X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
ועדות רפואיות ועדות רפואיות רופאים מומחים רופאים מומחים מכונים רפואיים מכונים רפואיים הוראות אגף השיקום הוראות אגף השיקום ביטוח לנכי צה"ל ביטוח לנכי צה"ל הכפתור הכפתור
X סגירה
 

הזמנת טיפולים לחמי מרפא

הזמנת טיפולים לחמי מרפא - מהיום דרך חברות חיצוניות

בתחילת חודש ינואר 2012 הודיע אגף שיקום נכים במשרד הביטחון כי חברת "קל נופש" היא זו אשר זכתה במכרז להזמנת אירוח וטיפולים בחמי מרפא לנכי צה"ל הזכאים על פי הוראת אגף השיקום 50.13 – "טיפול רפואי בחמי מרפא". מאז נערכו עוד מספר מכרזים וכיום שירות הזמנת טיפולים בחמי מרפא נעשה על ידי החברות : "אשת טורס" ו"השטיח המעופף" לצורך מתן שירות ההזמנות לחמי מרפא חייב אגף שיקום נכים את החברות לפתוח מוקד טלפוני.

מה היה עד היום – קצת היסטוריה

עד כה במהלך השנים האחרונות שירות ההזמנות לחמי מרפא - ניתן על ידי חברת "אשת טורס", זאת בעקבות שינוי שנערך באגף השיקום – בו הוחלט להפריט את הנושא ולהוציא את הטיפול לחברות מסחרית חיצוניות.

לפני כן במשך עשרות שנים הזמנת הטיפולים בחמי מרפא הייתה מוטלת על הזכאי – כאשר הוא היה  פונה לרופא המטפל בלשכת השיקום ומבקש הפניה לטיפולים. עם ההפניה היה יכול הזכאי לפנות למלון מרשימת מלונות שהיו בהסדר עם אגף שיקום נכים – להזמין מקום ולנסוע לטיפולים.

למותר לציין כי בתי המלון ניסו בכל דרך שיווקית לדאוג כי אותו זכאי -  נכה צה"ל יגיע בסופו של דבר אליהם ואף דאגו להעניק הצעות וצ'ופרים לחברים, בין ההצעות היה אירוח של בת/בן הזוג במחיר מופחת, פינוקים בלובי המלון ועוד.

כיום כאשר ההזמנה נעשית דרך חברה מסחרית, בתי המלון נוטרלו ובמקום לצ'פר את נכי צה"ל הם צריכים להיות אטרקטיביים לחברה המסחרית. 

מי מפסיד ומי מרוויח ?

כאשר נשאלת שאלה הכרחית מהן זו - מי מפסיד ומי מרוויח ?, צריך להבין תחילה כי השירות שניתן על ידי חברות חיצוניות – לא נעשה מתוך התנדבות או חוק אלא מתוך אינטרס מסחרי להרוויח כסף !

בשיחה שנערכה עם בכיר בענף התיירות, מסתבר כי התעריף אותו מציע אגף שיקום נכים לחברות המסחריות שהשתתפו במכרז עבור אירוח וטיפולים בחמי מרפא – הינו סכום נמוך אשר לדבריו חברה מסחרית תהיה בבעיה לעמוד בו – אלא אם כן היא תרוויח מהנכים – כלומר  :

א. לא תעביר הפניות לתקופות החגים ו/או החופשים אלא בתוספת תשלום מחיר.

ב. תממן חלק מההוצאות דרך נכי צה"ל שירצו לצרף את בני/בנות הזוג.

ג. תדאג להלין נכי צה"ל אשר זכאים להגיע בגפם עם נכים נוספים באותו החדר.

עד כה אין ספק המפסידים הגדולים הם נכי צה"ל – אשר יאלצו לקבל את רוע הגזירה.

המרוויחים הגדולים הם אגף השיקום אשר ישלם פחות עבור האירוח והטיפולים והחברה המסחרית במקרה זה "קל נופש" שתגזור "קופון" על גבם של נכי צה"ל ובאדיבות משרד הביטחון אגף שיקום נכים. 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאה עשרים וארבע:
שרית
תאריך: 11/11/2014
כותרת: מחירים מופקעים לילדים

תוכן: משרד הבטחון מסבסד בנות/בני זוג רק לחמי מרפא- עבור שני ילדים בת 7 ובן 3 דרשו עבור 5 ימים מחיר מופקע, מה אמורים לעשות עם ילדים קטנים ? להזדכות עליהם או להשאירם עם בייביסיטר שבוע ימים ולנתקם מההורים? פניתי לחברה אחרת שאותו מלון אותה תקופה שילמתי עבורם פחות בהרבה- עבור שני הילדים 5 ימים ביקשו 2880 שקל , ובחברה אחרת שילמתי עבור חדר זוגי 2100 שקל , ולחדר צירפתי במקום בן הזוג את 2 הילדים, אז מי שהפסיד זו החברה שדרכה לא סגרתי אפילו אותי כנלווה ושילמה לבעלי חדר זוגי לבד ולשם עברתי וילדיי בחדר סמוך בחדר זוגי משלהם- לא אבסורד?
חושבני כי עד גיל מסויים משרד הבטחון אמור לסבסדר את הילדים גם , בעיקר אם הם קטינים או לחילופין לדאוג למחיר לא מופקע!!!!!!!!!!

משה נכה צה"ל
תאריך: 12/03/2013
כותרת: תלונות על קל-נופש

תוכן: כל מה שנאמר בפורום זה מתוך התלונות על קל נופש נכון וכל מילה חקוקה בסלע. גם אני איבדתי ימי נופש שהייתי זכאי להם.

גפן
תאריך: 22/12/2012
כותרת: תוספת לילדים

תוכן: פניתי מס פעמים לאירגון בקשר לתוספת התשלום המופקע שדורשים עבור הילדים ,ונענתי שמשה"בט אינו דואג לילדים.יצאתי לחופשה פרטית באילת ושילמתי עבורינו (אני אשתי ושני ילדים) פחות מהתוספת שדרשו על הילדים בים המלח.בתקופת אשת תורס הם הציעו לי דילים לטורקיה זולים יותר מאשר התוספת עבור הילדים(גילאי 8-ו10)

עופר
תאריך: 03/12/2012
כותרת: פשוט אין מילים להסביר

תוכן: זה בטח לא קל ובוודאי לא נופש , זו הפעם הראשונה שאני לא יוצא לחמי מרפא לטיפולים, כאשר היינו עם אשת טורס אכן הכל היה קל ונעים יותר, אולם עם החברה הנוכחית שאני לא יכול אפילו לרשום את שמה זו פשוט התעללות , אין חדרים המחירים מרקיעי שחקים תוספת כספים שלא יאמנו , אף אחד לא עושה כלום בנדון, צריך לשבות מטיפולים לא לצאת , ושוב זו השנה הראשונה שאני לא יוצא כי אין חדרים ואין לי תקציב לממן את הדרישות שלהם, פשוט גועל.

שלמה
תאריך: 03/12/2012
כותרת: קל -נופש

תוכן: בושה וחרפה לא עונים בטלפון ולא חוזרים אלינו וכשמשיגים אותם סוף סוף 'שר הם אומרים אין מקומות איפה הימים של אשת-טורס. זה לא יכול להמשך.

יהודה מילר
תאריך: 20/09/2012
כותרת: יש מה לעשות וזה עובד!

תוכן: כספי נופש וכל כסף אחר מגיע מהטורמים, אז יש לעשות פניה אליהם בכל עיר בכל מדינה באופן מסודרת ולהגיד להם מה שקורה ולבקש עזרתם ישיר. יש לתעד את העובדות ולפרסם אותם בדף פייס בוק ודף גוגל ולתקשורת היהודי והנוצרי התומך בנו בחו"ל.

דניאל כהן
תאריך: 29/07/2012
כותרת: קל נופש או( כאב נופש)

תוכן: למעלה משלושה חודשים אני מנסה להזמין חדר ולא מצליח יש רק בתאריכים שהחברה רוצה או לפי החשק של קל נופש ניסיתי להיעזר בארגון וגם שם אותו דבר אנחנו מטפלים בבעיה חוץ מזה שהיחס בקל נופש מתחת לכל ביקורת וגרוע מאד אני חושב שעלינו לעשות מעשה ולהגיע למשרדי קל נופש בהמונינו ולנסות להזמין במקום את מה שמגיע לנו בזכות או להפגין שם עד שיוחזרו הזכויות שלנו

אריה מעין
תאריך: 16/07/2012
כותרת: קל נופש

תוכן: פשוט לא יאמן אני מנסה כבר מעל לשבועיים ליצלוחר קשר עם החברה הזאת שלמרבה האירוניה קוראת לעצמה קל נטופש הצלחתי פעם אחת חומאז אני לא יכול להשיג אותם זה לא נתפס
אין דברים כאלה חברה שאמורה לשרת ציבור שלם פשוט מתעלמת

אנונימי
תאריך: 16/06/2012
כותרת: חוצפה

תוכן: נראה שהגענו לשפל המדרגה עם "קל נופש" (או "חרפת נופש")
מענה טלפוני - ללא מענה
מספר מצומצם ועלוב של בתי מלון
שירות גרוע ביותר אחרי יצירת קשר דרך האימל (אחרי מס' רב של נסיונות)
ונסיון נואש לביצוע הזמנה, מס' חודשים לפני המועד - נענע בשלילה בגלל חוסר מקום
בכל בתי המלון (כיצד יתכן????)
נראה תמוהה ביותר אם לא "חוצפה" מצד "קל נופש"
מעולם לא הגיע רמת השירות, היחס וההיענות לקבלת זכאות לטיפולי מרפא לשפל כזה
אני מאד ממליץ לנכי צהל, לארגון הנכים ולנכבדי אגף השיקום לעשות מעשה לשיפור המצב ולהסרת "החרפה הזו.
תודה.

DANI
תאריך: 06/06/2012
כותרת: קל נופש על הפנים - מתעלילים בנכי צהל ללא בושה

תוכן: בס"ד חברה שעושה מה שבראש שלה שלחתי הזמנה בפקס ב 01-06 עד היום לא חזרו שלחתי מספר פקסים ואימלים ולא חוזרים פשוט "שמים פס" גורמים לעצבים לחץ דם פשוט התעללות לשמה.טלפון תפוס לאחר כ 40 דקות מנתקים את הטלפון.שלחתי בבת אחת 20 פקסים התקשרו אלי ואמרו שיתלוננו !!! פשוט משרד הבטחון מכר אותנו בזול...

aviham
תאריך: 04/06/2012
כותרת: חמי טבריה

תוכן: איך מזמנים בפועל

אנונימי
תאריך: 29/05/2012
כותרת: ללא כותרת

תוכן: אני נכה צה"ל 50% ומנסה להזמין נופש ועד עתה לא מצליח. יש לי אפשרות להזמין 21 יום ולא ניצלתי אפילו לא יום אחד בשנה זו, וזאת בשל הסחבת של קל נופש וכמובן משרד הביטחון שמעדיף שלא אנצל את מה שמגיע לי. זוהי בושה וחרפה שכך מתנהגים לנכה צה"ל שאין לו מרפקים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

חימון
תאריך: 29/04/2012
כותרת: זה לא קל נופש זה קשה נופש

תוכן: ברצוני להביע את אכזבתי הגדולה מחברת "קשה נופש" שירות גרוע, זמני המתנה ארוכים נציגי השירות אינם חוזרים למרות שמבטיחים שיחזרו כל המלונות בתפוסה מלאה ואין אפשרות לבצע הזמנה לתקופות קרובות או רחוקות.
היחס גרוע רשימת המלונות הצטמצמה משמעותית למלונות הכי פחות טובים.
יחי ההבדל בן זוכי המכרז הקודמים (אשת טורס) שנתנו שירות למופת לעומת השירות והיחס המשפיל שאנו חווים ב"קשה נופש"
אני לא מתכוון לשתוק על כך ואני קורא לכל נכי צה"ל לקום ולעשות מעשה בכל דרך אפשרית כדי לחזור לשוב ולקבל את היחס והשירות שמגיע לנו.
בבקשה תרשמו תלונות בכל מקום אפשרי בפייסבוק בפורם נכ"צ באתר "קשה נופש" בואווו ביחד נזיז אותם מהמכרז כי מדובר בחברה כושלת בבסיסה!!!!!!!!!!!!!!

דויד
תאריך: 16/03/2012
כותרת: חרפת קל-לת נופש

תוכן: בראשית הדברים מישהו כאן שכח שמדובר בהבראה רפואית ולא בנופש לשעשועים...משהו מאד מסריח עולה מתוצאות המכרז הזה...לא אתפלא אם למישהו מהנוגעים בדבר היה רווח כלשהו...בחודש האחרון -אי אפשר להשיג את החברה הזאת טלפונית וזאת בנוסף לכל הבעיות האחרות שצויינו להלן-הורדת מלונות,לא חוזרים לפקסים עם הזמנות,אומרים שיבררו עם המלון על מועדי שהייה ולא חוזרים כלל לנכה,ההזמנות ברישום ידני,תעריפים מופקעים וכאמור בחודש האחרון אפילו לאותה רשימת מלונות עלובה ומצומצמת...אי אפשר להזמין מקום...מבחינה זו אגף שיקום נכים חזר 60 שנה לאחור
ועל השירות באשת טורס ניתן בוודאות לומר כי היה גן עדן לעומת הגיהנום הזה שעושה
לנכים החברה המקוללת הזאת...אני מקווה מאד שיקום איזה עיתונאי תחקירן לחקור
את השערורייה -פרשייה הזאת שכאמור הסרחון נודף ממנה למרחוק...ובמדינה מתוקנת
כל מי שיש לו יד ורגל באגף השיקום בהחלטה על המכרז הזה מזמן כבר היה הולך הביתה.

מיכה
תאריך: 09/03/2012
כותרת: חמי מרפא

תוכן: השרות באשת טורס היה מעולה הרבה יותר טוב מלרוץ טלפונית ולחפש מקום בכל המלנות כמו קודם
ההחלפה לקל נופש היא הבעיתית הם מרווחים מזה שהם לא נותנים שרות כלל הם קיבלו כסף ונעלמו כך זה נירא

עוזי
תאריך: 23/02/2012
כותרת: קל נופש

תוכן: קל נופש=נופש בלתי אפשרי, יש להם 2 מספרי טלפון שלרוב לא עונים, תחילה השיחה הייתה עוברת למוקד הודעות ולרוב הם לא חזרו, כיום השיחה פשוט מתנתקת לאחר המתנה של כ 6 דקות יש תקליט "עקב עומס הרב תנסו אחר כך איתכם הסליחה" אפילו אתר האינטרנט שלהם לא עובד בנוגע לים המלח
אני רוצה לדעת משהוא כבר הצליח לממש את זכאותו יצא להבראה? או שגם השוברים שלהם ללא כיסוי?

דוד
תאריך: 22/02/2012
כותרת: קל נופש- אכזבה

תוכן: צלצלתי לפני שבוע לקל נופש והזדעזעתי לגלות את רשימת המלונות אשר הם מציעים
רשימה ממש מצומצמת הן בטבריה והן בים המלח - המלונות ה"גדולים" לא כלולים ,
מחיר המלווה עלה ב100 ש"ח
אינני מבין כיצד הצליחו לזכות במכרז, הרי הם אמורים לתת טוב יותר במחיר נמוך יחסית,ממה שהציע אשת טורס.
צלצלתי למשרד הבטחון שמסרו שקיבלו הרבה תלונות על כך וארשום מכתב ויראו מה ניתן לעשות. בהיותי רווק לא היה משנה לי לאן לנסוע היום אני נשוי ואב לשתי בנות ומעוניין מאוד לצאת איתן לחופשה בנוסף לחופשת הקיץ אבל קל נופש לא נותן מלונות אשר ניתן לשהות עם ילדים.

נכה צה"ל
תאריך: 12/02/2012
כותרת: איך מתקשרים עם קל נופש?

תוכן: מה מספר הטלפון שלהם? תודה

עוזי
תאריך: 01/02/2012
כותרת: חמי מרפא

תוכן: הרגע שוחחתי עם קל נופש וקיבלתי את רשימת בתי מלון, הרשימה מאוד עלובה, המון בתי מלון ירדו מהרשימה יחסית לשנה שעברה ואין בה כמעט בתי מלון של 5 כוכבים, דניאל ים המלח אין, קראון פלאזה ים המלח אין, קראון פלאזה אילת אין, לאונדו אילת אין, פרימה ירושלים אין, והרשימה עוד ארוכה של בתי מלון שהורידו מהרשימה

יהודה גור אריה
תאריך: 30/01/2012
כותרת: חמי מרפא

תוכן: קראתי את התגובות, הכל נכון, אבל... עקב נכותי אני זכאי לחמי מרפא 21 יום בשנה וזאת מעל 40 שנה (נפצעתי ב- 67). בשיטה הישנה, בהזמנה אישית, התאום הטלפוני היה ארוך כדי להתאים לנו לוח זמנים, ומי שהתנסה בצורך לשנות ברגע האחרון ויתר מידי פעם. כדי לא להפסיד היינו יוצאים גם לבתי מלון ברמה נמוכה על כל המשתמע מכך. להודות על האמת, ההזמנות דרך "אשת" הפכו את ארגון ההזמנה לקלה ביותר, כולל שינויים גם ברגע האחרון. אני התנסיתי גם בשינוי בזמן האירוח במלון, וגם זה עבד נהדר מול "אשת", מצד שני שילמתי גם "תוספת חג" וברור עם המלון העלה כי בעבר לא נהג לגבות תוספות מיוחדות מאתנו. מה שכן צומצמו ההטבות לבת הזוג. לסיכום, לא הכל דבש, אבל היה שיפור משמעותי עם המעבר לחברת נסיעות בחלק העיקרי והחשוב של זימון קל ונוח, בטלפון אחד הכל סודר .
אינני חסיד גדול של אגף השיקום (הופעתי בפני וועדת הכנסת של ישראל חסון), אבל עלינו לשקול שינויים בהגיון, לא הכל נגדנו .

