אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

חוק הביטוח הסיעודי לנכי צה"ל עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית

ביטוח סיעודי לנכי צה"ל

בשבוע שעבר (שנת 2004) הצביעו חברי הכנסת בקריאה שנייה ושלישית והעבירו פה אחד את החוק לביטוח סיעודי לנכי צה"ל.

לאחר מאמצים רבים הצליח הארגון לחוקק את ההטבה שתינתן לכל נכי צה"ל המקבל תגמול ממשרד הביטחון.

בנוסף בסוף השבוע נחתם הסכם עם סוכנות הביטוח "מיבטח סיימון" מקבוצת מגדל, כמי שיערוך את הביטוח לנכים ולבני משפחותיהם, בשבועות הקרובים ייערך מכרז בין חברות הביטוח ולאחר מכן נוכל לפרסם את תנאי הפוליסה הייחודיים שינתנו לנכי צה"ל.

מצ"ב הפרוטוקול מהחלטת הכנסת:

הצעת חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון מס' 22), התשס"ד-2004
(קריאה שניה וקריאה שלישית)

היו"ר אלי בן-מנחם:

אנחנו עוברים לנושא הבא - הצעת חוק הנכים (תגמולים ושיקום)(תיקון מס' 22), התשס"ד-2004, בקריאה שנייה ובקריאה שלישית. יציג את הצעת החוק יושב-ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות חבר הכנסת שאול יהלום, בבקשה.

שאול יהלום (יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות):

אדוני היושב-ראש, רבותי חברי הכנסת, קודם כל תודה לחברת הכנסת גילה פינקלשטיין. אני מבין שזוהי הצעת החוק הראשונה שלך שהתקבלה בקריאה שנייה ובקריאה שלישית ולכן נברך אותך על כך ונאחל לך שיהיו עוד הרבה חוקים ביוזמתך שיתקבלו כאן במליאת הכנסת.

אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת, אני מתכבד להביא לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את הצעת חוק הנכים (תגמולים ושיקום)(תיקון מס' 22), התשס"ד-2004, שהיא הצעת חוק ממשלתית. סעיף 14 לחוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט-1959 [נוסח משולב], קובע איסור על העברת התגמול לאחר ואיסור לשעבד את התגמול. בסעיף קטן (ב) מצוי חריג לכלל האמור הקובע כי קצין תגמולים רשאי לנכות מהתגמול של הנכה דמי חבר לטובת ארגון שהוכרז על-ידי שר הפנים כארגון יציג של הנכים, תשלומים לקרן לעזרה הדדית של אותו ארגון וכן דמי השתתפות בביטוח חיים הדדי שסידר הארגון.

מוצע לתקן את סעיף 14(ב) ולהתיר לקצין התגמולים לנכות מהתגמולים המגיעים לנכה גם תשלומים בגין ביטוח סיעודי הדדי שיסדיר הארגון. נציגי משרד הביטחון הודיעו בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות כי עלויות הביטוח הסעודי ימומנו מחציתם בידי הנכים ומחציתם בידי משרד הביטחון. דבר זה ימצא את ביטוי בתקנות שיוגשו לאישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ואשר יותקנו מכוח הסעיף המסמיך שמוצע לתקן בהצעת חוק זו.

הצעת חוק זו תאפשר לארגון היציג של הנכים להגיע להסדרים בדבר הביטוח הסיעודי בתנאים משופרים על מנת להקל ולהיטיב עם נפגעי מלחמות ישראל אם יידרשו לטיפול סעודי. עוד אעיר כי נכה המתנגד לניכוי ואשר מודיע על כך בכתב לקצין התגמולים מופסק הניכוי בתום חודש לאחר קבלת ההודעה. זה מופיע בסעיף 14(ד).

להצעת החוק אין הסתייגויות ואני מבקש ומציע לכנסת לקבל את החוק בקריאה שנייה ובקריאה שלישית. תודה רבה.
(אחרי כן רי)

היו"ר אלי בן-מנחם:

תודה ליושב ראש ועדת העבודה. אנחנו נעבור להצבעה. אנחנו מצביעים בקריאה שנייה, הצעת חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון מס' 22), התשס"ד-2004. אנחנו מצביעים על שם החוק, סעיפים 1 ו-2, כהצעת הוועדה. ההצבעה החלה.

הצבעה מס' 18

בעד סעיפים 1 ו-2 – 12
נגד – אין
נמנעים – אין
סעיפים 1 ו-2 נתקבלו.

היו"ר אלי בן-מנחם:

אני מוסיף גם את קולי. יש כאן איזו שהיא תקלה, כאשר אני לוחץ זה מצביע אוטומטית. אני מבקש שתבדקו מה קורה כאן.

רבותיי, חברי הכנסת, בתוספת קולו של יושב-ראש הכנסת, חבר הכנסת רובי ריבלין וקולי, חבר הכנסת בן-מנחם, 14 חברי כנסת בעד, נגד – 0, נמנעים – 0. בתוספת קולו של יושב-ראש הוועדה, חבר הכנסת שאול יהלום וקולו של חבר הכנסת דהאמשה, 16 חברי כנסת בעד, נגד – 0, נמנעים – 0. על כן, הצעת חוק הנכים (תגמולים לשיקום) (תיקון מס' 22), התשס"ד-2004 עבר בקריאה שנייה.

אנחנו עוברים להצבעה בקריאה שלישית, כהצעת הוועדה. ההצבעה החלה.

הצבעה מס' 19

בעד החוק – 17
נגד – אין
נמנעים – אין
חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון מס' 22), התשס"ד-2004, נתקבל.

היו"ר אלי בן-מנחם:

רבותיי, בתוספת קולו של יושב-ראש הכנסת, חבר הכנסת רובי ריבלין, 18 חברי כנסת בעד, נגד – אין, נמנעים – אין. חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (תיקון מס' 22), התשס"ד-2004, עבר בקריאה שלישית


 

נותני חסות: