אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

השכרת רכב בחו"ל לבעלי מוגבלויות

השכרת רכב בחו"ל - טיפים ומורה נבוכים

מאת: אסנת זיסמן

היום גם בעלי מוגבלויות יכולים ליהנות משירותי השכרת רכב בחו"ל ומטיול בלתי נשכח במדינות שונות. עם זאת, שלא כמו במקרה של השכרת רכב רגיל, התהליך הוא מעט ארוך ומסורבל יותר. לכן, לפני שמתחילים בחיפוש רכב להשכרה בחו"ל, חשוב לברר מעט את האפשרויות הקיימות בתחום באותה מדינה ובאילו גופים ניתן להסתייע. בנוסף לכך, חשוב מאוד להיות סבלניים ולא להתייאש מהר. אם תהיו נחושים מספיק, תוכלו להשיג את מבוקשכם, להגיע לחו"ל, לעלות על הרכב ולהתחיל "לחרוש" את הכבישים. 

השכרת רכב בחו"ל - השוואת מחירים >>

מה השתנה?

שירותי השכרת רכב רגיל בחו"ל משגשגים ביותר וההיצע רב ולעיתים אף מבלבל. עם זאת, כאשר מדובר בהשכרת רכב בחו"ל לבעלי מוגבלויות, התמונה קצת שונה. בישראל, כמו ברחבי העולם, היו במשך שנים אדישים לצרכיהם המיוחדים של אנשים מוגבלים, והציבו בפניהם מכשולים בנוסף על אלה עימם הם מתמודדים גם כך. למרות כל זאת, בשנים האחרונות גברה המודעות לצרכיהם של בעלי מוגבלויות בתחומים שונים, כדוגמת: הנגשת מבנים ציבוריים ופרטיים לבעלי מוגבלויות, חדרים עם שירותים מתאימים בבתי מלון, הנגשת שירותים שונים בצידי הדרכים וגם השכרת מכוניות בחו"ל.

האתגר

מטבע הדברים, בעלי מוגבלויות שונות אינם יכולים להשתמש ברכב רגיל והם זקוקים לרכב מיוחד. חברות השכרת הרכב בחו"ל ובארץ מעוניינות להיות כמה שיותר רווחיות, והן מחזיקות צי של כלי רכב מבוקשים, המיועדים בעיקר למי שאינם סובלים מנכות כלשהי. לחברות אלה פחות משתלם להחזיק כלי רכב המיועדים לבעלי מוגבלויות, ומסיבה זו הרבה יותר קשה להשיגם. אנשים רבים הזקוקים לרכב מיוחד בעת שהייתם בחו"ל עלולים לשמוע את הפזמון החוזר "אין לנו כרגע רכב כזה".

למרות הכול, המצב לא כל כך קודר

בשנים האחרונות חלו לא מעט שינויים חיוביים בתחום. כיום במרבית המדינות ניתן למצוא שירותי השכרת רכב לבעלי מוגבלויות, כאשר ארצות הברית היא המדינה בה השכרת רכב לבעלי מוגבלויות היא היעילה והנוחה ביותר. בארצות הברית ניתן להשכיר רכב מיוחד לבעלי מוגבלויות כמעט בכל אחת מהמדינות בעלות של כ-100$ ליום, ללא ביטוח. היום ישנן גם יצרניות של כלי רכב מיוחדים לבעלי מוגבלויות, המסייעות מאוד בנושא השכרת רכבים לבעלי צרכים מיוחדים במדינות אירופה, לפי בקשת הלקוח. חברות אלה מסייעות לנכים למצוא את כלי הרכב המתאים במהירות יחסית ומקצרות מאוד תהליכים. מידע ספציפי בנושא השכרת רכב מיוחד לבעלי מוגבלויות במדינות שונות בחו"ל ניתן למצוא באמצעות חיפוש מתאים ברשת. עם כל אחת מהחברות מומלץ ליצור קשר עוד לפני הטיסה באמצעות מייל או פקס ולפרט בצורה מסודרת את הבקשה ואת הצרכים המיוחדים.

פנייה לארגונים המתמחים בנושא

בארץ ישנם ארגונים ועמותות המתמחים בסיוע שוטף לאנשים עם מוגבלויות ובפתרון בעיות שונות. "נגישות ישראל", "נכים עכשיו", "שיווין וצדק לנכים" ו"מילבת" הם אחדים מהם. לארגונים אלה יש ניסיון רב בנושאים שונים וגם בתחום השכרת רכב לבעלי מוגבלויות. בארגונים ישמחו להנחות אתכם כיצד לנהוג, לתת עצות מועילות ובעת הצורך גם לסייע במציאת הרכב המתאים באופן אישי.

גם בשגרירות הישראלית יוכלו לסייע לכם

אחת הדרכים להשכרת רכב לבעלי מוגבלויות באופן יעיל ופשוט יותר היא, לפנות לשגרירות ישראל במדינת היעד. בשגרירויות השונות ישמחו לסייע לכם בכל נושא הקשור לשהייתכם בחו"ל וגם באיתור רכב המתאים לצרכים שלכם.

ביטוח

מרבית החברות העוסקות בהשכרת רכבים לבעלי מוגבלויות אינן מספקות שירותי ביטוח חובה וביטוח צד ג', ולרוב עליכם להביא עימכם את פוליסת ביטוח הרכב. פוליסת ביטוח לרכב בחו"ל ניתן לרכוש בחברת "Insurance 4 Car Hire". בהצלחה.


 

נותני חסות: