור על אותה רמת חיים שהייתה לנו ערב הפציעה ?, מה יהיה עם ההתחייבויות שלנו, לבנקים למשכנתאות, הלוואות רגילות ?, מה יהיה דינם של החסכונות שלנו ?, או לחילופין לביטוח המנהלים, קרנות הפנסיה, הביטוחים הפרטיים ?

מסתבר כי במקרה שנפצע בזמן שירות מילואים אנחנו נהיה בבעיה רצינית !!!

בשנת 2002 חוקק "חוק תשלום קצבאות לחיילי מילואים ולבני משפחותיהם, התשס"ב – 2002" אבל גם חוק זה אינו פותר את כל הבעיות הקיימות מכיוון שהחוק תקף רק לאנשי מילואים שנפצעו אחרי 1.1.1999.

מדובר בחוק מפלה ואבסורדי, ניקח לדוגמא, פעולה מבצעית שהחלה בתאריך 31.12.1998 :

יחידת מילואים נתקלת במארב מחבלים בתאריך 31.12.1998 בשעה 23:45 , ממכת האש הראשונה נפצע חייל מילואים ראשון, לאחר לחימה של חצי שעה, בתאריך 1.1.1999 בשעה 0:15 לפנות בוקר נפצע חייל מילואים נוסף.

מה יקרה עם אותם חיילי מילואים בעקבות חוק תשלום קצבאות לחיילי מילואים ולבני משפחותיהם, התשס"ב – 2002 :

לצורך הבדיקה נניח שלשני חיילי המילואים אותה פגימה ושניהם איבדו את יכולת ההשתכרות שלהם.

על פי החוק אחד מהם יהיה זכאי לקבל תגמול ממשרד הביטחון אגף השיקום בגין אובדן ההשתכרות שלו ואילו השני לא !!!.

מדובר בהפליה שפגעה במספר עצום של חיילי מילואים שנפצעו מתקומתה של מדינת ישראל ועד היום, אך היום נתמקד בסיפורו האישי של קובי לוי,

קובי כיום בן 52.5 היה מנהל תחזוקה של מפעל, חשמלאי מוסמך ואיש טכני בעל ניסיון רב ,נפצע בינואר 1995 ואיבד את יכולת ההשתכרות שלו, חברת הביטוח שביטחה את קובי מתנערת מאחריות וכך גם אגף השיקום במשרד הביטחון.

קובי מצא עצמו אחרי הפציעה בבעיה קשה, התגמול אותו הוא מקבל ממשרד הביטחון אגף השיקום ביחד עם השכר שלו כיום (אחרי הפציעה), לא מספיקים לו על מנת לעמוד בהתחייבויות של המשפחה כפי הן היו יום לפני הפציעה.

נכון להיום, על מנת לעמוד בכל ההתחייבויות שהיו למשפחה ולשמור על רמת חיים דומה לזו שהייתה ערב הפציעה, נאלצה המשפחה ל"אכול" את כל החסכונות שהיו מיועדים לגיל הפרישה ולילדים.

היום הפכתי להיות מטלה על אשתי וילדיי, הבנקים דופקים על הדלת ועוד מעט אני אאלץ למכור את הבית, במצבי היום אין לי אפשרות לכלכל את המשפחה ולשמור על ביטחונה הכלכלי, האפשרויות שעומדות כפני הן :

1. למכור את הבית ולהגר לאחת ממדינות העולם השלישי, שם אני התקיים בכבוד מהקיצבה שאני מקבל.

2. להישאר בארץ ולהלחם באפליה שנוצרה מהחוק.

דבר אחד אני בטוח בו - אני הייתי במילואים, נפצעתי, נתתי את הכול למען המדינה שלי, היום היא צריכה לדאוג לי, לפחות בצורה כזאת שלא הצטרך להינזק כלכלית, את הבריאות כבר הפסדתי.

קובי החליט שהוא לא מוותר ובימים אלו הגיש עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק בכוונה לתקן את האפליה הקיימת.


 

נותני חסות: