אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

מדריך לנכים המתכננים חופשה באירופה בחורף

טיולי נכים בתקופת החורף

כל מי שתכנן חופשה באירופה יודע כי מדובר במשימה לא פשוטה בכלל. הזמנת טיסות, בתי מלון, רכישת ביטוחים, תכנון המסלול, הסידורים הם רבים ומגוונים... כעת דמיינו לעצמכם אדם בעל מוגבלות פיזית המתכנן טיול שכזה ועוד בחורף.

אדם נכה או בעל מוגבלות כלשהי צריך לקחת בחשבון פרמטרים רבים נוספים וזה הופך את המשימה לקשה עוד יותר. בכתבה זו ננסה לסייע לציבור הנכים לתכנן חופשה באירופה בחורף.

מה צריך לקחת בחשבון?

במדינת ישראל יש אחוז גבוה למדי של אנשים נכים, אך אין זה אומר שאוכלוסיה זו נשארת בבית ולא יוצאת לטיולים... נהפוך הוא. יש מספר חברות המתחמות בטיולים מאורגנים לנכים ויש גם מספר בלתי מבוטל של נכים היוצאים באופן עצמאי לטיולים, גם בתקופת החורף הנחשבת לקשה יותר בכל הקשור לטיולים באירופה. חשוב מאוד כמובן, לצאת לטיול שכזה רק לאחר הכנה נאותה, על מנת להפיק את המירב מהטיול.

אז בין אם אתם עורכי דין או הנדסאים, נשואים או רווקים, סטודנטים או בגיל הזהב, אם אתם נכים ורוצים לנסוע לטיול באירופה בחורף, להלן כמה נקודות חשובות שעליכם לקחת בחשבון:

איסוף מידע

חשוב מאוד לאסוף כמה שיותר מידע על המדינה אליה אתם נוסעים. יש מדינות כמו הולנד, גרמניה ואוסטריה למשל, אשר היחס שלהם לנכים הוא מעורר קנאה, ויש מדינות בהן המצב הוא פחות מעודד. בהולנד למשל, אטרקציות רבות הן נגישות מאוד לנכים ואנשים עם כסאות גלגלים יכולים לעשות כמעט הכל. לכן, רצוי לברר מראש מהי רמת הגישות של המדינה באירופה אליה אתם נוסעים ולבחור במדינות עם רמת הנגישות הגבוהה ביותר, במיוחד בחורף כשקר ויש גשם ואפילו שלג.

תחבורה

בכל הקשור לתחבורה - החל מהטיסה לאירופה ועד לרכבת, לאוטובוס או לרכב עמם תתניידו בטיול - מומלץ לעשות בירור מעמיק על מנת לוודא את רמת הנגישות שלהם. יש לוודא כי תנאי הנגישות ברכבות, באוטובוסים ובמוניות שתיסעו בהן באירופה הן ברמה נאותה. למשל - האם יש שירותים המתאימים לנכים ברכבות? מהי המדיניות של חברת התעופה עמה אתם נוסעים בכל הקשור לכיסאות גלגלים והעברתם? האם ניתן להיעזר בכלבי נחייה באמצעי התחבורה השונים? האם ניתן לשכור רכבים המתאימים לנכים והאם קיימים במלאי רכבים שכאלה? וכמובן - אסור לשכוח לרכוש את כל הביטוחים המתאימים והרלוונטיים לכם.

מצא את הטיסה הטובה ביותר ליעדים מגוונים אירופה>>

עזרים מיוחדים

אם אתם זקוקים לכסא גלגלים, כלב נחייה, משאף, חמצן או כל דבר אחר, דאגו לכך מראש וודאו כי ניתן לקבל או להביא למדינה אליה אתם נוסעים את העזרים להם אתם זקוקים בטיול.

בתי מלון

כל מי שלמד לימודי הנדסה, יודע כי לתכנן בתים בכלל ובית מלון בפרט, הנגישים באופן מושלם לנכים זוהי משימה לא פשוטה (אך בהחלט חשובה). ודאו כי בית המלון אליו אתם נוסעים נגיש באופן מלא ומתאים לצרכים המיוחדים שלכם. שימו דגש על נושאים כמו חניית נכים, מעליות, מעברים, גישה לכיסאות גלגלים ועוד.

מצא בית מלון במחיר הטוב ביותר >>

תכנון המסלול

וכמובן, לאחר שביררתם את כל הנושאים שפורטו להלן, הגיע הזמן לתכנן את המסלול עצמו. יש לא מעט אטרקציות באירופה המתאימים לציבור הנכים גם בחורף, למשל חמי מרפא בהם ניתן לקבל טיפולים מגוונים (אל מול נוף מרהיב ובאווירה מיוחדת), מרחצאות, בריכות מיוחדות, אתרי ספא (כאלה יש אין ספור באירופה) וכמובן גם מסלולי טיולים המתאימים לנכים. בתקופת החורף, מכיוון שבאירופה קר מאוד, מומלץ להתמקד בפעילויות בתוך מבנים, אך יש גם ימים בהם ניתן לצאת לטיולים, כאשר לא יורד גשם או שלג.

להשוואת מחירים והזמנת רכב שכור במחיר הטוב ביותר >> 

 


 

נותני חסות: