אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

טיול לאצבע הגליל ועמק החולה

לטייל בטבע של אצבע הגליל

עמק החולה, ארץ פלגי מים ומקורות הירדן, הוא פנינה ירוקה בארצנו דלת מקורות מים. מעיינות שופעים ונחלים שוצפים שלגדותיהם צמחיית נחלים עשירה הפכו אותו לפנינת טבע ייחודית.

יום טיול לעמק, מן הראי להתחילו במבט על מאחד מאתרי התצפית הנמצאים על רכס רמים.

המסלול:

רכבל צוק מנרה, שמורת הדן ובית אוסישקין או שמורת החולה ואחוזת דוברובין.

נעפיל לרכס רמים דרך כביש מעלה ישע (מס' 899), בקצה העלייה נחלוף על פני מצודת ישע (משטרת נבי יושע) ונגיע לצומת הפנייה לכביש יפתח – מנרה (מס' 988). בצומת, חניון דרך שבו אלה אטלנטית אדירת מימדים. מול הכניסה לקיבוץ יפתח, ממזרח לכביש, ישנו מצפור נוף מצויין על עמק החולה. אמנם משטח החניון עשוי עפר מהודק אך הוא נגיש (אפשר לעשות תצפית עם מהרכב).

נמשיך צפונה ונכנס לאתר רכבל צוק מנרה. תצפית נוף מדהימה (אנחנו בגובה 880 מטר מעל פני היום – קרוב ל-800 מטר מעל עמק החולה, ממש בשמיים) מולנו למטה העמק. מולנו מזרחה במרחק, רמת הגולן על סדרות תילי הגעש הבולטים על רקע השטח הרמתי ובצפון מתרומם לו בתלילות הר החרמון.

אסור לוותר על החוויה הכרוכה בנסיעה ברכבל היורד ממרומי המצוק אל העמק, לקרית שמונה.

לאחרונה הותקנה מעלית מתאימה בטרמינל של קריית שמונה כך שניתן לצאת מהטרמינל של קריית שמונה או להחליט לעלות חזרה ברכבל למנרה.


מנרה נמצאת ממש על הגבול עם לבנון כך שמהכביש נוכל להציץ לעבר נופי דרום לבנון. נמשיך צפונה, נחלוף על פני מושב מרגליות, כפר גלעדי, ב"חצר תל חי" או ב"מוזיאון הצילום" שבפארק התעשיה תל-חי. נגיע לצומת המצודות שבכניסה לקריית שמונה ושם נחליט אם לפנות מזרחה לשמורת הדן ובית אוסישקין.

שמורת הדן ובית אוסישקין – השמורה כוללת את השטח הנמצא סביב מעיינות נחל דן ושרידי העיר המקראית דן, היא ליש (תל אל קאדי בפי הערבים). ממגרש החנייה נצא לשביל מסודר שאורכו כ-500 מ' המכניס אותנו לתוככי עולם הצומח הייחודי של המקום.

אגב, השבילים המוליכים לתוככי השמורה מעבר לשביל זה אינם נגישים. בקצה השביל הנגיש, ממשיך מזרחה שביל עפר מהודק המוליך אל השער והיסטוריה של האיזור. במוזיאון יש תערוכה של ממצאי חפירות תל דן ומופע אור קולי על ארץ ירדן וחרמונים.

בעזרת מעלון שהותקן לאחרונה, ניתן לרדת אל אולם האוספים של המוזיאון (אוסף מרשים שלפוחלצי עופות ויונקים, פרפרים וכו') במוזיאון מערכת הגברה ניידת לאנשים כבדי שמיעה ואביזרים מיוחדים לאנשים עם בעיות ראייה.


 

נותני חסות: