בתחילת חודש ינואר 2012 הודיע אגף שיקום נכים במשרד הביטחון כי חברת "קל נופש" היא זו אשר זכתה במכרז להזמנת אירוח וטיפולים בחמי מרפא לנכי צה"ל הזכאים על פי הוראת אגף השיקום 50.13 – "טיפול רפואי בחמי מרפא". מאז נערכו עוד מספר מכרזים וכיום שירות הזמנת טיפולים בחמי מרפא נעשה על ידי החברות : "אשת טורס" ו"השטיח המעופף" לצורך מתן שירות ההזמנות לחמי מרפא חייב אגף שיקום נכים את החברות לפתוח מוקד טלפוני.
עד כה במהלך השנים האחרונות שירות ההזמנות לחמי מרפא - ניתן על ידי חברת "אשת טורס", זאת בעקבות שינוי שנערך באגף השיקום – בו הוחלט להפריט את הנושא ולהוציא את הטיפול לחברות מסחרית חיצוניות.
לפני כן במשך עשרות שנים הזמנת הטיפולים בחמי מרפא הייתה מוטלת על הזכאי – כאשר הוא היה פונה לרופא המטפל בלשכת השיקום ומבקש הפניה לטיפולים. עם ההפניה היה יכול הזכאי לפנות למלון מרשימת מלונות שהיו בהסדר עם אגף שיקום נכים – להזמין מקום ולנסוע לטיפולים.
למותר לציין כי בתי המלון ניסו בכל דרך שיווקית לדאוג כי אותו זכאי - נכה צה"ל יגיע בסופו של דבר אליהם ואף דאגו להעניק הצעות וצ'ופרים לחברים, בין ההצעות היה אירוח של בת/בן הזוג במחיר מופחת, פינוקים בלובי המלון ועוד.
כיום כאשר ההזמנה נעשית דרך חברה מסחרית, בתי המלון נוטרלו ובמקום לצ'פר את נכי צה"ל הם צריכים להיות אטרקטיביים לחברה המסחרית.
כאשר נשאלת שאלה הכרחית מהן זו - מי מפסיד ומי מרוויח ?, צריך להבין תחילה כי השירות שניתן על ידי חברות חיצוניות – לא נעשה מתוך התנדבות או חוק אלא מתוך אינטרס מסחרי להרוויח כסף !
בשיחה שנערכה עם בכיר בענף התיירות, מסתבר כי התעריף אותו מציע אגף שיקום נכים לחברות המסחריות שהשתתפו במכרז עבור אירוח וטיפולים בחמי מרפא – הינו סכום נמוך אשר לדבריו חברה מסחרית תהיה בבעיה לעמוד בו – אלא אם כן היא תרוויח מהנכים – כלומר :
א. לא תעביר הפניות לתקופות החגים ו/או החופשים אלא בתוספת תשלום מחיר.
ב. תממן חלק מההוצאות דרך נכי צה"ל שירצו לצרף את בני/בנות הזוג.
ג. תדאג להלין נכי צה"ל אשר זכאים להגיע בגפם עם נכים נוספים באותו החדר.
עד כה אין ספק המפסידים הגדולים הם נכי צה"ל – אשר יאלצו לקבל את רוע הגזירה.
המרוויחים הגדולים הם אגף השיקום אשר ישלם פחות עבור האירוח והטיפולים והחברה המסחרית במקרה זה "קל נופש" שתגזור "קופון" על גבם של נכי צה"ל ובאדיבות משרד הביטחון אגף שיקום נכים.