עוזי
תאריך: 26/01/2012
כותרת: חמי מרפא

תוכן: אני לא יודע איזה צופרים בדיוק קיבלת מהמלון ,אבל הרשימה שמשרד הביטחון הציעה בעבר הייתה מאוד מצומצמת ולא כולם ניצלו את זכאותם, מאז המעבר לחברות מסחריות יש עליה דרמטית בניצול זכאות לימי הבראה מנכה צה"ל , ואגב למלון לא מענין כיצד הגעת אליו , הוא תמיד ירצה שתחזור אליו גם אם ההזמנה דרך הסוכן, השאלה הגדולה מה רשימת הבתי מלון שהפעם "תפרו" עבורנו, האם ת"א בפנים? האם ירושלים ועוד כמה מקומות ביפנים, וזאת נידע בעוד כמה ימים , בסיכומו של דבר זאת הייתה רשלנות להשאיר נכים ללא מענה במשך חודשים כאלו מדובר בכח עליון

הקטור
תאריך: 25/01/2012
כותרת: בתי מלון

תוכן: אכו, נראה שאנו לטורח למספר בתי מלון, אולי הם מעדיפים חדרים ריקים על פני תפוסה של נכים...
כמו לכל שירות, אפשר לארגן לחץ צרכני על בתי המלון על-ידי יצירת רשימת דירוג/מומלצים (או רשימה שחורה) בו כל נכה יוכל לדרג את השירות, חניה, מתקנים וכו' כמעין משוב (אולי רשימה דרך פייסבוק או משהו דומה). הכוונה היא לא להשמיץ אף אחד וגם לא להחמיא ללא צורך. אלה ליצור מעין מדריך לטובת כולנו.
אני מניח שיש להצעתי היבטים משפטיים. על-כן, אני מציע שאלה מבינינו שהם בעלי ההשכלה בתחום ירימו את הכפפה ויציעו פתרון מעשי וחוקי. רק בכל אחדותנו נוכל להשפיע.

חי
תאריך: 25/01/2012
כותרת: שרות נכים

תוכן: לפני הזמנת מקום במלון מניסיוני בדקו האם ישנם תנאים לנכים כמו א.מעליות נוחות ב.שרותי נכים ג.שיפועים הגיונים לעגלות.
נתקלתי גם במלון שאין חנית נכים ליד המלון ויש להחנות כ 500 מטר מהמלון בתנאי שמצאתם חניה. לא הבנתי את הרעיון לתוספת חגים. אם נכה עובד ואבא לילדים מתי ניתן לצאת לטיפולים במיוחד אם אשתו מגיעה כמלווה. מסתמן לאט לאט שנכים זה כאב ראש, בזמנו בתי מלון רדפו אחרי נכים וכיום ההרגשה שאנו מטרד למלון. לפי דעתי מאחר והמשרד הראשי מתייחס אלינו "כמציקנים" מלבד כמובן הקרובים לצלחת, שאצלם היא תמיד מלאה ולשאר הנכים היא מגיעה רק אם טעימות.

אלי וחזי ראובן
תאריך: 19/01/2012
כותרת: בתי מלון

תוכן: נראה אותכם גברים ולוחמים ותחרימו את בתי המלון שמנצלים אותנו הן במחיר למלווה, באי הגשת סנדביץ' לארוחת צהריים בטענה ש'אין תפוסה', וביחס מעליב ומזלזל כאילו
הם קנו אותנו. אנחנו יוצאים זה כמה שנים לבית מלון בטבריה (לא ארשום את שמו על
מנת שלא יווצר הרושם של פרסומת) שם נכי צהל זוכים ליחס ביתי ולמחיר הוגן למלווה.
אלי וחזי ראובן

שרה
תאריך: 19/01/2012
כותרת: חמי מרפא

תוכן: שכחתם לציין שבעבר היתה אפשרות להזמין מקום לכל בית מלון שרוצים ולקבל החזר
ממשרד הביטחון כנגד חשבונית היה אמנם תעריף עבור ההחזר אך היה מאד נוח לנכה לבחור כל בית מלון שחפצה נפשו והשלים את ההפרש מכספו

לשרותך, נכה צה"ל