אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

האם מה שאנו מגלים לפסיכולג נשמר בסוד ?

נכים ונכות יקרים, שלום לכולכם

אתחיל בגילוי מדהים:

הידעתם, נכים יקרים, כי בשעה שאתם יושבים בחדרו של הפסיכולוג שלכם ושופכים את לבכם ומדברים על כל הדברים המעיקים ביותר, הקשים ביותר והטראומתיים ביותר המעסיקים את מחשבתכם, בשעה הקשה והכנה הזו, בה אתם בטוחים שכל מה שיוצא מפיכם מגיע אל אוזניו הקשובות והרגישות של האדם שמולכם ואל אוזניו בלבד, כל המידע הרגיש הזה אודותיכם, עושה את דרכו, לאט אבל בטוח, אל משרדי משהב"ט, אל עובדת השיקום ששלחה אתכם אל אותו פסיכולוג?

תשמעו את סיפורי:

אני נכה צה"ל ותיק באחוזי נכות גבוהים יחסית, אשר חלקם נובע מפגיעת ראש. לאחרונה נזקקתי לשירותי מכון שיקום מסוים באזור המרכז, אליו נשלחתי עם הפניה ממשהב"ט. תוך כדי תהליך האבחון הארוך והמתיש נדהמתי לגלות כי חלקים נרחבים מסיכומי טיפול נפשי שעברתי אצל הפסיכולוג שלי, ידועים למאבחנת במכון, לפסיכולוגית שגם היא בצוות המכון ואף לעובדת השיקום שלי.

הייתה זו מכה קשה בשבילי! הרי ידוע לרובנו הסיטואציה הרגישה בה יושב אדם (נכה פיזית ומנטלית, במקרה זה) בחדרו של הפסיכולוג שלו ו"שופך את אשר על ליבו".

לדוגמא, רק מעט מהנושאים העולים במפגשים אלו:

יחסים בתוך המשפחה, זוגיות, התמודדות עם יחס הסביבה לנכות, התמודדות עם העתיד ותכנון העתיד, קשיים בחיי היום יום וכיצד להתגבר עליהם ואפילו מיניות.

מן הסתם בשיחות אלו עולים תכנים אינטימיים מאוד וכל רצוני של האדם היושב אצל הפסיכולוג, כל רצונו עלי אדמות הוא כי הפסיכולוג יהיה קשוב לדבריו ויכבד את פרטיותו. האדם בטוח כי כל דבריו נשמרים בדל"ת אמותיו של הפסיכולוג וכי כל מידע אודותיו לא יזלוג, לעולם, החוצה.

מה רבה הייתה תדהמתי כאשר נתקלתי, חזיתית, בעובדה האומרת כי כל עוד משהב"ט הוא גורם מממן ומפנה טיפול פסיכולוגי, הוא זכאי לקבל סיכומים חצי שנתיים והפסיכולוגים המטפלים, לגבי המטופלים שלהם, נכי צה"ל?

הידעתם, נכים יקרים ונכות יקרות, כי משהב"ט הוא הגוף היחיד הזכאי לקבל ומקבל סיכומי טיפול של אנשים, מעצם היותו גורם מממן, ללא טופס ויתור סודיות של המטופל?

לא חברות ביטוח וגם לא ביטוח לאומי יכולים להוציא חומר סודי ורגיש זה ממטפלים, ללא אישור חתום של המטופלים עצמם.

משהב"ט כן יכול !!


 

נותני חסות: