X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
ועדות רפואיות ועדות רפואיות רופאים מומחים רופאים מומחים מכונים רפואיים מכונים רפואיים הוראות אגף השיקום הוראות אגף השיקום איווקס איווקס כמיטק כמיטק ביטוח לנכי צה"ל ביטוח לנכי צה"ל הכפתור הכפתור
X סגירה
 

חניה באזור פריקה וטעינה

חניה לנכים בפריקה וטעינה

הקו הדק שאמור להגדיר היכן ניתן להעמיד או להחנות רכב הנושא תג נכה, לבין הבנתו ופרשנותו של הפקח העירוני יוצרת לא אחת עימותים על צדקתו של דוח החניה. עימותים שלרוב נסגרים בביטול דוח החניה או בלית ברירה כניעתו של הנכה ותשלום דוח החניה.

אך ישנם מקרים שחורגים מהכלל ומגיעים עד לפתחו של בית המשפט, במקרים אלו הפסיקה עוזרת לשרטט גבולות הן לבעלי תג הנכה והן לרשויות המקומיות והפקחים מטעמם. לפעמים בפסיקה נשמע גם קולו של בית המשפט אשר קורא לפקחים להפעיל שיקול דעת, לגלות יותר אכפתיות ואמפטיה לנכים שכל מבוקשם להתנייד בכבוד.

פסיקה של בית המשפט העליון

לאחרונה הגיעה לפתחו של כב' בית המשפט העליון סוגיה חשובה, בנושא חניה עם תג נכה באזור המיועד לפריקה וטעינה, עד למתן ההכרעה נהגו הפקחים בערים רבות בארץ לרשום דוחות חניה לנכים ומנעו מהם להחנות עם רכבם באזור המיועד לפריקה וטעינה בלבד.

בית המשפט העליון דן בסוגיה זו בכובד ראש. והחליט להתיר לנכים בעלי תג נכה להחנות עם רכבם לתקופה קצובה בת 25 דקות במקום המיועד לפריקה וטעינה.

קולו של בית משפט העליון

מעיון בפסק הדין שניתן על ידי בית המשפט העליון ניתן לשמוע את קולו של כב' השופט אליקים רובינשטיין, אשר ניסה למצוא את שביל הזהב. מצד אחד להקל על הנכה וניידותו. ומצד שני לשמור על המקומות שנועדו מלכתחילה לפריקה וטעינה של סוחרות.  

"כדי להשיג איזון בפרשנות חוק החניה לנכים מזה וחוק העזר העירוני מזה, ראוי להעמיד את זמן חנייתו של נכה שלא ייחשב הפרת חוק על משך של עד 25 דקות"
כב' השופט רובינשטיין לא הסתפק בקביעה זו, אלא החליט לפנות ישירות לפקחים במעין "צו אנושי" וקרא לפקחים להגדיל ראש ולהפעיל שיקול דעת, להתחשב בנסיבות העניין, צפיפות האזור ואופיו.

כב' השופט רובינשטיין ניסה בדבריו לתת הרחבה כללית "... ער אני לכך שכל קביעה מעין זו יכולה להיות נתונה לוויכוח, מדוע לא 20 או 30 דקות וכדומה, אך יש צורך להכריע..." עוד הוסיף כב' השופט כי "...אין משמעות הדברים שכל חניה של כלי רכב נושא תג נכה למשך פרק זמן העולה על עשרים וחמש דקות משמעה, מניה וביה, מתן דוח...".

התובעים יצאו עם ידם על העליונה

פסק הדין עזר רבות לשרטט קו חדש שמעניק לנכה בעל רכב הנושא תג-חניה מקום נוסף בו ניתן להחנות לתקופה קצרה. אך יחד עם זאת זיכה את הנכים האמיצים שהחליטו להיאבק למען ציבור שלם, מעבירות החניה בהם הואשמו.

לעיון בפסק הדין לחצו כאן >>
 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאתיים חמישים ושתיים:
רמי
תאריך: 01/06/2013
כותרת: חניית נכים באיזור פריקה וטעינה

תוכן: ידידי : אני נכה בדרגת 65% - גפיים/רגליים ! לדעתי: אזורי "פריקה וטעינה" הנם מיועדים לעבודה , פרנסה, ולעסקים התומכים בכלכלת המדינה. חנייה באיזור זה הנה הפרעה בוטה למהלך עבודה - מנוף ראשי לקיומנו.
אני איני חונה ולדעתי אין לנכים לחנות במתחם זה. לא הכול מגיע לנו אם יש בכך הפרעה למהלך עבודה של ציבור עמל.
יש חוק מפורש לחניה על מדרכות (ללא הפרעה לציבו הולכי הרגל) , יש לקדם חנייה חפשית בחניונים ציבוריים (נמל ת"א, מרינות שדות תעופה וכו'. אנא המנעו מכך - תודה.
בברכה
רמי

יובל וגנר
תאריך: 26/05/2013
כותרת: קרדיט

תוכן: חבל שהמערכת לא נותנת קרדיט למי שהיה מעורב בבג"צ החשוב הזה
יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל

לשרותך, נכה צה"ל