אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

חמי מרפא - טיפולי מים לגוף ולנפש

טיפול בחמי מרפא לנכי צה"ל

לטיפולי מים יש השפעה הן על הגוף והן על הנפש. מבחינה פיסיולוגית מים משככים כאב, מורידים את הלחץ המופעל על עמוד השדרה וממריצים את מחזור הדם.

סיבה נוספת לשימוש בטיפולי מים היא בשל העובדה, שכוח הכבידה מתבטל במים הגוף מאבד את המשקל שלו ויש גמישות רבה יותר. יתרה מכך, הטיפול מאט את קצב פעילות הלב ומגביר את חילוף החומרים.

מבחינה מנטאלית המטופל עובר למצב שהוא כמעט מדיטטיבי ולמותר לציין כי טיפול במים מחזיר אותנו לתחושה עוד שהיינו ברחם. אותה תחושה שהיא מרגיעה ומאפשרת להתחבר אל ה"אני הפנימי".

טיפול במים משחרר עכבות ומפגיש את המטופל עם רגשות בלתי מודעים. בנוסף, נוצר איזשהו מפגש אינטימי בין מטפל והמטופל, מפגש שעוזר לעיתים קרובות להרגעות ונינוחות.

נראה כי זו הסיבה שבעטייה נכתבה הוראת חמי מרפא, יותר ויותר נכים בעלי פגימות שונות זוכים לקבל במרכזי ספא ומרכזים טיפוליים שעובדים עם משרד הביטחון - טיפולי מים במסגרת הוראת אגף השיקום מספר 50.13  - טיפול רפואי בחמי מרפא.

קיימים מספר רב של טיפולי מים, המשותף לכולם כאמור הוא השימוש במים אך מעבר לכך, סקרנו עבורכם את שיטת הווטסו והידרותרפיה.

ווטסו – לחזור לרחם....

בשנים האחרונות,  אל רשימת הפינוקים שממתינים לנו במרכזי ספא הצטרפו טיפולי מים (ווטסו). למים יש תכונות ייחודיות, פעמים רבות משווים את תחושת הטיפול במים לחוויה שלנו כאשר הינו עוברים. אותם מים חמימים שעוטפים אותנו ומשחררים אותנו מהלחצים והדאגות, ככול הנראה מחזירים אותנו שנים אחורה – אל הרחם.

מלבד התחושות הראשוניות הללו, אנו יודעים כבר שנים רבות שלמים יש תכונות פיסיקליות המייחדות אותם: כאשר אנו במים אנו יכולים לצוף כי כוח הכבידה פוחת ולחץ הידרוסטטי מופעל על הגוף שלנו. בהתחשב בתכונות אלו, אין זה פלא כי טיפולי מים הפכו למבוקשים כל כך בשנים האחרונות הן לטיפול והן להרגעות.

ווטסו זהו טיפול הוליסטי שמעניק שמאפשר שחרור והרגעות. במהלך הטיפול, המטופל עובר למצב של ציפה פאסיבית. המטפל לומד את קצב הנשימות של המטופל ומאתר את המקומות החסומים בגופו ובנפשו. לאחר מכן, מניע את המטופל ומשלב תנועות הרמוניות ועדינות עם עיסוי ומתיחות, הן מעל המים והן מתחתיהם.

המים החמים מאפשרים להוריד את הלחץ שבחוליות ותורם להרפיית השרירים. התנועה בתוך המים היא מעגלית, הטיפול נערך ללא מילים והוא נראה מעין ריקוד או ריחוף במים.

הידרותרפיה

הידרותרפיה זהו תחום שמזכיר מאוד פיזיותרפיה. גם כאן מדובר בטיפול במים, אולם מדובר בטיפול במחלות וכאבים שונים. הידרותרפיה מיועדת לאנשים אשר סובלים מדלקות פרקים, כאבי גב כרוניים, בעיות אורתופדיות, הפרעות קשב וריכוז, פציעות, פגיעות ראש, מחלות ניווניות או שברים.

וממש כמו בטיפולי ווטסו, גם כאן ממנפים את התכונות הייחודיות של המים לצורך ריפוי. אם ניקח למשל אדם שמשתקם משבר. אדם זה יתקשה לעמוד על הרגל המחלימה אולם טיפול במים המבטל את כוח הכבידה מאפשר את פעילות הרגל מבלי לדרוך עליה הלכה למעשה.

לסיכום :

יש עוד מגוון רחב של טיפולים המנצלים את התכונות הייחודיות של המים, לכול אחד הטוויסט הייחודי לו והיתרונות הייחודיים. כך למשל יש כיום פילאטיס מים, אקווה תרפי, ג'הארה, ווטר דאנס ועוד. עם היצע כל כך גדול, כול אחד יכול למצוא את הטיפול האופטימאלי ביותר עבורו והמתאים ביותר למצבו.

לחברים אשר זכאים לטיפולים בחמי מרפא מוצעים מספר רב של טיפולים נוספים כגון : עיסויים, טיפול בבוץ, שיאצו ועוד.

זכאות :

הזכאות לחמי מרפא היא ע"פ הוראת אגף השיקום מספר 50.13  - טיפול רפואי בחמי מרפא.

אולם, נכים בעלי פגימות אורטופדיות של 20%, יכולים לפנות עם המלצה של רופא מומחה לרופא המחוזי לאישור טיפולים בחמי מרפא, לצורך הגשת הבקשה לרופא המחוזי יש צורך להצטייד בהמלצה מפורטת של רופא מומחה אשר ממליץ על טיפולים אלו כאלטרנטיבה להטבה במצב הרפואי. 

נכים בעלי פגימות אורטופדיות מתחת ל - 20% זכאים לבקש אישור מיוחד מהרופא המחוזי


 

נותני חסות: