אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

עורכת הדין סיגל יער נלחמה למען הלוחמים

תעודת לוחם לנכי צה"ל הלוחמים

צה"ל נוהג להעניק ללוחמים שהשלימו 20 חודשים בתפקידי לחימה תעודת "לוחם". תעודה זו מהווה הוקרה ללוחמים ומעניקה בנוסף הטבות מהטבות שונות באתרי בילוי, בלימודים אקדמאים ובקבלת מלגות לימוד.

למרות חוסר ההיגיון הברור, צה"ל סירב עד כה להעניק תעודת לוחם לחיילים שלא השלימו את 20 החודשים גם אם נפצעו בפציעה קרבית, למעט במקרים חריגים ביותר. סירוב זה הוסיף לרוב את כאב העלבון והאטימות לכאב הפציעה וההסתגלות לחיים החדשים, לא די כי הכדור או המטען חיסל את תקוותו של אדם להיות לוחם ומפקד?

למשרדנו מגיעים לוחמים רבים שנפצעו וגורמים חוץ צבאיים נוהגים בהם בחוסר הערכה, החל ממגורמים שונים במשרד הביטחון , רופאים בוועדות רפואיות, בנקים למשכנתאות שלא מעניקים זכויות מסוימות למי שלא השלים שירות, וכלה מעסיקים השוכחים באיזה מחיר נקנית שלוות יומם ולילם, אך נבצר מיכולתנו להבין איך יכול לעשות כן לובש מדים.

במסגרת טיפול משרדנו במקרה פרטי של לוחם שנפצע ובקשתו כמו גם בקשות הוריו, מח"ט החטיבה (נח"ל) וקצינות הנפגעים לקבלת תעודת הלוחם נדחו, הועלה העניין לראש אכ"א, תוקן העוול הפרטי וכמו כן שונתה המדיניות. וכל חייל שנפצע פציעה קרבית זכאי לקבלת תעודת לוחם ללא קשר לזמן שעבר עד לפציעתו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למשרדה של עו"ד סיגל יער 1-800-30-33-55


 

נותני חסות: