אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

ההכנות להגשת תביעת גירושין

האם הנטייה לפעול במהירות עלולה לגרום להפסד משמעותי וכבד מאוד לאורך זמן?

מאת: עו"ד יונית גזל, מומחית בדיני גירושין וירושה

פעמים רבות, אחרי ריב קשה עם בן הזוג מתקבלת החלטה לפעול לקראת גירושין בצורה אימפולסבית. הנטייה לפעול במהירות עלולה לגרום להפסד משמעותי וכבד מאוד לאורך זמן. כידוע פסק דין לגירושין מלווה את חיי המשפחה דרך תשלום דמי המזונות שנים רבות ובעצם עד להגעת אחרון הילדים לגיל 21.

על מנת להצליח בתביעת גירושין יש להכינה ב- 2 מישורים.

האחד: בניית אסטרטגייה לתיק גירושין שאותה מכין עורך דין המתמחה בתחום הגירושין והשנייה בתחום איסוף הראיות לצורך הוכחת תביעת הגירושין.

תביעת גירושין לאם לילדים עד גיל 21 הינה מורכבת ביותר וכוללת בתוכה כמה תביעות:

תביעת רכוש, תביעת מזונות ילדים ומדור, תביעת מזונות אישה, תביעת משמורת והסדרי ראייה ובנוסף תביעת גירושין בבית הדין הרבני, לצורך ביצוע הגירושין בפועל.

לצורך ביסוס תביעת גירושין יש להכין ראיות מפורטות הנדרשות בכל תביעת גירושין, ואי המצאתם עלולה להביא למחיקת תביעת הגירושין או חלק ממנה.

מסמכי החובה בתביעת מזונות הם 12 תלושי שכר של שני בני הזוג ומומלץ להמציא  12 דפי חשבון בנק, ראיות על מימון נכסים פירוט של כל ההוצאות השוטפות בעבור הילדים הכולל רשימת חוגים, מורים פרטיים, מזון והלבשה וכל דבר המעיד על רמת החיים שהמשפחה הורגלה לה.

אם קיים חשד לבגידה רצוי לאסוף ראיות והוכחות. יש לזכור כי במשפט גירושין לא ניתן לטעון טענה מבלי להביא ראיות במסמכים או בעדים.

רצוי מאוד להכין את הליך הגירושין מבעוד מועד. במידה ולזוג יש חשבון בנק משותף יש להפרידו על מנת למנוע מצב של משיכת כספים חד צדדית של בן הזוג, איסוף שיטתי של קבלות המעידות על רמת חיים, איסוף של כל תשלומי החובה שהם: ארנונה, חשמל, מים, גז, טלפון .

כידוע בגירושין מחוייב הבעל לשלם בנוסף למזונות ילדים גם מדור. מדור כולל בחובו חלק יחסי מדמי שכירות של דירה ברמה שהילדים הורגלו לה וכן חלק יחסי מהוצאות אחזקת בית הכוללים את תשלומי החובה. לצורך הוכחת רכיב זה בתביעת הגירושין יש לאסוף את כל הקבלות ולהציגם בבית המשפט. במידה וההוצאות יורדות ישירות מכרטיס האשראי או בהוראת קבע בבנק ניתן להציג זאת במקום הקבלות.

המפתח לחישוב הוצאות מדור הוא: הבעל ישלם 30% מההוצאות עבור ילד אחד, 40% עבור 2 ילדים ו- 50% עבור 3 ילדים ויותר.
לסיכום: בטרם פתיחת הליך גירושין מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין המומחה בתחום על מנת להימנע מטעויות הרות גורל.


גזל-גלר ושות' עו"ד ומגשרות
ויצמן 24, כפר-סבא
טל': 09-7488912
www.lawlife.co.il


 

נותני חסות: