אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

חוות האלפקות - מכתש רמון

סיפור החווה

היה לנו חלום: לגדל בעל חיים מעניין, חדש והעיקר שלא למאכל. נדדנו עד הרי האנדים שבדרום אמריקה.

ושם פגשנו לראשונה את האלפקות והלאמות המקסימות. היתה זו אהבה ממבט ראשון, וכך נולד הרעיון להביא ולגדל את בעליי החיים האלה בישראל. למדנו שהאלפקות נראות כשילוב של החן והעיניים של איילה עם פרוות כבשה, והן בעצם גמלים זעירים.

טיול בחוות האלפקות

במשך שבועות שוטטנו בין כפרי האינדיאנים שהם הצאצאים הישירים של ממלכת האינקה המפורסמת.

אצל האינקה מילאו האלפקות תפקיד מרכזי בכלכלת המדינה ותרבות.

בחרנו את האלפקות אחת אחת, וכשצברנו עדר יפה, יצאנו במטוס מיוחד בדרך הביתה.

בישראל חיפשנו מקום מתאים שיהיה גבוה, יבש, מדברי, רחב ידיים וגם יפה. וכך הגענו להר הנגב. וכאן, במפגש ואדיות המשובצות טרסות נבטיות עתיקות הקמנו את חוות האלפקות.

במהרה התברר כי קסמם של האלפקות, הפעילות הסגנונית בחווה, נופי המדבר מסביב וגם עצם הרעיון של התיישבות מיוחדת בלב הר הנגב – כל אלה עשו את החווה לאתר ביקורים מאוד אטרקטיבי למשפחות, לנוער ולקבוצות תיירים.ואנו עד כה בקרו אותנו למעלה ממיליון מבקרים.

מצאנו שהמטויות בארץ- וגם בחו"ל- לא מסוגלות לעבד את הצמר האיכותי שלנו – שהוא עדין ורב גוונים בהשוואה לצמר הכבשים הרגיל. וכך נאלצנו להקים כאן את בית הצמר וכאן לטוות את הצמר שלנו.

המכתשים, נופי הבראשית, תופעות הטבע והקרבה למכתש הולידו את הרעיון לפתח רכיבה במדבר. רכשנו ואילפנו סוסי פרא במיוחד לרכיבה במדבר ואכן הסוסים שלנו זכו בתחרויות וזכו לשבחים ממומחים בין לאומיים.

כיום הגענו לעדר של 600 אלפקות ולאמות - אולי הגדול בעולם. כאן בחווה מתבצע כל תהליך ייצור הצמר – מגידול האלפקות, הגז וגמור בטווית הצמר. זה, ביחד עם קסם האלפקות ויפי המדבר עושים את החווה ליחידה מסוגה בעולם.

נשמח לארח אתכם בחוותנו.

צוות החווה.


 

נותני חסות: